Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
De Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022 is samengesteld uit de data van de Spotler en Tripolis. Zij brengen de volgende bekende e‑mail marketingsoftware op de markt: Spotler, Measuremail, Spike, Tripolis Dialogue en Webpower. Voor deze benchmark zijn 986.000 campagnes van 5.525 bedrijven geanalyseerd. In totaal zijn 15,9 miljard mails opgenomen in de benchmark. De campagnes die zijn opgenomen in de benchmark bestaan minimaal uit 500 verzonden e-mails. De Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022 geeft een betrouwbaar beeld van de Nederlandse e‑mailactiviteiten in 2021.
Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark
De Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark geeft niet alleen een overzicht van de ratio’s van het afgelopen jaar. Je kunt ook mooie historische vergelijkingen maken die teruggaan tot 2015. In de benchmark van 2022 vind je de gegevens terug van 24 verschillende branches. Hiermee kun je heel gedetailleerd nagaan hoe jouw e‑mailcampagnes scoren vergeleken met je branchegenoten. Alle gegevens over de COR, CTR, CTO, de aflevering en het verzendmoment zijn per branche te bekijken. Daarnaast is het mogelijk te filteren op jaartal, doelgroep, campagneomvang en frequentie. Als je je eigen e‑mailresultaten wilt wegen en waarderen, dan is het goed om ze te vergelijken met andere organisaties uit je branche.
De ratio’s van 2021
Er zijn een aantal online ontwikkelingen in 2021 waarvan je misschien verwacht dat je ze terugziet in de getallen van de benchmark. Om de belangrijkste te noemen: de verdere uitrol van de Mail Privacy Protection van Apple in het najaar van 2021. Enige conclusies zijn hierover wel te trekken, maar de meest opmerkelijke conclusie is toch een andere, namelijk dat de B2B betere ratio’s laat zien dan B2C.
Learning: werk je in de B2B, stuur je campagne op zaterdag
Hierbij alvast inzicht in 1 van de 10 learnings uit het document. Als je naar de gemiddelde klikratio’s kijkt en niet specifiek inzoomt op branche of campagneomvang, dan moet je constateren dat het weekend een prima verzendmoment is voor je e‑mailcampagnes. Veel marketeers – zeker in B2B – houden het liefst vast aan doordeweekse verzenddagen, maar dat hoeft dus niet. Zeker de zaterdag scoort goed. Je zou het op z’n minst een keer moeten proberen: mails versturen op zaterdag of zondag.
Download de learnings en bekijk de benchmark
Benieuwd naar alle cijfers? Om je te helpen met alle data hebben Spotler en Tripolis een onderzoeksrapport geschreven met de belangrijkste conclusies uit de benchmark. Zo krijg je een goed beeld van de enorme rijkdom aan data. Ook lees je in dit rapport 10 learnings waar marketeers direct mee aan de slag kunnen. In een online omgeving via dit document kun je de complete benchmark bekijken.
Verder lezen over B2B
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthNieuws26.10.2021
Mkb-bedrijven in zakelijke dienstverlening zien omzet in Q3 flink stijgen
DC Business19.05.2021
LinkedIn meest waardevolle saleskanaal voor 2021
Online21.12.2020
Do’s en don’ts van een B2B webshop
E-mail02.09.2020
Onderzoek: vertrouwen en verbondenheid belangrijk voor customer journey in 2020
E-mail01.09.2020
B2B Marketing Trendrapport 2020: Verbinding zoeken met online klant
advertorialOnline18.03.2020
Virtuele assistent helpt thuiswerkers met het genereren en opvolgen van leads
E-mail21.06.2019
B2B Marketing in 2019: Persoonlijk klantcontact het belangrijkste in Customer Journey
Verder lezen over Email Marketing
E-mail12.11.2024
5 tips over nieuwsbrieven versturen van Mindstream
Artificial Intelligence23.06.2024
Booking.com heeft een haat-liefde-verhouding met AI
Online13.10.2023
Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
E-mail05.04.2023
5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie
Marketing21.03.2023
Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over
Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeterenMarketing10.03.2023
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022
Marketing09.03.2023
Spotler Group neemt Sooqr B.V. over
Conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeterenVerder lezen over Online Marketing
Marketing11.11.2024
HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024