Onder marketeers is het wel bekend: e-mail clients als Outlook en Gmail vinden het belangrijk dat de mailings die je verstuurt, gelezen worden. En gelukkig: de meeste marketeers vinden dat ook. Besteed om die reden aanda...
Onder marketeers is het wel bekend: e-mail clients als Outlook en Gmail vinden het belangrijk dat de mailings die je verstuurt, gelezen worden. En gelukkig: de meeste...
Spotler, ontwikkelaar en leverancier van e-mailmarketing software, breidt zijn activiteiten per 1 februari 2018 uit naar Spanje. Om verder te groeien maakte Spotler, in...
Mag ik mijn bestand nog mailen? Mag ik nog profielen verrijken en segmenteren? Mag ik mijn e-mail bestand retargeten? Vragen die spelen nu de nieuwe Algemene Verordening...
Je mailing is de digitale deur uit. Veertig procent van je ontvangers opent. Maar dan volgt de volgende hobbel. Klikken ze ook? Dat hangt af van verschillende factoren....
Heb je het voornemen om in 2018 de klik ratio van je nieuwsbrief te verhogen? Slim! De klik ratio is namelijk een graadmeter voor de kwaliteit van de “inhoud” van je...
Traditiegetrouw is december de maand van de feestdagen. Een fantastische maand voor marketing om daarop in te spelen. Maar hoe zorg je dat je met je decembermailing...
Je zal het niet snel zeggen, maar als e-mail marketeers kunnen we veel leren van de sociale media om ons heen. Al die miljoenen gebruikers op Facebook, Twitter,...
“Vanavond een geheime gast in de uitzending. Er komt nieuws met mogelijk verstrekkende politieke consequenties.” De aankondiging voor RTL Late Night onlangs klonk...
Een belangrijke graadmeter van het succes van je e-mailing is de open ratio. Maar wat is eigenlijk een ‘goede’ open ratio? En wat kun je doen om deze KPI te laten...
De smartphone is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Ik heb iemand wel eens horen zeggen dat hij het erger zou vinden als hij zijn mobiele telefoon zou...
Een goede afzendernaam doet wonderen. Deze is vaak direct van invloed op de open ratio van je e-mails. Wil jij scoren met je afzendernaam en de opens van je mailings...
Een bekende naam doet wonderen. Of toch niet? In e-mail marketing vaak wel. Ondanks dat de keuze voor een afzendernaam direct van invloed is op de open ratio van je...
Om de open ratio van je nieuwsbrieven te verbeteren moet je testen en experimenteren. Het is verstandig om een plan te maken om de verschillende onderdelen die de open...
Het lijkt erop dat Amazon een verhoogde interesse heeft in cryptovaluta. Amazon is een geschikte kandidaat hiervoor, als één van de grootste, rijkste en meest...
Een Nederlands bedrijf heeft een campagne lopen op Kickstarter voor een typisch Nederlands probleem: niet willen opstaan en toch de gordijnen open of dicht willen maken....
Naar aanleiding van m’n “viral Copernic Desktop Search marketing” akties heb ik nogal wat vragen (incluis die van Paul natuurlijk) gekregen over “hoe goed de...
Elke mailing begint met een header. Vaak is dat een afbeelding met de naam en het logo van je organisatie. Boven zo’n afbeelding is nog ruimte voor een preheader. Hier vind je de snippet: een korte tekst die als allere...
Elke mailing begint met een header. Vaak is dat een afbeelding met de naam en het logo van je organisatie. Boven zo’n afbeelding is nog ruimte voor een preheader. Hier...
E-mail is een fantastisch marketingkanaal. En dat is echt geen wij-van-WC-Eend. Als je e-mail marketing met succes weet in te zetten, dan is een ROI mogelijk van 34 euro...
De welkomstcampagne is de eerste kennismaking met een organisatie. In dit document geven we tips hoe je een goede eerste indruk maakt. Gecombineerd met 6 inspirerende...
Er zijn weinig inspirerende voorbeelden te vinden van goede onderwerpregels. Dat inspireerde Spotler. Daarom vind je in dit document een verzameling van 40 succesvolle...
Uitdagingen en trends zijn niet hetzelfde. Meer data-inzicht door de juiste tooling met de juiste content is duidelijk een uitdaging voor 2017, zo blijkt uit het B2B...
Nee, e-mailmarketing is niet dood. Maar een e-mail moet wel perfect in elkaar steken als je de aandacht wilt trekken en de customer experience naar een nieuw niveau wilt...
Vanaf vandaag gaan de zusterbedrijven Blinker en MailPlus verder als één bedrijf: Spotler. De samenvoeging is de eerste stap naar het doel om een internationale speler...
We horen het vaak, de zomermaanden komen eraan en een echte komkommertijd volgt. Een rustige periode waarin weinig gebeurt en waar weinig nieuws en handel is. Voor...
Als je onderweg bent is het natuurlijk handig om even je e-mail te checken en uit te lezen, maar ze ook beantwoorden vergt net wat meer tijd. Met Smart Reply,...
Als kind is mij altijd verteld dat het zeven jaar duurt voordat je kauwgom verteert als je het hebt doorgeslikt. Tot op de dag van vandaag slik ik mijn kauwgom niet...
Een call-to-action is een oproep tot actie. Bijvoorbeeld een oproep Bekijk ons aanbod die linkt naar je website. Een CTA kan een tekstlink zijn of een link achter een...
Bij een call-to-action als ‘klik hier’ gaan de nekharen van de gemiddelde marketeer recht overeind staan. Nietszeggend en daardoor loop je een hoop kliks mis. Zonde! ...