Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
We weten inmiddels wanneer en waar het Songfestival volgend jaar plaatsvindt. Van 12 t/m 16 mei staat Ahoy Rotterdam helemaal in het teken van het liedjesfestijn. De organisatie van het festival besloot een groep Nederlanders te betrekken bij het uitwerken van een uniek en verrassend concept en ze doopten deze groep om tot de ‘Magic 100’. Strategiebureau Fronteer hielp bij het vormgeven van dit co-creatieve proces.
Extra denkkracht
De producenten van het Songfestival gaven aan behoefte te hebben aan extra denkkracht. De ‘Magic 100’ bestaat uit een groep van 100 bekende en onbekende Nederlanders. Onder andere Anna Nooshin, Simone Weimans, Karin Swerink en Emma Wortelboer maken onderdeel uit van deze groep. Consumenten werden op straat geïnterviewd en telefonisch is gesproken met sleutelfiguren uit de Nederlandse muzieksector, politiek, mode en media. Daarnaast zijn er workshops georganiseerd met experts. De laatste workshop vond plaats in gaststad Rotterdam.
Leonie van Mierlo, projectleider en strateeg bij Fronteer licht toe: “De kracht van expert co-creatie is om mensen uit verschillende industrieën, in dit geval binnen maar vooral ook buiten de televisiewereld, samen te brengen. In co-creatie vanuit verschillende lenzen ontstaat de magie. Die input gebruiken wij om een aansprekend advies te ontwikkelen.”
Een aantrekkelijker en inclusiever Songfestival
De geselecteerde groep werd gevraagd om mee te denken over hoe het Songfestival van 2020 aantrekkelijker gemaakt kan worden en inclusiever. En op welke manier het mogelijk is kijkers voor en achter de schermen van het evenement actief te betrekken en iets positiefs achter te laten. Binnenkort wordt het concept voorgelegd aan de EBU (European Broadcasting Union).