Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
De boycot waar Huawei en diverse andere Chinese (telecom)bedrijven al enkele jaren mee kampen, aangejaagd door verdenkingen van spionage, onder andere in opdracht van de Chinese communistische machthebbers, zit diep. Of het allemaal terecht is of niet, daarover bakkeleien de veiligheidsexperts en -diensten van de diverse Westerse landen en de Chinezen al geruime tijd. De gevolgen, met name voor Huawei en ZTE, zijn in ieder geval fors. Daarover is al veel gezegd en geschreven.
Hart onder de riem of steek onder water?
Zo af en toe staat een ‘onafhankelijke’ partij op die zich het lot van deze Chinese bedrijven aantrekt. Dat zijn, uiteraard, vooral partijen uit het land van de Lange Muur zelf. Neem nu de video die deze week opdook: ‘No Time To Die Laughing’. Een parodie op James Bond waarin vooral de spot gedreven wordt met de VS en UK. Twee geheim agenten, 0.06 en 0.07 – Pond, James Pond – maken zich zorgen over de spionage vanuit China. Eerst benoemen ze allemaal Westerse spionage plots zich vervolgens voor te bereiden op hun nieuwe missie: China.
Ze hebben een dossier in handen waarin diverse beschuldigingen over spionage door China geuit worden. Zoals het bespioneren van al het telefoon- en internetverkeer in 193 landen en een propaganda machine die al sinds de eerste wereldoorlog actief is. Na een paar minuten blijkt echter dat het dossier niet over China gaat, maar over de VS.
Vervolgens bespreken 0.06 en 0.07 de redenen waarom China, in hun ogen dus valselijk, beschuldigd wordt. Puur en alleen als een middel om geld veilig te stellen voor een cyber-en handelsoorlog tegen de concurrentie. En zo gaat de video nog een paar minuten door. Kijk zelf maar.
De video, die qua slecht acteerwerk lijkt op een ‘Oh Mike, wat een fantastisch product’ Tell Sell commercial, is overigens gemaakt door het deels of volledig met Chinees overheidsgeld gefinancierde Xinhua. Iedereen mag er uiteraard het zijne van denken.
Verder lezen over China
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Automotive12.08.2024
Waarom sommige auto’s in China sinds een paar dagen misvormd lijken
Online30.07.2024
Worden je Temu-bestellingen straks duurder?
Cybercrime25.07.2024
Vigorish Viper: een Chinees cybercrimesyndicaat ontdekt door Infoblox
banden met Europese voetbalsponsors, mensenhandel en illegale gokindustrieCybercrime01.07.2024
Temu wordt nu zelfs bestempeld als gevaarlijke malware
Online01.07.2024
Nederlandse consumenten shoppen online steeds meer in China
Gadgets06.06.2024
Waar je rekening mee moet houden als je op Temu shopt
Tech in Asia22.05.2024
Huawei versterkt marktaandeel met 7 nieuwe productlanceringen in Dubai
Verder lezen over Huawei
Tech in Asia15.11.2024
Huawei wil technologie inzetten om de digitale kloof te overbruggen
Tech in Asia13.11.2024
Huawei Connect Paris: AI en de digitale, groene transformatie van Europa
Gadgets13.10.2024
Review Huawei Watch GT5 Pro: robuuste & stijlvolle premium smartwatch
Gadgets23.09.2024
Huawei lanceert de Watch GT 5 serie en meer in Barcelona
Mobile10.09.2024
Huawei komt met duurste toestel tot nu toe: Huawei Mate XT Ultimate Design
Drievouwdig schermMobile03.09.2024
Huawei onthult telefoon met 3 schermen op een bijzonder moment
Mobile20.08.2024
Huawei maakt driedubbele vouwtelefoon met 10 inch-scherm
Tech in Asia25.07.2024