Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Netflix heeft op dit moment een monsterhit met Red Notice (bijna 150 miljoen keer bekeken in één week). De geinige film met The Rock, Ryan Reynolds en Gal Gadot zit vol twists, een flink budget en natuurlijk de acteurs zelf. The Rock is typisch The Rock, Ryan Reynolds is helemaal zichzelf en Gal Gadot speelt de mooie slimme dame die iedereen te slim af is. Tof dat Netflix zo’n hit heeft, maar wat heeft het daar zelf eigenlijk aan?
Alles voor de abonnees
Je zou denken dat Netflix eigenlijk weinig boodschap heeft aan wat er verder op het platform staat; als mensen elke maand maar netjes hun abonnementsgeld betalen (en Netflix hun data kan gebruiken). Toch is dat niet helemaal waar. Ten eerste zorgt een bieb met slechte content ervoor dat mensen hun -maandelijks opzegbare- abonnement stopzetten. Dat is echter niet de belangrijkste reden voor de streamingdienst om zijn beste beentje voor te zetten.
Het succes van films en series op Netflix betaalt zich voor Netflix uit op meerdere manieren. De eerste is dat mensen over de films en series praten. Je kent het vast wel: je collega’s praten over die spannende nieuwe aflevering van serie X en jij staat er maar een beetje bij, want jij kon niet kijken omdat je geen Netflix hebt. Bovendien is het blijkbaar ook nog heel goed wat er te kijken is, dus ben je misschien niet alleen nieuwsgierig door het gesprek van je collega’s, maar ook omdat je hongerig bent naar goede content. En zo wint Netflix er zieltjes bij.
Awards winnen
Het maken van films en series die populair zijn betekent ook dat Netflix zich in de kijker speelt bij belangrijke mensen in de filmwereld. Denk bijvoorbeeld aan nominaties en prijzen: Emmy’s, Oscars, ze zijn Netflix niet vreemd. Het is een geweldige kroon op het werk, wederom fantastische reclame en het is ook nog een manier om bekende acteurs en regisseurs aan te trekken voor nieuwe content op Netflix, zodat het hele circus weer van voren af aan kan beginnen.
Wat ook helpt is het aantrekken van filmdistributeurs voor deals: zo krijgen ze er bijvoorbeeld in één keer een heleboel content bij als ze een Warner Bros. of Fox weten te strikken (wat ze beide niet gaat lukken, want die hebben al hun eigen streamingdiensten, maar er zijn er nog genoeg over).
Netflix begrijpt wat het belangrijke is aan goede content, maar dat niet alleen. Het zorgt ook dat het steeds blijft vernieuwen. Niet voor niets wordt er 300 miljoen dollar gespendeerd aan een film als Red Notice: Netflix moet met de hevige concurrentie op de streamingmarkt zorgen dat het anderen voor blijft.
Grote druk bij Netflix
Voor ons als klanten is het heel fijn dat we elke maand kunnen opzeggen, maar voor de streamingdienst betekent het dat de druk om iets nieuws en goeds te brengen enorm groot is. En ook daar heb je dus weer die goede acteurs voor nodig, want die moeten niet naar de concurrentie lopen. Uiteindelijk is het dus voor Netflix enorm belangrijk om te blijven presteren, want de druk is constant enorm hoog. Over een paar weken is iedereen Red Notice weer vergeten en is de behoefte aan de volgende hit groot.
Verder lezen over Movie
Entertainment01.11.2024
Er is een Game of Thrones-film in de maak bij Warner Bros
Gadgets20.10.2024
Deze Buzz Lightyear is zo realistisch dat je geen films meer nodig hebt
Entertainment17.10.2024
The Electric State is Netflix’ nieuwe gooi naar sci-fi-succes
Entertainment17.10.2024
5 x hoe Lonely Planet bewijst dat romcoms moeten moderniseren
Video07.10.2024
Apple maakt short voor Vision Pro waardoor je naar adem hapt
Entertainment02.10.2024
Joker: Folie à Deux is de rauwste musical die je ooit zag
Entertainment01.10.2024
Babygirl-trailer: de Nicole Kidman-film van Halina Reijn
Entertainment30.09.2024
Dit zijn de 5 beste horrorfilms van 2024
Verder lezen over Netflix
Entertainment31.10.2024
Nieuwe Squid Game seizoen 2-teaser geeft glimp van spellen
Entertainment28.10.2024
Hilarisch moment in een film? Bewaar ze nu met Netflix Momenten
Entertainment25.10.2024
Drie redenen om The Remarkable Life Of Ibelin te kijken op Netflix
Gaming24.10.2024
Netflix Games review: The Case of the Golden Idol doet je goed
Gaming18.10.2024
Netflix Games Review – Battleship leert je op speelse wijze Zeeslag
Entertainment18.10.2024
Kijkers spenderen gemiddeld 2 uur per dag op Netflix
Entertainment17.10.2024
The Electric State is Netflix’ nieuwe gooi naar sci-fi-succes
Entertainment17.10.2024
5 x hoe Lonely Planet bewijst dat romcoms moeten moderniseren
Verder lezen over Serie
Entertainment24.10.2024
Seizoen 2 van Severance belooft heel vreemd te worden
Entertainment20.10.2024
Nemesis: nieuwe Nederlandse thriller is must-see op Disney Plus
Entertainment16.10.2024
Nieuwe trailer van Arcane hypet de fans voor het nieuwe seizoen
Entertainment15.10.2024
Populaire sci-fi-drama Silo heeft een nieuwe trailer
Entertainment14.10.2024
Ferry gaat verder op 20 december: check de trailer
Entertainment10.10.2024
Netflix drukt zijn politieke stempel op de serie Love is Blind
Entertainment26.09.2024
HBO toont eerste teaser trailer voor The Last of Us seizoen 2
Entertainment20.09.2024
Alle Netflix Geeked Week-aankondigingen op een rij
Verder lezen over Streaming
Entertainment28.10.2024
Hilarisch moment in een film? Bewaar ze nu met Netflix Momenten
Entertainment25.10.2024
Drie redenen om The Remarkable Life Of Ibelin te kijken op Netflix
Entertainment18.10.2024
Kijkers spenderen gemiddeld 2 uur per dag op Netflix
Entertainment17.10.2024
Disney+ lanceert vandaag abonnement met reclame in Nederland
Entertainment04.10.2024
Je account delen mag straks ook niet meer op Videoland
Online03.10.2024
Zo kun je muziek luisteren op Spotify als je niets hebt gedownload
Video20.09.2024
Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder
Gaming18.09.2024