Jeffrey Bleijendaal is Manager Digital Advertising bij Ematters BV. Jeffrey is vanaf 2005 actief met Zoekmachine Marketing en heeft vanaf die tijd vele honderden campagnes geoptimaliseerd, miljoenen bezoekers gegenereerd en duizenden conversies gerealiseerd voor zijn klanten. Jeffrey is daarnaast voorzitter van de DDMA Search Commissie, enthousiast blogger op Dutch Cowboys en Top Contributor op het officiële Google AdWords Helpforum. Naast SEA is Jeffrey zeer actief met en gecertificeerd voor Google Analytics en de DoubleClick Online Marketing stack.
Na de aftrap van Ronnie Overgoor is het Peter van der Graaf die het volle Media Plaza toespreekt onder de titel Zoekmachine Up-date. Uit een inventarisatie van het publiek is het duidelijk dat het 50/50 is m.b.t. het ‘soort’ aanwezigen: Bureaus of zelfstandige ondernemers.
Peter geeft tijdens zijn drie kwartier een uiteenzetting van
Na de aftrap van Ronnie Overgoor is het Peter van der Graaf die het volle Media Plaza toespreekt onder de titel Zoekmachine Up-date. Peter begon met een inventarisatie van het publiek en het is duidelijk dat het 50/50 is m.b.t. het ‘soort’ aanwezigen: Bureaus oen zelfstandige ondernemers.
Peter geeft tijdens zijn drie kwartier een uiteenzetting van wat zoekmachinemarketing is en wat het voor een bedrijf kan betekenen. Een goede basis voor de aanwezige ondernemers die SEM nog in-house doen.
De overige spreektijd is besteed aan een onderzoek, uitgevoerd door Peter van der Graaf zelf, naar de SEM trends voor 2008. Het onderzoek is uitgevoerd d.m.v. het interviewen van een 20-tal mensen uit de SEM-branche. Hieronder een samenvattng van de trends:
Veranderde klant:
– Toenemende betrokkenheid
– Hoger kennisniveau
– Geïntegreerde marketingaanpak
– Meetbaarheid van inspanning en resultaat
Nieuw marktpotentieel:
– Buitenlandse klanten
– Kleinere partijen met grotere budgetten
– Lokale ondernemers
– Integratie bijzondere resultaten (maps, video, afbeeldingen, nieuws, enz)
Veranderende rol bureaus:
– Verschuiving van techniek naar marketing
– Webbouwer begint search te snappen
– Opleiding en begeleiding (inhouse SEM)
Veranderende marktverhouding:
– Top-500 kiest ook voor kleinere bureaus (aandacht, service en maatwerk)
– Meer vraag naar volledige online marketing
– Meer samenwerking (bureaus onderling en overnames door mediabedrijven)
– Nieuwe bureaus met bestaande experts
Tekort aan goede mensen:
– Groeiende vraag in 2008
– Geen specifieke opleidingen
– Detachering
– Kennis is zeer waardevol
Ontwikkeling in SEA
– Afschaffng van Best Practise Funding (BPF)
– Hogere biedprijzen
Ontwikkeling in SEO
– Meer volgens zoekmachine richtlijnen
– Betere herkenning van natuurlijke tekst door zoekmachines
– Optimalisatie voor search verticals
Wat brengt 2008???
– Mobiel zoeken?
– Betere personalisatie?
– Audio search?
Duidelijk een enorme lijst met mogelijke trends voor 2008. Erg interessant om eind 2008 nog eens terug te kijken naar deze lijst.
Straks meer over de toekomst van SEM door Google.
Verder lezen over Trends
Lifestyle28.10.2024
Dit zijn de interieurtrends van dit najaar
Events04.07.2024
Dit was het VINT Symposium van 2024
met als thema 'Echt Slim'Entertainment27.02.2024
Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is
Search11.12.2023
Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs
Search21.11.2023
Google Trends: PVV grootste partij in acht provincies
Lifestyle16.02.2023
Dit zijn de trends voor herenpakken in 2023
DC Business10.01.2023
Dé onlinemarketingtrends van 2023
Search07.12.2022
Year in Search 2022: Oorlog in Oekraïne wint nipt van Voice-schandaal
Verder lezen over Zoekmachine
Search01.11.2024
ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine
Marketing22.08.2024
HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie
Search06.08.2024
Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Artificial Intelligence01.08.2024
SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie
Search30.07.2024
Chrome krijgt zijn eigen Circle to Search om snel te zoeken
Search26.06.2024
Google stopt met de doorlopende scroll op zijn zoekmachine
Marketing19.06.2024