25.11.2016
Entertainment

De Gilmore Girls zijn terug en social media staat op zijn kop

By: Redactie Dutchcowboys

BlogEntertainment

Als je nog nooit de Gilmore Girls hebt gezien en dus geen idee hebt waarom zo veel mensen op het extatische af zijn dat Rory Gilmore, haar moeder Lorelai en de rest van de snelpratende en doorgaans knotsgekke cast weer te zien zijn in Star’s Hollow, dan heb je A) iets gemist aan het begin van de eeuw en B) heb je nog heel wat in te halen voordat je kunt beginnen aan A Year In The Life, de Netflix-serie die de karakters weer nieuw leven inblaast. De hashtag #GilmoreGirlsRevival gaat als een malle en is al wereldwijd aan het trenden

Kort maar krachtig

De vier afleveringen van anderhalf uur (anders dan de originele show) laten het laatste jaar in het leven van de Gilmores zien met een aflevering per seizoen, beginnend met de winter. Natuurlijk wordt er weer op bovennatuurlijk tempo gepraat, worden er sloten koffie gedronken en kunnen de fans (en dat zijn er veel) hun hart weer ophalen aan de waazin van karakters als Kirk, Taylor en de rest van de half-open inrichting die Star’s Hollow heet. Geloof ons, als je fan bent van deze serie, dan ben je fan.

Timing

De timing van de special is natuurlijk ideaal voor Amerikanen, aangezien die allemaal in de Thanksgiving-coma liggen en dus wel toe zijn aan een beheersbare binge (8 uurtjes totaal) waarbij ze niet hoeven op te staan. Het zal ervoor zorgen dat niet alleen de Gillys (superfans) de afleveringen zullen opvreten, maar dat meer mensen de serie zullen leren kennen.

Zoals we ook hebben gezien met de heruitgave van Full House kan dat zo maar betekenen dat er nog een serie gemaakt gaat worden, maar misschien moeten we eerst maar even wachten tot we zeker weten dat deze special de moeite waard is. De fans zijn in elk geval al enthousiast:

Slim social

Netflix is op een hele slimme manier aan het zorgen dat kijkers van alle generaties iets te zien hebben op de dienst en met de aanstormende concurrentie van Amazon Prime in het verschiet doen ze dat heel goed. Het terughalen van favorieten als Full House en Gilmore Girls zal niet iedereen bevallen, maar verbreedt het idee dat Netflix een goede service is om te hebben, zeker op dagen als vandaag als social media helemaal volstaat met een lancering. Kijk naar hoe veel abonnees het droppen van mega-succesvolle series als Stranger Things of Narco’s Netflix gebracht heeft en dan zie je dat de strategie werkt.

Share this post