Een Amerikaanse SEO firm heeft een onderzoek gedaan naar het zoekgedrag van de internetter. Naar aanleiding van dit onderzoek hebben ze de gebruikers van zoekmachines ingedeeld in 4 groepen met sprekende namen als Scan And Clickers, Two Step Scanners, Deliberate Researchers en 1-2-3 Searchers. De eerste 2 groepen zijn mannen. Tot de eerste groep behoren jonge mannen die alleen naar de zoekresulaten kijken die in beeld verschijnen. Ze scannen snel en doen er 8,5 seconden over om te klikken (organic of sponsored). De 2e groep is tevens man (gemiddeld 42jaar) en kijkt of er een top-resultaat uitspringt. Zo niet dan worden de eerste 10 resulaten rustig gelezen voor men klikt. De vrouwen doen het weer eens anders. Net als in het verkeer zijn ze rustig en vooral niet te gehaast (snel?). Ze bestuderen eerst rustig alle resulaten en gaan dan pas over op de klik (Deliberate Researchers). De 1-2-3 Searchers (v) bekijken de resultaten 1 voor 1 en klikken direct als ze een goede match tegenkomen. Het komt me allemaal redelijk bekend voor…