Entertainment29.08.2024

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen


In Nederland hebben we nog geen advertentie-abonnement, maar in sommige andere landen wel. Het Verenigd Koninkrijk en Canada zijn landen waar mensen kunnen Netflixen zonder dat ze zich blauw betalen, omdat ze dan wat reclame krijgen voorgeschoteld. Een handig abonnement als je minder kwijt wil zijn aan de streamingdienst, maar het komt ook met een groot nadeel: Basic gaat verdwijnen.

Netflix met reclame

Netflix is een fijne streamingdienst. Het is een van de eerste streamingdiensten en het heeft voor veel mensen een wereld opengedaan. Een wereld zonder kabel-tv zelfs. Wel zien we de Flix de laatste tijd flink veranderen: prijzen gaan steeds omhoog, er wordt wat gerommeld met de soorten abonnementen, en recent deed reclame zelfs zijn intrede op het platform. Het is soms heel wat uitzoekwerk welk abonnement nou goed bij je past, maar ook bij anderen. Immers kunnen je ouders die in een andere plaats wonen allang niet meer meegenieten van je Netflix: door nieuw beleid is het delen van je account buiten je eigen huishouden voor veel mensen nagenoeg onmogelijk geworden.

In het VK en Canada wordt al aan gebruikers op Basic gevraagd om hun abonnement aan te passen. Momenteel betaal je daar 11,99 dollar voor en het reclame-abonnement kost 5,99 dollar. Een flink verschil, maar toch wil Netflix van Basic af. Iets wat veel Netflix-gebruikers totaal niet kunnen begrijpen. Er wordt zelfs gesproken over een groepsrechtszaak, zo’n classaction, om iets tegen deze beslissing van Netflix te doen.

Piraterij

Het zou bovendien piraterij in de hand werken, stellen sommige gebruikers. Waar streamingdiensten (ook in de muziek) er over het algemeen in het begin juist voor hebben gezorgd dat illegaal downloaden niet meer zo interessant of nodig was, daar lijken ze het nu juist te versterken, stellen sommige gebruikers. “Als je 4 à 5 streamingdiensten nodig hebt om alle content te kijken die je wil, maar je daar 20 dollar per maand voor moet betalen en alsnog reclame moet kijken, dan kun je net zo goed weer kabel-tv nemen,” klinkt het op Reddit.

Dat de klantenservice van veel diensten niet heel goed en makkelijk te bereiken is, helpt bovendien niet, stellen de ontevreden klanten. Zij denken dat piraterij juist vaker zal voorkomen. Er is natuurlijk wel een oplossing: je kunt Netflix in een ander land afnemen. In Nederland is Basic er bijvoorbeeld nog wel. Als je een virtual private network als dat via Cyberghost VPN gebruikt en daarmee zogenaamd vanuit een ander land een abonnement afsluit, dan betaal je wel die lagere prijs. Daarnaast krijg je onbeperkte toegang tot internationale content door je virtuele locatie te veranderen en kun je alle shows en films bekijken die voorheen geo-blocked waren.

Abonnementen

Er zijn veel smaken als het om Netflix gaat en het is aan jou om te bepalen wat het beste bij je situatie past. Natuurlijk blijft Netflix experimenteren met verschillende abonnementstypes. In Nederland hebben we bijvoorbeeld Basic nog wel, maar is er ook geen advertentie-abonnement. Dat kan echter elk moment veranderen, al is dat voor sommige mensen een grote plus: 4 minuten aan reclame per uur kijken is de goedkopere maandprijs waard, stellen zij. Voor iedereen die dat niet vindt, is er nu nog Basic, of anders een oplossing in de vorm van VPN om toch van Netflix te krijgen wat je wil.

CyberGhost VPN

CyberGhost VPN is compatibel met alle apparaten, waaronder mobiele apparaten, desktops en laptops, routers, Smart TV’s of spelconsoles en één abonnement beschermt er 7 tegelijk. Je gebruikt het op meer dan 40 populaire streamingplatforms, waar je ook bent, omdat er duizenden servers beschikbaar zijn in 100 verschillende landen, zonder bandbreedtebeperkingen. Daarnaast is CyberGhost VPN zeer gebruiksvriendelijk en wordt het geleverd met een 45-dagen geld-terug-garantie, zodat je het risicoloos kunt testen. CyberGhost biedt momenteel 83% korting op het 2-jarig abonnement, plus 4 maanden gratis. Dat brengt de kosten omlaag naar slechts 2,03 euro per maand.

