Een nieuwe mijlpaal voor Spotify: via Twitter werd bekend gemaakt dat de grens van 50 miljoen betalende abonnees is bereikt. Een opvallend bericht, want de grens van 30 miljoen is minder dan een jaar geleden (maart 2016) en de 40 miljoen-grens is van september 2016. Je kunt dus rustig zeggen dat de zaken bij Spotify heel erg goed gaan, de tellers lopen in hoog tempo op. Tel je de niet-betalende gebruikers er ook nog eens bij, dan heeft Spotify op dit moment meer dan 100 miljoen ‘klanten’.
Het fundament van de grootste speler in de wereld van muziek streamen wordt sterker en sterker. Spotify is de grootste, gevolgd door Apple Music met 20 miljoen gebruikers (cijfers uit december 2016). Spotify is echter veel ouder en dus is het bestand dat Apple Music in vrij korte tijd heeft weten op te bouwen ook indrukwekkend. Ergens achteraan volgt ook nog Tidal, dat in oktober 2016 ruim één miljoen gebruikers had.
Zijn er nog verbeterpunten te vinden voor Spotify? Ja, die zijn er. Zo werd gisteren bekend dat de muziekdienst Hi-Fi gaat introduceren, hogere kwaliteit muziek. Daar moet je als consument wel extra voor gaan betalen.
Het is vrij logisch dat Spotify bezig is met hogere kwaliteit audio, gezien de nieuwe generaties koptelefoons en speakers zijn steeds minder afhankelijk van de analoge 3,5mm plug en zijn dus ook in staat om een hogere kwaliteit geluid te leveren voor smartphone-gebruikers.