Events25.09.2008

PICNIC08 “One thing cable companies do is hate consumers”


picnic08-one-thing-cable-companies-do-is.jpg
picnic08-one-thing-cable-companies-do-is.jpg

Is digitale televisie de toekomst? Wel volgens Mike Fries van UPC. Hij werd op het grote podium van PICNIC ‘ondervraagd’ door Kara Swisher. Het was een gesprek waarin Fries zoveel mogelijk probeerde UPC te pluggen. Gelukkig wist Swisher met een aantal aardige vragen daar nog enig leven in te gooien.

Fries begint te vertellen dat in Nederland 3 jaar geleden digitale televisie werd geintroduceerd. Nu heeft bijna de helft van Nederland digitale TV. UPC is nu bezig met de volgende stap te maken: adverteren. Gericht adverteren welteverstaan. Daarbij behoort natuurlijk de rode knop-functionaliteit maar ook gerichte reclames rondom on demand programma’s.

Als consumenten willen we eigenlijk geen advertenties, aldus Fries. Maar het is kiezen, het een of het ander. UPC is dus gewoon aan het uitproberen wat werkt concludeert Swisher.

Volgens Fries wordt er online per jaar ongeveer 16 miljard aan content ‘gestolen’ wordt online. Dit zorgt ervoor dat contentleveranciers voorzichtig worden. UPC werkt daarom samen met contentpartners en probeert zo te voorkomen dat contentleveranciers hun content gaat ‘vasthouden’ waardoor je er weinig mee kan.

Fries heeft commentaar op diensten als YouTube. “YouTube heeft 40% van de online video markt, maar heeft geen revenue-model, dat kan niet zo blijven, op een bepaald moment zal Google ingrijpen”. “Uiteindelijk willen kijkers kwaliteit” verwijzend naar de beeldkwaliteit van YouTube zegt Fries, waarmee hij weer eens een open deur intrapt.

UPC denkt dat advertising zal moeten veranderen: de advertenties moeten relevant worden. “It’s all about engaging the audience.” Daarmee moet je mensen kunnen betrekken bij je product door ze informatie te vragen en met ze te interacten. De meeste kijkers zijn er nog niet aan gewend maar toch blijkt dat 30% informatie wil afgeven als de advertentie relevant is.

UPC wil de klant beter bedienen door meer ’tools’ te bieden. Je eigen profiel kunnen aanpassen, diensten kunnen toevoegen en verwijderen etcetera.

Swisher probeerde af en toe met scherpe opmerkingen Fries uit de tent te lokken. Haar opmerking “One thing cable companies do is hate consumers” werd met applaus ontvangen. Uiteraard wordt dit ontkent door Fries. UPC probeert volgens hem open en eerlijk te zijn.

“Should the government be more involved?” vraagt Swisher. Fries ziet er niet veel in. Volgens hem moet regulering worden afgedwongen door de consument.

-529.jpg
-529.jpg

UPC is nog met een ander interessant ding bezig. Samen met onder andere Google gaan ze  nieuwe satellieten lanceren die alle gebieden moeten gaan voorzien van bandbreedte, dus ook met name ontwikkelingslanden.

Swisher wil weten hoe er omgegaan wordt met concurrentie. Hoe kijkt UPC daarnaar. Fries kijkt naar diensten als Joost en Hulu om ervan te leren wat ze beter moeten doen voor hun klanten.

Wie zijn dan de belangrijkste spelers? Er is volgens geen ‘powerplayer’. De grote bedrijven als Sony en Apple communiceren niet en zijn niet ‘open’ en zullen daarom uiteindelijk niet datgene kunnen brengen wat de consument wil.

Tot slot natuurlijk de vraag: Wat is de toekomst? “Alles on demand” zegt Fries, die vertelt dat zijn hele familie al on demand kijkt.

...

Verder lezen over Televisie

Dit zijn alle kandidaten van Wie is de Mol? seizoen 25

Wie is de Mol? seizoen 25 gaat bijna van start en de kandidaten zijn vandaag bekend gemaakt. Wie doen er mee, en vooral: wie is de Mol?

Entertainment14.11.2024

Dit zijn alle kandidaten van Wie is de Mol? seizoen 25

ALONE: Next level survival-tv en zwaarste reality avontuur ooit?

Wie overleeft het langst in de wildernis? In deze nieuwe Videoland Original, genaamd 'ALONE' wordt de lat voor survival-programma’s hoger gelegd dan ooit tevoren! In de ongerepte natuur van Noorwegen worden negen deelnemers gedropt om een ultieme survivaluitdaging aan te gaan met niet meer dan een basis survivaluitrusting. Allemaal los van elkaar en ver weg van de bewoonde wereld moeten zij zien te overleven. Alleen, zonder productieteam of cameraploeg, filmen ze hun eigen strijd tegen de elementen. Worden de honger of eenzaamheid hun vriend of vijand?

