De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
2013 was het beste tv jaar ooit voor MTV in Nederland. Met een breed aanbod van relevante content heeft de zender zijn positie als jeugdentertainment merk het afgelopen jaar weer versterkt.
“Met een marktaandeel van 4,1% in de doelgroep 12-24 jaar hebben we nog nooit zo’n sterke positie gehad op de Nederlandse markt.” MTV laat al enkele jaren een duidelijke stijging zien onder de voor de zender belangrijkste jongerendoelgroep. Augustus was in 2013 de best bekeken maand, gevolgd door juli. De meest populaire programma’s onder de Nederlandse jeugd zijn Catfish, Teen Cribs en Awkward.
Jongeren
MTV blijft de jongeren bereiken met een continu aanbod van relevante content, specifiek ontwikkeld voor deze doelgroep. De helft van de MTV-kijkers zit in de doelgroep 12-24 jaar. RTL 5, RTL 4, Net 5, SBS 6 en NL 3 scoren geen van allen zo hoog in deze doelgroep. Met een marktaandeel van 10,3% is MTV zelfs marktleider onder jonge meiden (12-24 jaar) in de dagprogrammering (10:00 – 19:00 uur).
Kenneth Kristensen, VP Programming Youth & Music North Europe bij Viacom: “Het was een geweldig jaar voor MTV in Nederland. Dankzij de 2013 MTV EMA in Amsterdam konden we onze fans een onvergetelijke beleving bieden.” Maar dat is niet het enige dat 2013 een succesvol jaar maakte. Kristensen vervolgt: “MTV is het hele jaar door goed bekeken door de kerndoelgroep. Als merk blijven we continu ontwikkelen, waarbij we de interesses en de ontwikkeling van de doelgroep nauwlettend volgen. Op deze manier blijven we relevant voor jongeren en kunnen we content maken die voor hen interessant is.“
Top 5 best bekeken MTV shows in 2013
1. 2013 MTV EMA Amsterdam
2. Catfish
3. Teen Cribs
4. Awkward
5. 2013 MTV EMA Red Carpet show
Verder lezen over TV
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Lifestyle31.05.2023
Dit mag niet ontbreken in een mancave
Gadgets16.05.2023
Gaat LG OLED schermen leveren aan Samsung?
Het is bijna ondenkbaar dat de ‘L-company’ en ’S-Company’ gaan samenwerkenEntertainment18.04.2023
WTF?!? ‘Supportersgeweld’ bij Snooker
Activisten springen op het veld… uhm… de tafel in SheffieldEntertainment22.03.2023
Mediatrends 2022: Lineaire content consumptie verliest meer terrein
Online11.01.2023
Glasvezel heeft koper ingehaald
Gadgets14.12.2022
Maakt Philips TV weer een afstandsbediening op zonne-energie?
Een kijkje in de toekomstEntertainment09.06.2022