De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Na de Red Dot Design Award in 2007 heeft de SENZ stormparaplu nu ook de meest begeerde designprijs van Amerika gewonnen: de Gold International Design Excellence Award. Dit kwaliteitslabel wordt jaarlijks door een internationale jury van experts uitgereikt aan producten met een uitmuntend design.
Naast de Delftse stormparaplu was ook de iPhone van Apple uit een groep van 1517 producten één van de grote winnaars.
De SENZ XL paraplu is het nieuwste model stormparaplu van de jonge ontwerpers uit Delft en is pas twee maanden op de markt. De paraplu biedt een oplossing voor alle bekende parapluergernissen, zoals het omklappen, kapot gaan, gevaarlijke uitstekende punten, slecht zicht en een oncomfortabel gebruik.
De roep naar de extra grote versie kwam vooral vanuit Amerika en is daar inmiddels erg goed ontvangen. De SENZ XL paraplu wist de Gold IDEA Award te bemachtigen in de categorie ‘Persoonlijke Accessoires’. Naast de Gold Award werden ook een zilveren en bronzen prijs uitgereikt per categorie. De IDEA Award werd gesponsord door het Amerikaanse tijdschrift BusinessWeek.
De vakjury was lyrisch over de grote stormparaplu. “Naast een prachtig design, sluit het product op briljante wijze aan bij de behoeften van de paraplugebruiker. De stormparaplu is verrassend en zeer comfortabel. Dit product is een enorme verbetering ten opzichte van traditionele paraplu’s”, aldus de jury.
Medeoprichter Philip Hess: “Het is fantastisch om na de Red Dot Design Award en twee Dutch Design Awards nu ook met ons nieuwste model een enorme internationale prijs te winnen! Deze maand is heel bijzonder voor ons. Vorige week werden onze paraplu’s al bekroond met het Franse Observeur design label en bovendien staan we in de finale van de Design Management Europe Award. Wij zijn onze opleiding Industrieel Ontwerpen en de TU Delft erg dankbaar!”