Entertainment04.06.2024

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man


Als je de film ‘Yes Man’ hebt gezien, weet je hoe het woordje ‘ja’ kan leiden tot levensveranderende gebeurtenissen. Nu moet je echt niet overal ja op zeggen: als je vriendin haar waxstrip eens op je wenkbrauw wil proberen, dan is een ‘nee’ nog steeds beter. Maar wat als je bij 80 procent van de beslissingen die je dagelijks neemt eens voor een ‘ja’ zou gaan? Je zal een stuk meer gekke dingen meemaken, kansen krijgen en vooral volop leven. Dan zeg je wel ja tegen die proefrit in die veel te dure auto en tegen die glamping-tent op dat festival waar je ook prima in een gewoon tentje had kunnen bivakkeren. En misschien, Winner Man, start je dan met vrienden wél dat ‘ouwe lullen’-voetbalteam waar je uiteindelijk veel meer uithaalt dan je had kunnen denken. Winner Man, met de W van: Waarom niet?

Winner Man

Bijna iedereen heeft wel een antwoord als je hem vraagt wat hij of zij zou doen met 120 miljoen, maar niemand vraagt wat je nu doet om je een winnaar te voelen. Wat als je dat wel doet? Misschien krijg je nog goede tips over hoe je kunt leven als een Winner Man. Wat als je ‘s ochtends in de spits eens niet zit te mokken omdat je weer naast een vreemde moet zitten in de trein, maar je lekker je laptop erbij pakt, een geweldige vakantie bij elkaar surft op het internet en beseft hoe fijn het is dat je een zitplekje in de trein hebt die dag?

Heb je altijd al eens willen bungeejumpen? Waarom zou je wachten? Maak die sprong en ga ervoor. Er is maar één iemand die je in de weg staat om dat niet allang te hebben gedaan, namelijk de verstandige not-so-much-a-winner-man. Laat die lekker thuis, maak gewoon die sprong, en geniet. Beleef die highs alsof je verliefd bent, terwijl je 100 procent van je single leven geniet. Voel je als je favoriete voetballer toen hij als klein voetbaltalent werd gescout door zijn club. 

Heb je bijvoorbeeld altijd al gedroomd van je duikbrevet halen? Probeer het eens. Misschien met je beste vriend, een avondje niet de kroeg in, maar naar de duikschool. Dat is je drinkgeld toch top besteed. Heb je altijd die game al platinum willen uitspelen? Neem wat dagen vrij met alleen dat doel en geniet van je winst. 

Win(g)man

De Winner Man-taliteit, daar sta je ‘s ochtends mee op: vandaag gaan we het weer rocken! Die energie. Niet alleen omdat dit het leven makkelijker maakt, maar ook omdat het heel aantrekkelijk is voor anderen om met je mee te doen. Hoe meer mensen je Win(g)man zijn, hoe meer het gevoel versterkt. Het is dat gevoel wanneer je in het vliegtuig zo kunt doorlopen zonder in het gangpad te hoeven wachten, of wanneer je de laatste trein denkt te missen maar je door vertraging toch nog kunt instappen. Dat moment waarbij je het koud hebt op het terras en de zon doorbreekt. #winnerman dus.

Het moment waarop je die LEGO-set in één keer goed in elkaar bouwt, je bij Ticketmaster door de ellenlange wachtrij bent en je de concertkaartjes in de pocket hebt terwijl je vrienden al waren afgehaakt. Surprise, you did it! Dat moment dat je in de achtbaan zit en nog een rondje mag, ook al ben je al 40. Dat geluk voel je elke dag de hele dag als Winner Man en daar kies je helemaal zelf voor. Zou het leuk zijn als je het geld had om het hele pretpark te kopen, of de artiest van het concert een avond in te huren voor je vriendengroep, of misschien alle LEGO-sets die je het afgelopen jaar graag wilde hebben in één keer allemaal te bestellen? Sure, maar het hoeft niet: de kleinere dingen maken je net zo gelukkig. Zie de loterij winnen niet meer als het ultieme doel zien, maar slechts een leuke bijkomstigheid. Da’s wel lekker man, Winner-Man.

Eurojackpot

Dus of je die jackpot wint of niet, leef je leven als een winnaar. Iedere dinsdag- en vrijdagavond is de trekking, met een jackpot die kan oplopen tot 120 miljoen euro.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Campagne

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief
Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne

De Waddeneilanden zijn een plek waar je absoluut een keer geweest moet zijn. Het staat met stip op 1 in de Bucketlist van dingen die je gezien en gedaan moet hebben in eigen land. Je kan er écht het gevoel hebben op vak...

Online14.02.2023

Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne