Sony is vandaag gestart met een actie om jezelf te billboarden in een aantal bekende steden in Nederland. Dat billboarden betekent zoveel als dat je een foto van jezelf kunt uploaden via een Facebook applicatie. Je kunt zelf kiezen waar je graag je eigen foto wil laten zien. Locaties zijn : Amsterdam – Rembrandtplein, Amsterdam – WTC, Utrecht – Hoog Catharijne, Eindhoven – WC Plaza, Arnhem – Korenmarkt, Rotterdam – Hoogstraat of Rotterdam – Lijnbaan.
De actie is gestart om de nieuwste Sony Tablet S te promoten. Binnen een uur is de foto, na een moderator check, op het geselecteerde billboard te zien. Van alle geplaatste foto’s kiest Sony op het einde van de campagne per locatie de mooiste en/of leukste foto waarmee de inzender een Sony Tablet S wint. Het aardige van de actie is dat Sony de ‘gooi’-functie (swipe) wil benadrukken waarmee je content eenvoudig van de tablet naar de televisie kunt verplaatsen. In dit geval is de TV een billboard en moet je eerst Liken via Facebook. De campagne past in de wereldwijde make.believe Sony campagne waar on- en offline communicatie bij elkaar komt.