Entertainment11.11.2024

ALONE: Next level survival-tv en zwaarste reality avontuur ooit?

Binnenkort op Videoland
Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt

Amazon wil nu een zelfde soort programma gaan maken als Shark Tank en dat zien wij helemaal zitten. Dit is waarom.

Startups30.09.2024

Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt

5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer

Het is over en uit met Chromecast. Google ondersteunt ze nog wel, maar er worden geen nieuwe Chromecasts meer gemaakt. Dit is opvolger Google TV Streamer.

Gadgets23.09.2024

5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer

Philips TV viert 20 jaar Ambilight

Ambilight TV werd 20 jaar geleden geïntroduceerd op de IFA in Berlijn, de grootste beurs voor consumentenelektronica die deze week plaatsvindt en dit jaar zelf een 100-jarige jubileum viert. De Philips Ambilight-technologie viert 20 jaar van ontwikkeling en succes. Nog altijd is de techniek een van de meest onderscheidende technologieën binnen de tv-markt. Populariteit van de extra dimensie van licht op de muur bij tv-kijken neemt daarnaast toe bij consumenten. Maar liefst 35 miljoen Ambilight tv's hebben al een tevreden eigenaar gevonden. Daarmee is Ambilight TV een van de meest populaire consumentenelektronicaproducten ooit onder het Philips-merk.

Technology06.09.2024

Philips TV viert 20 jaar Ambilight

Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor

Ziggo voegt zelf voorafgaand aan het programma een batterij aan reclames toe en je kunt er niets tegen doen.

Video29.08.2024

Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor

Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer

Google neemt afscheid van zijn Chromecast en introduceert zijn nieuwe thuisstream-apparaat: Google TV Streamer.

Gadgets06.08.2024

Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer

De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude

De meest recente Chromecast dateert uit 2022 en is de Chromecast with Google TV. De nieuwe lijkt daar echter totaal niet op.

Gadgets23.07.2024

De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude

Verder lezen over Upc

Philips Stadion het eerste ‘Connected Stadium’ in Nederland

Infostrada Sports, PSV en UPC lanceren het project 'Connected Stadium', een service waarbij draadloos internet, online media, een nieuwe app en digitale diensten bij elkaar samenkomen - een primeur voor Nederland.Het Phi...

Online09.04.2014

Philips Stadion het eerste ‘Connected Stadium’ in Nederland

UPC introduceert video on demand dienst MyPrime

UPC heeft vandaag bekend gemaakt een eigen video on demand, MyPrime, beschikbaar te stellen voor abonnees. Hiermee biedt UPC haar klanten toegang tot ruim 1.000 films en ruim 1.000 afleveringen van tv-series. MyPrime is...

Video01.04.2014

UPC introduceert video on demand dienst MyPrime

Overnamebod van Liberty Global op Ziggo

RTL Nieuws meldt dat Liberty Global Ziggo gaat kopen. Vorig jaar werd er door Liberty Global ook al een bod uitgebracht op Ziggo, maar dat werd afgewezen omdat het niet hoog genoeg was. Nu lijkt de overname wat beide bed...

Nieuws27.01.2014

Overnamebod van Liberty Global op Ziggo

Eerste video advertentie in Nederlands magazine te zien

UPC introduceert voor het eerst in Nederland een advertentie met een LCD-videoscherm geïntegreerd in de bladzijde van een magazine. Als de lezer de bladzijde openslaat, komt de afgebeelde televisie in de advertentie to...

Advertising02.10.2012

Eerste video advertentie in Nederlands magazine te zien

CSN Awards uitgereikt

Vorige week donderdag zijn de CSN Awards uitgereikt, tijdens de Corporate Social Networking Conference in de Westergasfabriek te Amsterdam. Bekend is gemaakt wie Nederlands Best Social Marketeer, Best Social Recruiter en...

Social Media22.05.2009

CSN Awards uitgereikt

Hij doet t. Mijn UPC Box

Na 3 jaar heb ik m aan de praat. De digitale TV Box van UPC. Na jaren geklooi is het nu gelukt. Gisteren ondernam ik een zoveelste poging om het ding te laten werken. Eerdere pogingen waren gestrand op gewoon niet werken...

Online23.06.2008

Hij doet t. Mijn UPC Box

GVR Presenteert…Met het merk aan de haal!

In de nieuwste GVR Presenteert… zetten Jeroen de Bakker en Dagan Cohen de kansen en valkuilen van de omgang met de mondige consument op een rijtje.Mensen rekenen merken genadeloos af op de kwaliteit van hun producten /...

Marketing28.02.2008

GVR Presenteert…Met het merk aan de haal!