Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.
Afgelopen week stond natuurlijk voor de Nederlandse muziekliefhebber in het teken van de 19e editie van De Vrienden van Amstel Live. Het evenement met optredens van onder andere Diggy Dex, Broederliefde, Douwe Bob, Common Linnets en Nicky Romero was nog groter en spectaculairder dan de vorige editie. Opvallend was dat dit jaar Matt Simons als eerste internationale artiest optrad. Iets wat nog nooit eerder was vertoond.
Persoonlijk vind ik het ongelofelijk knap dat een bierbrouwer als Amstel, welke overigens niet de sponsor van het event is maar de initiatiefnemer, het concept sinds jaar en dag omarmt en vast blijft houden aan het basisconcept. Natuurlijk is het evenement beter en groter geworden maar Amstel blijft als merk sterk vasthouden aan de eigen kernwaarden. Gezellig met vrienden onder het genot van een biertje ongedwongen een avond uit. Deze brand experience is uniek en vanwege de totaalbeleving zeer succesvol. Zo hecht Amstel bijvoorbeeld veel waarde aan de vriendschap met en tussen de artiesten. Met als resultaat dat er backstage veel nieuwe initiatieven en vriendschappen in de afgelopen jaar zijn ontstaan die vaak tot inspirerende combinaties hebben geleid.
Vriendenfeest
De Vrienden van Amstel Live werd dit jaar voor de negentiende keer georganiseerd in Rotterdam Ahoy. Afgelopen zaterdag stapte de 1,5 miljoenste bezoeker van de grootste kroeg van Nederland binnen. Het fenomeen waarin de organisatie een verrassende mix van artiesten, spectaculaire decors en special effects weet te combineren binnen het thema vriendschap komt volgend jaar terug, en hoe! De 20e editie van De Vrienden van Amstel Live vindt volgend jaar plaats in januari. Geloof het of niet maar Amstel wil de kroeg met alleen de beste artiesten van Nederlandse bodem eenmalig voor maar liefst 190.000 bezoekers openstellen. Met een recordaantal van 14 shows willen ze van deze jubileumeditie daadwerkelijk invulling geven aan het motto; “vieren doe je samen”. Met het evenement wil Amstel het thema vriendschap door zoveel mogelijk mensen laten ervaren.
“Ieder jaar worden we verrast door de grote populariteit van De Vrienden van Amstel Live!. Omdat ons evenement 20 jaar bestaat, willen we zoveel mogelijk vrienden de kans bieden om hierbij aanwezig te zijn en te genieten van een onvergetelijke avond in de grootste Amstelkroeg van Nederland. Mede dankzij Ahoy, dat met haar agenda kon schuiven, schrijven we muziekgeschiedenis en daar zijn we ontzettend trots op,” aldus Bram Westenbrink, marketing directeur van Amstel.
Een begrip
De Vrienden van Amstel Live is al 20 jaar een begrip in Nederland. Natuurlijk is het concept uitgebreid, gemoderniseerd en geprofessionaliseerd. Denk bijvoorbeeld alleen al aan het feit dat het een van de meest ingewikkelde audio evenementen ter wereld is. Dat komt omdat tijdens het evenement artiesten door vrijwel heel Ahoy heen optreden. Het dak wordt vol gehangen met geavanceerde audio technologie er worden maar liefst 500 bewegende lampen gebruikt. Niet voor niets gaat er een jaar voorbereiding aan vooraf.
Amstel ongefilterd
Tijdens de afgelopen editie werd Amstel ongefilterd geïntroduceerd. Het is een fris en puur bier in de fase die normaliter alleen de brouwer proeft. Bij Amstel ongefilterd, wat vanaf begin maart in de horeca verkrijgbaar is, zijn dezelfde ingrediënten gebruikt als voor het Amstel pils maar het brouwproces is echter anders. Het nieuwe bier is natuurlijk troebel met de gist nog zichtbaar aanwezig in het bier en is vanaf begin maart in de horeca verkrijgbaar.
Wil je volgend jaar met je vrienden een keer onderdeel zijn van dit vriendenfeest? De officiële kaartverkoop voor de 20e editie is inmiddels gestart. De veertien shows van de 20ste editie vinden plaats op 18 t/m 22 januari, 24 t/m 29 januari en 31 januari, 1 en 2 februari 2018. Op www.vriendenvanamstel.nl is alle informatie over de kaartverkoop te vinden.
[Foto’s via Tribe Company]
Verder lezen over Merken
Events03.10.2024
Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam
Online22.07.2024
Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Marketing14.03.2024
Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinLifestyle16.10.2023
Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo
Marketing28.04.2023
Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook
Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goedOnline01.04.2023