Entertainment21.01.2014

Reality shows maken van 2013 een recordjaar voor MTV


reality-shows-maken-van-2013-een-recordj.jpg
reality-shows-maken-van-2013-een-recordj.jpg

2013 was het beste tv jaar ooit voor MTV in Nederland. Met een breed aanbod van relevante content heeft de zender zijn positie als jeugdentertainment merk het afgelopen jaar weer versterkt.

Met een marktaandeel van 4,1% in de doelgroep 12-24 jaar hebben we nog nooit zo’n sterke positie gehad op de Nederlandse markt.” MTV laat al enkele jaren een duidelijke stijging zien onder de voor de zender belangrijkste jongerendoelgroep. Augustus was in 2013 de best bekeken maand, gevolgd door juli. De meest populaire programma’s onder de Nederlandse jeugd zijn Catfish, Teen Cribs en Awkward.

Jongeren
MTV blijft de jongeren bereiken met een continu aanbod van relevante content, specifiek ontwikkeld voor deze doelgroep. De helft van de MTV-kijkers zit in de doelgroep 12-24 jaar. RTL 5, RTL 4, Net 5, SBS 6 en NL 3 scoren geen van allen zo hoog in deze doelgroep. Met een marktaandeel van 10,3% is MTV zelfs marktleider onder jonge meiden (12-24 jaar) in de dagprogrammering (10:00 – 19:00 uur).

marktaandeel-mtv.jpg
marktaandeel-mtv.jpg

Kenneth Kristensen, VP Programming Youth & Music North Europe bij Viacom: “Het was een geweldig jaar voor MTV in Nederland. Dankzij de 2013 MTV EMA in Amsterdam konden we onze fans een onvergetelijke beleving bieden.” Maar dat is niet het enige dat 2013 een succesvol jaar maakte. Kristensen vervolgt: “MTV is het hele jaar door goed bekeken door de kerndoelgroep. Als merk blijven we continu ontwikkelen, waarbij we de interesses en de ontwikkeling van de doelgroep nauwlettend volgen. Op deze manier blijven we relevant voor jongeren en kunnen we content maken die voor hen interessant is.

Top 5 best bekeken MTV shows in 2013

1. 2013 MTV EMA Amsterdam
2. Catfish
3. Teen Cribs
4. Awkward
5. 2013 MTV EMA Red Carpet show

...

Verder lezen over TV

RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv

Op welk moment is de opbrengst van je zonnepanelen het hoogst? Hoeveel energie leveren al onze windmolens vandaag? Wanneer kan je het beste thuis een wasje draaien? Hoe kan jouw groene stroom zo optimaal mogelijk worden...

Media06.03.2024

RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv

​Dit mag niet ontbreken in een mancave

Voor mannen die op zoek zijn naar een eigen plek om te ontspannen, te gamen, te socializen of gewoon even weg te zijn van de alledaagse drukte, is de mancave de ultieme ontsnapping. Of je nu een liefhebber bent van sport...

Lifestyle31.05.2023

​Dit mag niet ontbreken in een mancave

Gaat LG OLED schermen leveren aan Samsung?

LG en Samsung hebben meer concurrenten, maar de concurrentiestrijd tussen de twee Koreaanse merken is er een waar voor beide merken het meeste van afhangt. Zowel Samsung als LG willen niet onder doen voor elkaar, en ze d...

Gadgets16.05.2023

Gaat LG OLED schermen leveren aan Samsung?

Het is bijna ondenkbaar dat de ‘L-company’ en ’S-Company’ gaan samenwerken
WTF?!? ‘Supportersgeweld’ bij Snooker

De afgelopen weken zijn supportersrellen, vuurwerk ‘veldbestormers’ en het gooien van aanstekers, bier en batterijen naar spelers weer volop in het nieuws. Het een terugkerend fenomeen in het voetbal en we slagen er...

Entertainment18.04.2023

WTF?!? ‘Supportersgeweld’ bij Snooker

Activisten springen op het veld… uhm… de tafel in Sheffield
Mediatrends 2022: Lineaire content consumptie verliest meer terrein

Deze week is een nieuw rapport van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) voor 2022 gepubliceerd. Daarin wordt gekeken naar het bezit en gebruik van media-apparaten en consumptie van video, audio en andere vormen van conten...

Entertainment22.03.2023

Mediatrends 2022: Lineaire content consumptie verliest meer terrein

Glasvezel heeft koper ingehaald

De Autoriteit Consument & Markt heeft haar meest recente uitgave van de Telecommonitor gepubliceerd. Daaruit blijkt dat 2022 het jaar geworden is waarin glasvezel koper heeft ingehaald. Dit betekent dus dat er in Nederla...

Online11.01.2023

Glasvezel heeft koper ingehaald

​Maakt Philips TV weer een afstandsbediening op zonne-energie?

Philips kennen we als het bekende Nederlandse techmerk uit Eindhoven, maar inmiddels is het een heel ander bedrijf: meerdere bedrijven zelfs. De Hue-verlichting wordt bijvoorbeeld gemaakt door een ander bedrijf dan Phili...

Gadgets14.12.2022

​Maakt Philips TV weer een afstandsbediening op zonne-energie?

Een kijkje in de toekomst
Vier op de vijf Europeanen kiest liever voor connected tv

On demand (streaming) videodiensten zijn onder Europeanen inmiddels een stuk populairder dan het ‘ouderwetse’ lineaire tv kijken. Dat is een van de conclusies van een onafhankelijk ondezoek, uitgevoerd door COG Resea...

Entertainment09.06.2022

Vier op de vijf Europeanen kiest liever voor connected tv

Reclames op CTV-diensten worden ook beter bekeken, en gewaardeerd