Met CyberGhost kun je besparen op je abonnementen en een nieuwe wereld aan content ontsluiten. Maar het komt ook met andere voordelen. CyberGhost is een toonaangevende provider op het gebied van privacy en beveiliging, met miljoenen gebruikers wereldwijd. Door je IP-adres te verbergen en je gegevens te versleutelen, biedt het betere beveiliging en meer anonimiteit online, zodat je veilig kunt browsen en downloaden, zelfs op minder veilige openbare Wi-Fi-netwerken. De apps werken onder een strikt no-logs beleid, wat betekent dat CyberGhost nooit je online activiteiten bijhoudt en geen logs bijhoudt. Voor diegenen die hun favoriete content willen streamen en een veiligere en meer privé ervaring willen hebben wanneer ze door de online wereld navigeren, is CyberGhost een geweldige keuze. Profiteer van deze exclusieve aanbieding: CyberGhost biedt momenteel 83% korting op het 2-jarig abonnement, plus 4 maanden gratis. Dat brengt de kosten omlaag naar slechts 2,03 euro per maand!

Verder lezen over Netflix

Wat wil Uglies op Netflix nou eigenlijk zeggen?

Uglies staat op Netflix. Vreemd en problematisch, maar daar is wel wat tofs mee te doen. Netflix verzaakt echter.

Entertainment14.09.2024

Wat wil Uglies op Netflix nou eigenlijk zeggen?

Netflix dropt de trailer van het tweede seizoen van Arcane

Arcane stopt helaas na het tweede seizoen, maar tegelijkertijd is het ook weer niet helemaal voorbij voor animatieseries die zich in het League of Legends-universum afspelen.

Entertainment05.09.2024

Netflix dropt de trailer van het tweede seizoen van Arcane

16 september nieuwe Netflix Geek Week: dit kun je verwachten

“Calling all Geeks’: Netflix kondigde vorige maand al zijn Geeked Week aan met een teaser, maar het gooit er nu nog even een trailer achteraan.

Entertainment03.09.2024

16 september nieuwe Netflix Geek Week: dit kun je verwachten

Netflix komt met betere vertalingen voor zijn films en series

Een leuk lokaal grapje, een gezegde of een normaal woord: soms is Netflix niet de allerbeste als het gaat om vertalingen. Dat pakt het nu aan.

Entertainment03.09.2024

Netflix komt met betere vertalingen voor zijn films en series

10 Netflix-films en series die in de tweede helft van 2024 verschijnen

De zomervakantie is voorbij. Geeft niet: binnenzitten is geen ramp deze tweede helft van het jaar. Netflix komt met leuke dingen.

Entertainment27.08.2024

10 Netflix-films en series die in de tweede helft van 2024 verschijnen

American Murder: Laci Peterson: verbazing met de hoofdletter V

Netflix duikt weer true crime in en ditmaal met een verhaal dat wel verbaast, maar niet zozeer door gekke twists.

Entertainment14.08.2024

American Murder: Laci Peterson: verbazing met de hoofdletter V

Squid Game stopt volgend jaar met derde seizoen

Squid Game komt dit jaar nog terug met een langverwacht tweede seizoen. Er is een nieuwe trailer, maar er is ook slecht nieuws: volgend jaar eindigt de serie.

Entertainment01.08.2024

Squid Game stopt volgend jaar met derde seizoen

Cozy Grove: Camp Spirit is de zomervakantiegame op Netflix Games

Zoek je een leuke game om je zomervakantie mee te vullen? Ook als je gewoon moet werken? Deze game is perfect om af en toe te spelen.

Gaming25.07.2024

Cozy Grove: Camp Spirit is de zomervakantiegame op Netflix Games

Verder lezen over Online Advertising

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

Adform kondigt een exclusieve samenwerking aan met Cognitiv, wereldwijd een van dé leveranciers van deep learning AI voor marketeers. Samen zullen zij Cognitivs GPT AI-gebaseerde contextuele targeting beschikbaar stellen in de belangrijkste Europese talen. Dankzij de samenwerking kunnen adverteerders in Europa nu voor het eerst gebruikmaken van GPT AI-gebaseerde contextual targeting.

Advertising02.07.2024

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

Laten we het even hebben over ons zoekgedrag in Google en de effecten daarvan als we de zoekmachine minder gaan gebruiken. In een tijdperk van AI lijkt dat misschien vanzelfsprekend al is daar nog niet echt bruikbare data over beschikbaar.

Advertising25.06.2024

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker

Eerder kon je drie video’s kijken en stopte YouTube er daarna mee, maar nu skipt de video die je aantikt meteen naar het einde en kun je helemaal niet kijken.

Video29.05.2024

YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker

Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?

Advertising10.04.2024

Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?

Eindhoven Airport heeft in ​Techonomy een nieuwe digitale partner

Eindhoven Airport kiest voor Techonomy als nieuwe partner in digital advertising, data en performance. Na een grondige aanbestedingsprocedure koos Eindhoven Airport onlangs Techonomy als haar digitale partner voor de kom...

DC Business06.03.2024

Eindhoven Airport heeft in ​Techonomy een nieuwe digitale partner

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
​3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024

Na alle technologische ontwikkelingen in 2023 zijn de uitdagingen voor adverteerders dit jaar groot. De centrale vraag: hoe kun je gepersonaliseerde advertenties maken, zonder daarbij third-party cookies te gebruiken en...

Advertising10.01.2024

​3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024