events31.01.2008

SiH 2008: AdMarkt – Adverteren op Marktplaats


sih-2008-admarkt-adverteren-op-marktplaa.jpg
sih-2008-admarkt-adverteren-op-marktplaa.jpg

Sebastiaan begint met een korte introductie op het online adverteren en dan vooral op hoe het budget het beste kan worden besteed. Daarin is de ROI uiteindeijk de belangrijkste uitkomst en dan maakt het verder niet uit hoe die ROI tot stand komt. Dat kan zijn op basis van CPM, CPC en/of CPA/CPL.

Zoekmachinemarketing is de snelgroeiende marketingvorm, maar zoekmachines zijn natuurlijk niet de enige advertentiemogelijkheden. Het adverteren op bijv. sociale netwerken, weblogs en andere van deze uitingen kan ook zeker zorgen voor een goede ROI.

MarktPlaats is hierop ingeprongen met een eigen CPC-advertentiesysteem ontwikkeld. AdMarkt is gebaseerd op CPC en je wordt bovenaan (3 posities) geplaatst in de aanbodlijst.
Het plaatsen van een advertentie wordt gedaan op basis van de bestaande rubriekverdeling.

De advertenties kunnen dus worden geplaatst op de bovenste 3 posities van een aanbodlijst, maar ook onderaan de aanbodlijst. Wanneer er geklikt wordt op een advertentie krijg je een normale Marktplaats-advertentie te zien. Hierop kan de adverteerder foto’s en productinformatie kwijt, maar ook de contactgegevens (tel, e-mail en website).

Helaas wordt er in de presentatie niet dieper ingegaan op hoe de CPC berekend wordt, wat het afrekenmodel is en overige zaken over het adverteersysteem. En dit is juist zo interessant als je gaat praten over ROI.

Jeffrey Bleijendaal

Jeffrey Bleijendaal is Manager Digital Advertising bij Ematters BV. Jeffrey is vanaf 2005 actief met Zoekmachine Marketing en heeft vanaf die tijd vele honderden campagnes geoptimaliseerd, miljoenen bezoekers gegenereerd en duizenden conversies gerealiseerd voor zijn klanten. Jeffrey is daarnaast voorzitter van de DDMA Search Commissie, enthousiast blogger op Dutch Cowboys en Top Contributor op het officiële Google AdWords Helpforum. Naast SEA is Jeffrey zeer actief met en gecertificeerd voor Google Analytics en de DoubleClick Online Marketing stack.

Verder lezen over Marktplaats

Jaaroverzicht Marktplaats: ook in 2023 scoort ‘gratis’ met 55,5 miljoen zoekopdrachten

Kijk jij ook wel eens naar alle gratis ‘tweedehands parels’ die op Marktplaats worden aangeboden? Dan ben je zeker niet de enige. Dit jaar er werd 55,5 miljoen gezocht op het woord 'gratis.' Dat is wel wat minder dan...

Online06.12.2023

Jaaroverzicht Marktplaats: ook in 2023 scoort ‘gratis’ met 55,5 miljoen zoekopdrachten

Maar ook Vermeer & VanMoof
Tweedehands speelgoed is steeds normaler voor Sint

Ruim vier op de tien ouders verwachten in aanloop naar Sinterklaas tweedehands speelgoed te kopen voor hun kind(eren) (42%). Dat is zeven procent meer dan vorig jaar. Zo blijkt uit onderzoek van Marktplaats. Daar werd de...

Online02.12.2023

Tweedehands speelgoed is steeds normaler voor Sint

Tweedehands auto verkopen: Marktplaats vs. Autoscout

Na zo’n zeven jaar te hebben rondgereden in een bijna bejaarde benzine slurpende Volkswagen Golf 4 V5 – ja die met een 2,3 liter vijfcilinder krachtbron – werd het toch echt tijd om eens naar een nieuwe(re) om te k...

Automotive17.11.2023

Tweedehands auto verkopen: Marktplaats vs. Autoscout

Spoiler alert: het gratis platform leverde meer op
Catawiki zoekt nieuwe LEGO-expert: maak van jouw LEGO-obsessie je nieuwe job

Met LEGO-bouwstenen komen de meest onverwachte ideeën tot leven, maar kunnen ze ook jouw droomjob tot leven wekken? Het antwoord zou zomaar ‘ja’ kunnen zijn. Catawiki, de online marktplaats voor bijzondere objecten,...

Vacatures14.11.2023

Catawiki zoekt nieuwe LEGO-expert: maak van jouw LEGO-obsessie je nieuwe job

Zo kun je geld besparen als je een cadeautje moet kopen

Als je graag geld wil besparen, dan kun je een heleboel dingen laten. Je kunt niet op vakantie gaan, uit eten even links laten liggen, maar er zijn dingen die je echt als allerlaatste strohalm ziet. Natuurlijk vinden de...

gadgets14.03.2023

Zo kun je geld besparen als je een cadeautje moet kopen

​Derde partijen zijn erger dan pop-ups

Vroeger klaagden mensen steen en been over de vele pop-ups op websites. Daar kwamen adblockers voor, al zullen mensen die die niet gebruiken waarschijnlijk wel gewend zijn aan de pop-ups (en is de hoeveelheid in al die j...

Online28.02.2023

​Derde partijen zijn erger dan pop-ups

Succesvolle Limburgse aanpak tegen betaalfraude bij Marktplaats

In twee jaar tijd is het aantal fraudegevallen door malafide betaalverzoeken op Marktplaats met meer dan driekwart (76,5%) afgenomen. Werd met deze vorm van oplichting begin 2021 nog gemiddeld, volgens schattingen van de...

Cybercrime03.02.2023

Succesvolle Limburgse aanpak tegen betaalfraude bij Marktplaats

​Marktplaats: mensen zoeken door economie vooral gratis spullen

In deze economisch zware tijden zijn steeds meer mensen op zoek naar gratis spullen. Marktplaats ziet in 2022 de trend dat mensen regelmatig ‘gratis’ in de zoekbalk tikken. Heel regelmatig: 62,7 miljoen keer om preci...

Online15.12.2022

​Marktplaats: mensen zoeken door economie vooral gratis spullen

Van marktplaats naar weggeefwinkel?