Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Vanavond start om 20.30 uur hét nieuwe spelprogramma van RTL 4: ‘Postcode Loterij: Beat The Crowd’. Hierbij draait alles om inschatten én om de theorie dat veel mensen per definitie meer weten dan één persoon.
Slechts één kandidaat gaat de strijd aan met maar liefst 200 man publiek. Met het beantwoorden van tien inschattingsvragen strijden de twee kampen tegen elkaar om geld. In de finale speelt de kandidaat tegen de tien besten uit het publiek. Presentatie is in handen van Winston Gerschtanowitz en hij wordt in de arena bijgestaan door Nicolette van Dam.
Beat The Crowd is echter ook op een andere manier een nieuw format waarbij de kijker tegelijkertijd thuis ook kan meespelen. Net als het publiek in de studio krijgt je tien inschattingsvragen. Voor elke vraag heeft de kijker thuis 10 seconden de tijd om te beantwoorden. Hiervoor past RTL Nederland voor het eerst de technologie van audio watermarking toe.
Waar eerder tegelijk met de uitzendstraat live werd meegespeeld, kan er tegenwoordig tot 30 seconden vertraging zijn door de digitale settopboxen die veel huishoudens gebruiken. Met audio watermarking laat RTL de kijker thuis voor het eerst op hun eigen tijd meespelen doordat er een geluid met de uitzending wordt meegestuurd waardoor de app herkent welke vraag op dat moment aan bod komt. Ook wanneer de show op pauze wordt gezet voor een toiletpauze, kan de kijker nog steeds met de uitzending meespelen. Aangezien dit de eerste keer is en we al eerder hebben gezien dat innovatie risico’s met zich meebrengt, biedt de app ook nog altijd de mogelijk om op de oude manier live mee te spelen. Er wordt dan geen gebruik gemaakt van audio watermarking maar de speler speelt dan mee met de gemiddelde uitzendtijd.
Als app speler zijn jouw prestaties te vergelijken met de spelers in de studio, maar neem je het ook op tegen de app crowd. Hoe dichter je inschatting bij het juiste antwoord ligt, hoe meer punten je verdient. Aan het einde van het spel kan de speler via RTL ID zijn gegevens achterlaten en kans maken op mooie prijzen.
De app is sinds kort te downloaden voor iOS en Android.
Verder lezen over RTL
Entertainment11.11.2024
ALONE: Next level survival-tv en zwaarste reality avontuur ooit?
Binnenkort op VideolandMedia06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Coffee corner31.10.2023
The Jump laat zien dat RTL de weg kwijt is
Entertainment09.01.2020
Hoe zit het met de kijkcijferoorlog tussen Jinek en Op1
Hoeveel mensen zappen er tussen de twee talkshowsNieuws14.10.2019
Kijkcijferrecord voor start tiende seizoen Zondag met Lubach
Entertainment28.08.2019
Vervangen grote platforms zoals Netflix en YouTube in de toekomst onze traditionele tv-uitzendingen?
Alleen nog 'on demand' kijkenCoffee corner27.08.2019
Goede Tijden, Slechte Tijden; over en uit
Entertainment29.03.2019