Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
In de opkomende markten is er veel interesse in het delen van content en ervaringen met anderen. Zo blijkt uit een onderzoek van Edelman bij meer dan zesduizend consumenten in Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Brazilië, China, Duitsland, India, Zuid-Korea en Turkije. De opkomende markten staan volgens Edelman verder in het creëren van boeiende content en de uitbouw van een infrastructuur die de consument toelaat om op alle ogenblikken en locaties van het aanbod gebruik te maken.
Edelman stelde vast dat 70% van de respondenten bij de consumptie van entertainment simultaan op een tweede apparaat beroep doet voor bijkomende informatie of aanverwante content. Daarbij wordt opgemerkt dat 76% van de respondenten uit opkomende markten op zoek gaat naar bijkomende content, tegenover slechts 59% in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Duitsland. Ook bleek in de opkomende markten 75% in real-time tot interactie met het bekeken programma over te gaan, tegenover 47% in de mature landen.
De onderzoekers voegen er aan toe dat in de opkomende markten ook 60% geïnteresseerd is om entertainment te consumeren in een vreemde taal, tegenover 41% in de ontwikkelde manden. Wereldwijd blijkt 60% geïnteresseerd te zijn om bij de consumptie van content met een ander toestel simultaan gerelateerde producten te kunnen kopen. In China loopt dat cijfer op tot 75%. De resultaten tonen volgens de onderzoekers in ieder geval aan dat sociale media voor marketeers een cruciaal platform zijn geworden.
“Traditional paid advertising is no longer enough for today’s brands,” aldus Andy Marks, managing director, Matter, Inc. “This data underscores what we increasingly see: brands that align with entertainment content, or create their own, connect and engage more deeply with fans. When you add social media sharing to the mix, you create powerful shared experiences that enable brands to leverage their audiences’ passions at a meaningful scale.“
Verder lezen over Consument
Nieuws16.11.2024
Consumentenbond: ‘zonnestroomsubsidie’ als alternatief voor salderingsregeling
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Cybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Automotive24.01.2024
Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk
scoort gemiddeld een 9,6 in betrouwbaarheidsonderzoekGadgets22.12.2023
Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht
Met vriendelijke groet, Samsung?Mobile01.11.2023
ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps
Verder lezen over Content
E-mail12.11.2024
5 tips over nieuwsbrieven versturen van Mindstream
Marketing11.11.2024
Waar begin je als je toch AI-content op je site wil?
Search11.04.2023
YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!
DC Business27.01.2023
Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf
DC Business24.11.2022
Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?
Social Media26.01.2021
Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over
Een beter thuis voor schrijversSearch14.12.2020
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?
Online07.09.2020