Disney is oppermachtig als het gaat om entertainment en dat willen ze graag zo houden. Om vooruit te lopen op de trend hebben ze hun pijlen daarom gericht op Snapchat. Disney gaat programma’s maken die via Snapchat Stories verspreid gaan worden en dus maar beperkt te bekijken zijn. Na 24 uur kun je dus niet meer kijken naar de stories die Disney gaat verspreiden. De bedoeling is dat jongeren die helemaal geen tv meer kijken op deze manier bereikt kunnen worden.
Het eerste programma dat Disney maakte als test was een Oscars Live Story die redelijk succesvol is verlopen en nu dat de deal echt gesloten is wordt het eerste programma dat via Stories verspreid gaat worden Watch Party: The Bachelor, als inhaker op het populaire programma op tv. In Watch Party zulen fans, celebreties en ex-bachelors commentaar geven op de net uitgezonden aflevering.
Disney is niet de enige die een content-deal heeft gesloten met Snapchat-maker Snap. Ook Universal, Warner en Viacom deden al dingen op Snapchat, maar het verschil is dat Disney de eerste is die de reclame-inkomsten die de programma’s eventueel opleveren helemaal zelf regelt. Of het Disney veel gaat opleveren is niet duidelijk, maar het kan geen kwaad om te experimenteren met nieuwe formats op nieuwe kanalen zoals Snapchat.
Of we de programma’s in Europa ook te zien zullen krijgen is trouwens ook nog niet bekend, maar aangezien de productie door de Amerikaanse tv-tak van Disney gedaan wordt zou het zomaar kunnen dat we hier voorlopig niets meekrijgen van deze nieuwe trend.