Events21.08.2008

SES San Jose – overzicht dag 3


ses-san-jose-overzicht-dag-3.jpg
ses-san-jose-overzicht-dag-3.jpg

Ik wordt een beetje sloom wakker vandaag vanwege al het bier dat ik gisteren op het Google feest heb gedronken. De eerste email die ik zie is van Dick: “Hee Mark, waar blijven de nieuwe postings?”. Dat is natuurlijk het nadeel van zo’n feest: je kunt niet gelijktijdig feesten en bloggen, dus ik loop een beetje achter. Ik kruip achter de PC en gooi er weer wat postings uit. Tegen de tijd dat ik bij het congresgebouw aankom is de opening keynote al voorbij en zitten we al 10 minuten in de eerste sessie.

Ik loop even snel binnen bij “Ads in a Quality Score World”, maar de sessie blijkt te gaan over hoe je het beste je adwords kunt indelen in zinnige categorieën. Dat is jammer, ik had gehoopt op een goed verhaal over hoe je als beginnende AdWord agency met een lage quality score toch goed kunt bieden op AdWords. Maar daar lijkt het niet over te gaan, dus vertrek ik weer.

De rest van de dag ziet er echter goed uit. Er is vandaag een complete track die alleen maar over social media gaat. Daar wordt ik erg blij van, want een van de dingen die ik tijdens deze SES wil uitzoeken is hoe ver de Amerikanen met social media zjin. In Europa is het allemaal nog vrij nieuw, maar aangezien Amerika over het algemeen een tot twee jaar op ons voorloopt ben ik benieuwd wat voor leuke trucs de sprekers met ons willen delen.

Aan het eind van de dag is er een sessie getiteld “Black hat, White hat: Playing dirty with SEO”. Kijk, voor black hat (en sushi) mag je mij altijd wakker maken. Ook al mag je black hat technieken eigenlijk niet gebruiken (want als het misgaat krijgt de client er last mee, en dat kun je als marketeer niet maken) is het toch erg handig om te weten hoe ze werken. Daar gaan we dus zeker heen!

In de wandelgangen loop ik Matt McGowan tegen het lijf, hij is Vice President of Marketing voor SES. Hij vindt het prima om een interview aan Dutch Cowboys te geven en even later kan ik eindelijk mijn iTalk microfoon onder zijn neus duwen. Zie voor het volledige interview een volgende post. Overigens: de iTalk deed het prima maar hij pikt wel veel omgevingsgeluid op waaronder het zoemen van de harddisk van de iPod. De audio filters van Garageband zijn dan wel handig om bij de hand te hebben.

Aan het eind van de dag is er een Domain Auction: een verzameling mooie domeinen worden geveild. Op het moment dat ik binnenloop zijn ze net bezig met SEOProducts.com. Even later gaat ad.com voor $350.000 over de toonbank. Ik sta achterin de zaal en doe mijn uiterste best om niet aan mijn neus te krabben of andere gebaren te maken die geïnterpreteerd kunnen worden als een bod.

-476.jpg
-476.jpg

Terwijl ik daar sta kom ik ineens Jens Fauldrath tegen, die zagen we eerder bij de SES in Hamburg. Jens is van Deutsche Telekom AG en verantwoordelijk voor search en innovatie. Hij komt ook net van de Black hat / White hat sessie vandaan en we kletsen nog wat na over de rol van black hat technieken in search. We zijn het erover eens dat als je je werk goed doet je het niet nodig hebt.

Al met al is dit een leuke dag, mede door de nadruk op social media en de zeer geslaagde black hat sessie.

...

Verder lezen over SEO

Waarom SEO ook belangrijk is als je een klein bedrijf hebt

Stel je voor, je runt een broodjeszaak of een sportschool. Lekker lokaal, waardoor je vrienden en kennissen kunt optrommelen om naar jouw zaak te komen. Nu is dat altijd een goed idee en mond-tot-mond-reclame kan ver komen, maar je kunt eigenlijk niet zonder het internet. Misschien associeer je een lokale winkel op de straathoek niet zozeer met het grote wereldwijde web, maar het is toch wel verstandig om dat wel te doen.

Search22.11.2024

Waarom SEO ook belangrijk is als je een klein bedrijf hebt

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Consumenten en bedrijven kiezen steeds vaker voor AI-toepassingen om online antwoorden te vinden op hun vragen. Het gebruik van tools als ChatGPT voor zoekfuncties is zelfs met 37% gestegen, terwijl het gebruik van traditionele zoekmachines met 11% is gedaald.* Marketeers die zich tot nu toe hebben gericht op Search Engine Optimization (SEO) om hun merk goed in beeld te brengen, zullen zich nu (ook) moeten specialiseren in een nieuw vak: Language Model Optimization (LMO).

Marketing22.08.2024

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Google zal er ongetwijfeld zijn algoritme nog op gaan aanpassen, maar dit zijn de belangrijke dingen die we hebben geleerd uit de lekkage bij de zoekmachinegigant.

Search03.06.2024

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

Google wil minder commercie en meer experts naar voren schuiven in zijn laatste grote algoritme-update van Google Zoeken. Maar lukt dat ook?

Search28.05.2024

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

Google heeft een core update aangekondigd en dat betekent dat er wat staat te veranderen voor vele pagina’s op het internet. De belangrijkste verandering zit hem vooral in het opsporen van pagina’s die niet waardevol...

Search07.03.2024

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Een nieuw jaar staat voor de deur en dat betekent dat er weer nieuwe kansen zijn. Tijd voor nieuwe samenwerkingen of het verstevigen van bestaande relaties. Samen internet impact maken, dat doe je bijvoorbeeld met linkbu...

DC Business18.12.2023

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent

In een recente ontwikkeling, gepubliceerd op 8 augustus 2023, heeft Google aangekondigd dat er minder rich snippets van het FAQ- en HowTo-formaat vertoond zullen worden in de Google Zoekresultaten. Deze verandering heeft...

Search15.08.2023

Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent