De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Zondag 3 februari vindt de volgende editie van de Super Bowl weer plaats. Het sportspektakel wordt in de Verenigde Staten, en zelfs wereldwijd, heel goed bekeken. Niet alleen vanwege de Americanfootballfinale, maar ook dankzij de grote artiesten die optreden en de aankleding van het evenement. Dit jaar gaat de geschiedenisboeken in als eerste Super Bowl met twee mannelijke cheerleaders.
Cheerleaders van Los Angeles Rams
De twee mannelijke cheerleaders zijn onderdeel van het cheerleader-team van de Los Angeles Rams, dat verder alleen uit vrouwen bestaat. Dit seizoen maakten ze al hun debuut tijdens de reguliere wedstrijden van hun team in de NFL, de Americanfootballcompetitie. Nu schrijven ze geschiedenis door hun opwachting te maken tijdens de finale van de Super Bowl. De dansers, Quinton Peron en Napoleon Jinnies, zijn supertrots dat hun team de finale heeft gehaald en zij er straks ook bij de Super Bowl bij zijn.
En Napoleon Jinnies lijkt ‘onze’ Nikkie de Jager, Nikkie Tutorials, te kennen, zoals uit zijn tweet van 24 januari blijkt.
Een voorbeeld voor mannen die cheerleader willen worden
Bij Good Morning America zei Peron dat ze hiermee een voorbeeld kunnen zijn voor andere mannen die graag cheerleader willen worden. “We zijn allebei al door ontzettend veel mannen benaderd die graag willen optreden. Niet alleen van onze leeftijd, maar ook jongeren die cheerleader willen zijn op hun middelbare school. Het is leuk om te zien dat de maatschappij wat verandert.”
Super Bowl is mega evenement
De Super Bowl is ieder jaar een mega evenement. De finale wordt 3 februari in Atlanta gespeeld tussen de Los Angeles Rams en New England Patriots. Vorig jaar keken 103 miljoen mensen naar het spektakel. Van tevoren worden vaak een of meerdere grote artiesten bekendgemaakt die van de wedstrijd een nog groter spektakel maken. Vorig jaar werd Maroon 5 al aangekondigd als grote artiest.
Er gaan enorme budgetten gemoeid met de organisatie van het evenement. Adverteerders, sponsors en reclamebureaus zijn al maanden bezig met het bedenken van goede inhakers (en het neerleggen van enorme bedragen).
Over een dikke week is het weer zover!