Entertainment19.02.2015

Endemol duikt op Nederlandse YouTube-sterren met de Cinemates


Internationaal netwerk Endemol Beyond breidt uit naar Nederland

Mediabedrijf Endemol introduceert een online reality serie met en over de Nederlandse YouTube-sterren de Cinemates. Het kanaal World of Cinemates is een initiatief van de nieuwe Nederlandse tak van het wereldwijde merk Endemol Beyond, waarmee de producent zich toelegt op online video. Belangrijke aandachtsgebieden zijn ontwikkeling en exploitatie van online kanalen en -content, verspreid over verschillende platforms (zoals YouTube en Twitter).

De introductie in de Nederlandse markt volgt op de mondiale lancering van Endemol Beyond in november 2013, die werd ondersteund met een initiële investering, oplopend tot 30 miljoen euro. Sindsdien is Endemol Beyond uitgegroeid tot een internationaal Premium Channel Network (PCN) van ruim 400 digitale videokanalen, met circa 27 miljoen abonnees en maandelijks meer dan 400 miljoen views. Daarbij wordt al samengewerkt met toonaangevende creatieve en zakelijke partners, zoals Pitbull, Michelle Phan, MattyBVlogs, San Pellegrino, Hyundai en Coca Cola. Het netwerk omvat zowel originele web based videocontent als bestaande titels, waaronder Wipeout, Mr. Bean en Fear Factor.

Het eerste YouTube-kanaal dat Endemol Beyond in Nederland lanceert is World of Cinemates: een online reality serie over het leven van Kelvin Boerma (18) en Peter de Harder (21), alias de Cinemates. Het kanaal gaat vrijdag 20 februari aanstaande van start, waarna wekelijks twee nieuwe afleveringen te zien zijn. Volgens Boerma heeft de serie een ander perspectief dan de eigen video’s van het populaire YouTube-duo: ”
Dit nieuwe kanaal vertelt het verhaal achter de Cinemates. Er komt een extra camera bij, dus je kunt nu letterlijk en figuurlijk over onze schouder meekijken, ook als we niet aan het werk zijn.”

Naast World of Cinemates zullen de Nederlandse activiteiten van Endemol Beyond worden uitgebreid met nieuwe kanalen en initiatieven, waarbij de nadruk ligt op hoogwaardige content en sterke merken.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over YouTube

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

Weet je het Lite-abonnement van YouTube nog? Hiermee kon je tot vorig jaar voor maar 6,99 euro YouTube kijken zonder reclames.

Video18.10.2024

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

YouTube is veel bezig met Shorts: recent heeft het bijvoorbeeld een picture-in-picture-modus toegevoegd en nu wordt het dus mogelijk om niet meer shorts van maar 60 seconden te maken: maar juist van drie minuten.

Video04.10.2024

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder

YouTube Premium wordt zowel voor solo-gebruikers als Family-afnemers duurder. Het geldt bovendien niet alleen voor YouTube Premium.

Video20.09.2024

Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder

YouTube wordt met Communities nu echt een social medium

YouTube wil meer de social media-kant op. Het introduceert Communities, een soort Facebook-groepen voor kanalen.

Social Media19.09.2024

YouTube wordt met Communities nu echt een social medium

Wat YouTube doet om AI-na-apers tegen te gaan

Al een nummer van fake-Drake gehoord? Reden voor het platform om nieuwe tools te introduceren om deepfakes te herkennen en tegen te werken.

Artificial Intelligence06.09.2024

Wat YouTube doet om AI-na-apers tegen te gaan

YouTube probeert minder schadelijk te zijn voor tieners: geen video’s over uiterlijk

YouTube hoopt ermee te voorkomen dat jongeren doomscrollen en urenlang video’s kijken waar ze psychische problemen door krijgen of deze verergeren.

Video05.09.2024

YouTube probeert minder schadelijk te zijn voor tieners: geen video’s over uiterlijk

Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie

Huawei en Discovery Channel hebben een speciale documentaireserie gemaakt over de toepassingen van moderne technologieën in ons dagelijks leven, getiteld 'Being Digi-Sapiens'. In drie afleveringen reist de Zweedse techblogger, robotica-expert en YouTuber Simone Giertz door vijf Europese landen om te laten zien hoe technologie ons dagelijks leven verandert. Ze maakt digitale innovaties toegankelijk voor een breed publiek, waardoor deze vooruitgang herkenbaar wordt.

Tech in Asia25.07.2024

Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie