Entertainment26.01.2022

Gratis Formule 1 voor nieuwe KPN klanten, Ziggo geeft korting


KPN jaagt op de 3,5 miljoen Formule 1 fans van Ziggo

Vanaf maart, als het nieuwe Formule 1 seizoen van start gaat, heb je een Viaplay of FT TV Pro abonnement nodig als je alle Formule 1 races live wilt kunnen kijken. Dat is al lang geen nieuws meer. De verschillende TV-providers onderhandelen al een tijdje met Viaplay over de doorgifte van de nieuwe streaming dienst. Voor KPN klanten was er vandaag goed nieuws. Althans, met name voor toekomstige KPN klanten. Ziggo klanten zullen het moeten doen met een korting van vier maanden.

Gratis Formule 1 kijken

KPN maakte vanochtend bekend dat de provider een deal gesloten heeft met Viaplay. Onderdeel daarvan is dat nieuwe klanten het hele Formule 1 seizoen gratis kunnen kijken. Zij krijgen, als ze klant worden van KPN, negen maanden gratis Viaplay erbij. Voor bestaande klanten is er ook wel voordeel, maar gratis is voor hen geen optie. Zo gaat het overigens meestal met dergelijke aanbiedingen. Ze zijn met name bedoeld om nieuwe klanten te werven, want bestaande klanten? Die zijn immers al klant, maar dit terzijde.

KPN-klanten kunnen vanaf maart het Viaplay zenderpakket bestellen voor de introductieprijs van 10 euro (9,99) per maand. Een korting van 4 euro op het standaard tarief (13,99). Bestaande klanten die meerdere diensten van KPN afnemen (Mobiel, Internet Thuis) krijgen nog eens 5 euro extra voordeel. Zij betalen dan dus 4,99 voor het Viaplay pakket.

Ziggo geeft vier maanden korting op Viaplay abonnement

Ook klanten van Ziggo kunnen vanaf 1 maart het Viaplay zenderpakket bestellen, voor 13,99 per maand. De vraag is echter of Ziggo nog met een speciale aanbieding, anders dan de stapelkorting die ook bij deze provider geldt wanneer je meer dan één dienst afneemt, op de proppen komt. Ziggo Sport heeft zelf nog de rechten voor het live uitzenden van zes Grands Prix, en alle samenvattingen. Dat zal natuurlijk ook meespelen bij het al dan niet voordelig(er) aanbieden van de Viaplay abonnementen.

UPDATE (09u40): Tsja, en letterlijk drie minuten nadat ik dit schreef verscheen het bericht van Ziggo waarin de provider een Viaplay welkomstaanbieding van 20 euro voor de eerste vier maanden onthuld. Zul je altijd zien. Dat gezegd hebbende, die aanbieding is natuurlijk een stuk minder interessant dan die van KPN, waarbij wel aangetekend moet worden dat Ziggo vooralsnog geen speciale ‘Viaplay welkomstaanbieding’ heeft voor nieuwe klanten.

Hoe dan ook, KPN heeft vandaag wel heel duidelijk gemaakt dat het op jacht is naar de Formule 1 fans die de afgelopen jaren speciaal daarvoor klant van Ziggo geworden zijn. Wetende dat de laatste race van het afgelopen seizoen, de epische eindstrijd tussen Verstappen en Hamilton, door meer dan 3,5 miljoen fans bekeken werd, valt er voor concurrenten van Ziggo wel degelijk iets te winnen.

Ron Smeets

Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!

...

Verder lezen over TV

RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv

Op welk moment is de opbrengst van je zonnepanelen het hoogst? Hoeveel energie leveren al onze windmolens vandaag? Wanneer kan je het beste thuis een wasje draaien? Hoe kan jouw groene stroom zo optimaal mogelijk worden...

Media06.03.2024

RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv

​Dit mag niet ontbreken in een mancave

Voor mannen die op zoek zijn naar een eigen plek om te ontspannen, te gamen, te socializen of gewoon even weg te zijn van de alledaagse drukte, is de mancave de ultieme ontsnapping. Of je nu een liefhebber bent van sport...

Lifestyle31.05.2023

​Dit mag niet ontbreken in een mancave

Gaat LG OLED schermen leveren aan Samsung?

LG en Samsung hebben meer concurrenten, maar de concurrentiestrijd tussen de twee Koreaanse merken is er een waar voor beide merken het meeste van afhangt. Zowel Samsung als LG willen niet onder doen voor elkaar, en ze d...

Gadgets16.05.2023

Gaat LG OLED schermen leveren aan Samsung?

Het is bijna ondenkbaar dat de ‘L-company’ en ’S-Company’ gaan samenwerken
WTF?!? ‘Supportersgeweld’ bij Snooker

De afgelopen weken zijn supportersrellen, vuurwerk ‘veldbestormers’ en het gooien van aanstekers, bier en batterijen naar spelers weer volop in het nieuws. Het een terugkerend fenomeen in het voetbal en we slagen er...

Entertainment18.04.2023

WTF?!? ‘Supportersgeweld’ bij Snooker

Activisten springen op het veld… uhm… de tafel in Sheffield
Mediatrends 2022: Lineaire content consumptie verliest meer terrein

Deze week is een nieuw rapport van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) voor 2022 gepubliceerd. Daarin wordt gekeken naar het bezit en gebruik van media-apparaten en consumptie van video, audio en andere vormen van conten...

Entertainment22.03.2023

Mediatrends 2022: Lineaire content consumptie verliest meer terrein

Glasvezel heeft koper ingehaald

De Autoriteit Consument & Markt heeft haar meest recente uitgave van de Telecommonitor gepubliceerd. Daaruit blijkt dat 2022 het jaar geworden is waarin glasvezel koper heeft ingehaald. Dit betekent dus dat er in Nederla...

Online11.01.2023

Glasvezel heeft koper ingehaald

​Maakt Philips TV weer een afstandsbediening op zonne-energie?

Philips kennen we als het bekende Nederlandse techmerk uit Eindhoven, maar inmiddels is het een heel ander bedrijf: meerdere bedrijven zelfs. De Hue-verlichting wordt bijvoorbeeld gemaakt door een ander bedrijf dan Phili...

Gadgets14.12.2022

​Maakt Philips TV weer een afstandsbediening op zonne-energie?

Een kijkje in de toekomst
Vier op de vijf Europeanen kiest liever voor connected tv

On demand (streaming) videodiensten zijn onder Europeanen inmiddels een stuk populairder dan het ‘ouderwetse’ lineaire tv kijken. Dat is een van de conclusies van een onafhankelijk ondezoek, uitgevoerd door COG Resea...

Entertainment09.06.2022

Vier op de vijf Europeanen kiest liever voor connected tv

Reclames op CTV-diensten worden ook beter bekeken, en gewaardeerd