Gisteren kregen we de eerste teaser te zien van The Fantastic Four: First Steps en hoewel de reacties op de trailer vrij goed zijn, zijn die op de poster wat minder. Mensen zijn boos omdat Marvel hiervoor kunstmatige intelligentie gebruikt zou hebben.
Coca-Cola werd ervoor aan de schandpaal genageld: het gebruik van AI om zijn kerstreclame te maken. Het ligt gevoelig, omdat juist bedrijven als Coca-Cola voldoende geld zouden moeten hebben om professionals in te huren en hiermee een boodschap naar de wereld sturen die door de creatieve sector bepaald niet wordt gewaardeerd.
Hetzelfde geldt voor Marvel/Disney, dat ook enorme budgetten zou moeten hebben om echte artiesten de afbeelding te laten maken. Sterker nog: er werken natuurlijk heel veel creatieve artiesten bij het bedrijf. Marvel krijgt het er echter flink van langs in de reacties op de poster: hoezo is hier AI gebruikt?
Dit bericht op Instagram bekijken
In The Fantastic Four zien we Reed Richard (Pedro Pascal), Susan Storm (Vanessa Kirby), Johnny Storm (Joseph Quinn) en Ben Grimm (Ebon Moss-Bachrach) als de fantastische vier: vier superhelden die het als een soort Avengers samen moeten doen, maar lang niet allemaal ‘gewoon menselijk’ zijn.
Marvel zit goed met de teaser, daarop zijn de reacties edrg positief, maar de poster, die zou met AI gemaakt zijn. Daar zijn echter de mensen van Marvel het niet mee eens. Een woordvoerder zegt dat er geen gebruik is gemaakt van AI bij het maken van de posters. Dat kan Marvel zeggen, maar er is wel duidelijk van een fotobewerker gebruikgemaakt, gezien de vele gezichten die zich herhalen in de afbeelding.
The Fantastic Four: First Steps draait vanaf 25 juli in de bioscoop.