De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Hiep hiep hoera! Nijntje is jarig. Vandaag bestaat het schattige konijntje 60 jaar. Wie is er niet met dit konijntje opgegroeid?
Wereldwijd succes
Nijntje Pluis werd in 1955 ‘geboren’ als bedtijdverhaaltje, maar is ondertussen een van de grootste exportproducten van Nederland. Nijntje is uitgegroeid tot een wereldberoemd icoon. Het is wellicht een van Nederlands beste marketing product. Inmiddels zijn er meer dan dertig boeken over Nijntje verschenen in vijftig landen die bij elkaar wereldwijd zo’n 85 miljoen keer verkocht zijn. Ook zijn er televisieseries, films en musicals en theaterconcerten over het beestje gemaakt. En vergeet niet alle merchandise als knuffels, boekjes, spelletjes, kraamcadeaus, postzegels, servies, speelgoed, kleding, tassen en CD’s.
Wist je dat…
– Nijntje in het buitenland beter bekend staat als Miffy?
-Ter ere van Nijntjes verjaardag het dick bruna huis omgetoverd is tot museum speciaal voor kinderen?
– Dick Bruna altijd verhaaltjes vertelde over konijntjes en dat toen Nijntje is ontstaan?
– Ieder Nijntje-boek 24 pagina’s telt met op de rechterpagina een tekening en op de linkerpagina vier regels tekst?
– Er in Utrecht aan de Utrechtse Van Asch van Wijckskade een nijntje-pleintje is met een standbeeld van Nijntje?
– Dat standbeeld is gemaakt door Marc, de zoon van Dick Bruna?
Fotocredits header: Flickr cc ume-y
Verder lezen over Viral Marketing
Marketing01.09.2024
IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Marketing30.04.2024
Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Marketing23.02.2024
Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland
Events11.10.2023
5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE
Marketing18.08.2023