De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Wil je direct een artiest, dj, band, spreker of andere live-act boeken en betalen, dan is dat vanaf nu ook mogelijk via het nieuwe online boekingsplatform ShowBird.com, een soort Airbnb voor de entertainmentbranche.
Je gaat trouwen en wil de dag afsluiten met een knalfuif, een bedrijfsfeest organiseren of je geeft een leuk verrassingsfeestje omdat een bekende van je 40 wordt. In deze gevallen wil je natuurlijk een leuke dj, artiest of band strikken om op te treden.
Artiesten en entertainers
Hoewel het platform pas deze week officieel is gelanceerd, hebben zich al ruim 1.300 entertainers bij ShowBird aangesloten. Van bekende artiesten als Jan Smit, Brace, Charly Luske, Nick & Simon en George Baker tot presentatoren als Richard Lamb en Bas Muijs. Van goochelacts als Magic Unlimited van de kinderen Kazàn tot sprekers als Glenn Helder. Maar ook DJ’s, cabaret, zang- en dansgroepen, look-a-likes, modellen en zelfs foodtrucks. In totaal zijn meer dan 45 verschillende soorten entertainment direct te boeken via het platform. Het is zowel voor klanten als voor artiesten een verademing…
Boeken moet eenvoudiger kunnen
Hassan Tagi, CEO en oprichter, wil met dit nieuwe platform een einde maken aan de wirwar van bureaus en tussenpersonen. Het boeken van een act moet volgens hem ook een stuk eenvoudiger kunnen. “We willen artiesten en opdrachtgevers die hen boeken een-op-een bij elkaar brengen. Het is echt zoek en boek. En daarmee is ShowBird een gamechanger in de sprekers- en artiestenwereld.”
Een soort Airbnb
Het online platform is opgezet naar het voorbeeld van Airbnb. Het totale aanbod aan artiesten en entertainers is, inclusief prijs en beschikbaarheid, in één oogopslag te zien en te boeken. Alle betalingen en administratie worden via ShowBird afgehandeld en wie een artiest heeft geboekt kan daarna een review geven door een tot vijf sterren toe te kennen.
Voor iedereen
Het platform is geschikt voor professionele en niet-professionele boekers en organisatoren van diverse events, ook horeca, bedrijfsevenementen, examenfeesten en huwelijken. Volgens de oprichter maakt het platform de branche transparanter en efficiënter. Bovendien wordt het artiesten makkelijk gemaakt doordat alle administratie, zoals de overeenkomst, de facturatie en de betaling, door het platform automatisch wordt afgehandeld.