Entertainment21.06.2015

Feest! Nijntje 60 jaar!


Het beroemdste konijntje op aarde viert haar verjaardag

Hiep hiep hoera! Nijntje is jarig. Vandaag bestaat het schattige konijntje 60 jaar. Wie is er niet met dit konijntje opgegroeid?

Wereldwijd succes

Nijntje Pluis werd in 1955 ‘geboren’ als bedtijdverhaaltje, maar is ondertussen een van de grootste exportproducten van Nederland. Nijntje is uitgegroeid tot een wereldberoemd icoon. Het is wellicht een van Nederlands beste marketing product. Inmiddels zijn er meer dan dertig boeken over Nijntje verschenen in vijftig landen die bij elkaar wereldwijd zo’n 85 miljoen keer verkocht zijn. Ook zijn er televisieseries, films en musicals en theaterconcerten over het beestje gemaakt. En vergeet niet alle merchandise als knuffels, boekjes, spelletjes, kraamcadeaus, postzegels, servies, speelgoed, kleding, tassen en CD’s.

Wist je dat…

– Nijntje in het buitenland beter bekend staat als Miffy?
-Ter ere van Nijntjes verjaardag het dick bruna huis omgetoverd is tot museum speciaal voor kinderen?
– Dick Bruna altijd verhaaltjes vertelde over konijntjes en dat toen Nijntje is ontstaan?
– Ieder Nijntje-boek 24 pagina’s telt met op de rechterpagina een tekening en op de linkerpagina vier regels tekst?
– Er in Utrecht aan de Utrechtse Van Asch van Wijckskade een nijntje-pleintje is met een standbeeld van Nijntje?
– Dat standbeeld is gemaakt door Marc, de zoon van Dick Bruna?

Fotocredits header: Flickr cc ume-y

...

Verder lezen over Viral Marketing

IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting

In de Amsterdamse IKEA hebben duizenden mensen meegedaan aan het pyjamafeest: het ging door tot 16 uur. Met ontbijt én korting dus.

Marketing01.09.2024

IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

Insta360 maakt prima camera's, maar het heeft ook heel veel partnerschappen met influencers. En daar is het niet zo transparant over.

Marketing30.04.2024

Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Verlang je soms terug naar die tijd van eenvoud: dat je je telefoon alleen gebruikte voor telefoneren en Snake? Die tijd kun je herbeleven: dit is de Boring Phone.

Mobile17.04.2024

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland

Onder de noemer ‘Niet cacaoboeren, maar advocaten winnen', is Tony’s Chocolonely gedwongen om hun ‘Fair Alternative’ campagne in Duitsland aan te passen. Een relletje met een ludieke insteek die niet wordt gewaar...

Marketing23.02.2024

Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

Volgende week is het zover: dan start het Amsterdam Dance Event. Van woensdag 18 oktober tot zondag 22 oktober moet je eraan geloven: talloze stories met mensen die uit hun dak gaan op grote feesten, kleine feesten, midd...

Events11.10.2023

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes