Mannen in een bepaalde leeftijd die ineens een sterke voorkeur voor snelle auto’s krijgen is een bekend fenomeen wat meestal wordt gekoppeld aan een midlife crisis (voor de mannen die in de ontkenningsfase zitten: volgens dit artikel in het AD eerder dit jaar kampt een derde van de mannelijke veertigers en vijftigers met een midlife crisis en kopen de meeste van hen een sportauto).
In dat clichébeeld past dan met name een rode sportwagen en volgens onderstaande infographic staat rood voor “You are energetic, dynamic & have a lust for life“.
In de infographic van Attwood Digital, gepubliceerd door TipsBuilder, wordt voor de meest gangbare autokleuren een omschrijving gegeven van hoe de kleur je persoonlijke profiel weergeeft. En net zoals bij sterrenbeelden, blijkt de mensheid in een beperkt aantal groepen in te delen. Een korreltje zout bij het lezen van de gegevens is raadzaam, maar toch denk ik dat de keuze voor een bepaalde kleur wel degelijk iets zegt over je persoonlijkheid.
Verder lezen over Auto
Automotive15.11.2024
De mooiste auto’s uit de geheime collectie van Alfa Romeo
Gadgets13.11.2024
Waarom je Spotify Car Thing niet moet weggooien
Automotive09.11.2024
Abarth 600e: is de elektrische schorpioen zijn logo waard?
Automotive30.10.2024
Lancia herpakt de rallygeest met Lancia Ypsilon Rally 4 HF
Automotive24.10.2024
De automatische noodrem op auto’s redt meer levens dan ooit
Automotive23.10.2024
10 mooie auto-verhalen uit het Alfa Romeo Museum
Automotive18.10.2024
Rivian laat je auto er als KITT van Knight Rider uitzien
Automotive14.10.2024
Nieuwe MINI Cooper S Electric verleidt tot meer
Verder lezen over Infographic
Gaming31.10.2024
Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25
DC Business13.06.2024
De voordelen van visuele content in e-learning
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018