Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.
Ongelooflijk, bijzonder en enigszins ook typerend voor het huidige aanbod van televisieprogramma’s in Nederland. Diensten als Netflix zijn niet voor niets zo populair. Eind vorig jaar waren het 2,6 miljoen huishoudens die gebruik maken van Netflix. Dit betekent dat ongeveer 1 op de 3 huishoudens gebruik maakt van Netflix. Natuurlijk komt dit door het aanbod van Netflix en de verschillende eigen producties. Desondanks komt het succes ook vanwege de huidige programmering op de Nederlandse televisie.
De Luizenmoeder
Het kijkcijferkanon De Luizenmoeder was wederom het best bekeken programma van de zondag avond. Uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek bleek echter wel dat voor de tweede week op rij de cijfers wel iets omlaag zijn gegaan.
Desondanks trok aflevering nummer 6 maar liefst 3,2 miljoen kijkers en hier komen de kijkers, die via internet het programma uitgesteld terugkijken, nog bij. Bij de uitzending van 28 januari waren dit er eind januari en begin februari nog eens 420.000 kijkers. Dit houdt dus in dat een kleine veertig procent van de kijkers het programma De Luizenmoeder later via internet bekeek. En dit was wederom een record! Niet eerder sinds de start van de publicatie van online kijkcijfers in 2016 keken zo veel mensen online naar een programma, aldus Stichting Kijkonderzoek (SKO).
Hoe zullen ze op de redactie van RTL Late Night naar het succes van de Luizenmoeder hebben gekeken? De dagelijkse talkshow van Humberto Tan ligt al maanden onder vuur en ziet de kijkcijfers week in week uit alleen maar dalen. Het programma zou volgens critici alleen maar een podium zijn voor RTL-presentatoren en nieuwe RTL-programma’s.
Studio Sport
Het is en blijft toch serieus echt heel bijzonder dat de succesvolle en inhoudelijk sterke programma’s zoals Wie is de Mol en Zondag met Lubach die wekelijks de ranglijsten aanvoeren niet eens in de buurt komen. En dat geldt dus ook voor Studio Sport Eredivisie en het NOS Journaal van 20.00 uur die momenteel het nakijken hebben. ’s Middags waren natuurlijk de schaatswedstrijden op de Olympische Spelen. De 500 meter voor dames werd door 2,5 miljoen mensen gevolgd en de kwartfinale van de ploegenachtervolging van de mannen trok bijna 2,1 miljoen kijkers. En ’s avonds was Sven Kramer te gast in Studio Sportwinter om zijn verhaal te doen over de mislukte 10 kilometer. Maar toen zat Nederland massaal naar de Luizenmoeder te kijken.
[Fotocredits De Luizenmoeder: AVROTROS]
Verder lezen over Serie
Gaming04.11.2024
Netflix stopt met interactieve series
Entertainment04.11.2024
De ‘echte’ Ferry wil Netflix aanklagen om Undercover
Entertainment24.10.2024
Seizoen 2 van Severance belooft heel vreemd te worden
Entertainment20.10.2024
Nemesis: nieuwe Nederlandse thriller is must-see op Disney Plus
Entertainment16.10.2024
Nieuwe trailer van Arcane hypet de fans voor het nieuwe seizoen
Entertainment15.10.2024
Populaire sci-fi-drama Silo heeft een nieuwe trailer
Entertainment14.10.2024
Ferry gaat verder op 20 december: check de trailer
Entertainment10.10.2024
Netflix drukt zijn politieke stempel op de serie Love is Blind
Verder lezen over Sport
Gaming31.10.2024
Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25
Automotive30.10.2024
Lancia herpakt de rallygeest met Lancia Ypsilon Rally 4 HF
Events03.10.2024
Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam
Online10.09.2024
AI-tool personaliseert je workouts slimmer
Cybercrime16.08.2024
Wielrenner, je racefiets kan gehackt worden
Events24.07.2024
Olympische Spelen belanden nu al in een schandaal met drones
Online22.07.2024
Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’
Nieuws18.07.2024
Deze 6 Nederlandse atleten wil je niet missen tijdens de Olympische Spelen in Parijs
Verder lezen over Televisie
Startups30.09.2024
Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt
Gadgets23.09.2024
5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Video29.08.2024
Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor
Gadgets06.08.2024
Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer
Gadgets23.07.2024
De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude
Entertainment18.07.2024
Viaplay zakt dieper weg: minder abonnees en minder omzet
Media02.07.2024