De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De paneldiscussie over “Exploiting Emerging Online Segments” had drie verschillende gezichten. Aan bod kwam Yahoo!, de reisbranche (tripadvisor.com) en de financiele branche (Fortis). Drie gezichten op het gebruik van de nieuwe mogelijkheden in nieuwe branches.
De start werd gedaan door moderator Alison Fennah, de Executive Director van EIAA.net. Zij gaf een inzicht in de stand van zaken als het gaat om het gebruik van het internet in Europa. Hierbij gaf ze aan dat “Assumptions should be set a-side”. Ze doelt daarmee op de resultaten van onderzoeken die aangeven dat sommige dingen anders liggen dan verwacht.
EIAA.net deed onderzoek naar verschillen tussen het internetgedrag van verschillende leeftijdsgroepen in Europa. Hierbij lag de focus op de 55+ers. Als het gaat om deze leeftijdsgroep hoort Nederland bij grootste internetgebruikers. Spanje en Italie blijven in deze groep sterk achter.
‘Oudere moeders’ blijken met name filmsites te bezoeken, terwijl jongere moeders meer op familie-sites te vinden zijn. Jongere moeders zijn sneller geneigd online te shoppen en te bankieren. Opvallend is dat moeders met de jongste kinderen het meeste online kopen, maar dat ouderen meer spenderen.
Voor Fennah is een ding erg belangrijk bij het bekijken van je doelgroepen: “Never make assumptions about the segments you’re looking at.”
Yahoo’s Director of Communications and Community for Europe, George Hadjigeorgiou, presenteerde zonder slides. Door zijn accent bleek het moeilijk te volgen.
Hadjigeorgiou had het met name over de nieuwe mogelijkheden door de verbeterde technieken. Er kan meer gemaakt worden voor minder geld. Het opvallendste van Hadjigeorgiou’s presentaties was het idee wat hij opperde om gebruikers te laten deelnemen in het beoordelen van Ads: social advertising.
Na Hadjigeorgiou kregen we een inzicht in de stappen die Tripadvisor momenteel maakt. Martin Verdon-Roe van Tripadvisor gaf eerst een korte inleiding in de huidige status van de site. Tripadvisor heeft momenteel 24 miljoen gebruikers per maand, is in 5 talen beschikbaar (waaronder 3 engelstalige sites ivm currencies) en heeft inmiddels 10 miljoen reviews. De reviews zijn in het afgelopen jaar verdubbelt.
De toekomst van Tripadvisor kwam slechts beperkt in beeld. Tripadvisor wil niet gaan concurreren met Facebook of MySpace, ze willen zich puur richten op travel. Daarom maakt Tripadvisor sinds kort deel uit van de applications van Facebook. In de VS kan je inmiddels binnen je facebook-account kijken naar tripadvisor-content. Of het werkt is nog niet duidelijk omdat het pas net gelanceerd is. Cijfers kan Verdon-Roe dan ook nog niet geven.
Daarnaast maakt Tripadvisor ook steeds meer gebruik van de mogelijkheden van Google Maps. Tot op een diep niveau kan aangegeven worden waar je geweest bent en waar je vrienden geweest zijn.
Tot slot was het de beurt aan de financiele branche. De Belgische Catherine Ossemerct van Fortis wilde niet praten over de mogelijke overname van ABN Amro, maar wel over de nieuwe dienst van Fortis, een entrepeneur community: Join2grow.
Deze site richt zich op eigenaren van kleinere bedrijven. Deze groep is voor banken een zeer interessante doelgroep waar ze veel verschillende soorten services kwijt kunnen. Fortis wilde graag met de entrepeneurs praten. Daarom hebben hebben ze interviews gedaan met de entrepeneurs, zowel kwalitatief als kwantitatief.
Ze hebben het media-gedrag van de entrepeneurs onderzocht en kwamen tot de volgende conclusies: – info moet feitelijk en to the point zijn – geen ongevraagde content – direct kunnen zien ‘what’s in it for me’ – is het niet interessant zijn ze meteen weg – ze willen kapitein over hun schip blijven: ze zijn uniek en willen ook unieke media
Om dichter bij deze doelgroep te komen zette Fortis de resultaten van de onderzoeken online waar veel discussie en daarom veel relevante informatie uit voortkwam.
Fortis probeert met de website niet iedereen te bereiken maar een selecte doelgroep. Inmiddels heeft het 2000 geregistreerde leden en 500 visits per dag. Met de site willen ze geen geld verdienen, het is met name een image en marketing tool.
Verder lezen over Google
Entertainment22.11.2024
Dit zijn de meest bekeken films en series op Google TV in 2024
Artificial Intelligence30.10.2024
Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI
Online17.10.2024
Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Mobile08.10.2024
Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht
Mobile07.10.2024
Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen
Artificial Intelligence03.10.2024
Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live
Mobile01.10.2024
Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels
Verder lezen over LinkedIn
Social Media22.11.2024
LinkedIn stopt met audio en wil dat je livestreamt
Social Media14.06.2024
Krijg een overtuigender CV op LinkedIn met hulp van AI
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
Online28.03.2024
LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht
Social Media18.03.2024
LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming
DC Business12.03.2024
De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers
Social Media16.10.2023
Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn
Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaiseTechnology22.06.2023
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen
Verder lezen over Yahoo
Cybercrime14.12.2023
Gegevens op straat? Dit zijn de grootste datalekken ooit
Search06.04.2021
Yahoo trekt de stekker uit Yahoo Answers
Service sluit deuren op Star Wars DaySearch29.10.2020
Hoeveel bomen heeft Ecosia geplant?
Eco-vriendelijke zoekmachineTech in Asia20.11.2019
Yahoo! Japan en Line gaan fuseren
Online18.10.2019
Krijg jij nog 358 dollar van Yahoo?
Social Media14.08.2019
Tumblr wordt verkocht aan WordPress-eigenaar Automattic Inc.
Nieuws10.01.2017
Yahoo! wordt Altaba na overname door Verizon
CEO Marissa Mayer treedt afCybercrime23.09.2016