Afgelopen weekend is er een nieuwe versie van MailPlus uitgebracht die nu voor alle gebruikers beschikbaar is. In de release zitten een aantal verbeteringen en nieuwe mogelijkheden voor meer e-mail marketing succes. De belangrijkste toevoegingen zijn een geheel nieuw kenniscentrum en de nieuwe, uitgebreide functionaliteit voor het automatisch A/B splittesten van e-mailings.
Kenniscentrum
Om gebruikers beter te ondersteunen en hen te helpen het maximale uit hun e-mailmarketingactiviteiten te halen, is een geheel nieuw kenniscentrum ontwikkeld en gelanceerd. Dit bevat praktische kennis in de vorm van handleidingen, video’s en faq’s. Daarnaast is er ook inspiratie te vinden voor nieuwe toepassingen in e-mail marketing.
Automatisch A/B splittesten
Met MailPlus is het nu tevens mogelijk 2 varianten van een bericht op een deel van een doelgroep te testen. MailPlus stuurt na de test automatisch het ‘winnende’ bericht naar de rest van de doelgroep. Met automatisch A/B splittesten kan getest worden op afzendernaam, onderwerpregel of inhoud van een bericht. En de winnaar wordt bepaald op basis van een vooraf ingestelde factor: meeste opens, meeste kliks of meeste conversiekliks. De testperiode en het verzendmoment kunnen daarna ook worden ingesteld.
Naast automatische verzending na de test, kan er ook voor gekozen worden dit handmatig te doen. Deze uitgebreide A/B splittest-mogelijkheden stellen u nog meer in staat de effectiviteit van uw e-mail marketinginspanningen te verbeteren.
Form Manager
Tot slot is ook de Form Manager module nu beschikbaar voor Marcom Mailer. Hiermee kunnen gebruikers zonder technische kennis snel en op een slimme manier formulieren maken die ingezet kunnen worden op landingspagina’s. Dit kan bijvoorbeeld voor de aanvraag van whitepapers of voor de inschrijving van een klantendag.
De Form Editor biedt de mogelijkheid om allerhande formulieren samen te stellen. Features zoals skip-functionaliteit, multi-paging en validatie in verschillende vormen zijn standaard beschikbaar. Daarnaast zijn onder andere matrixvragen, conditionele vragen en ratingvragen onderdeel van de vragenopties.
Met MailPlus maak je zelf snel en eenvoudig e-mail nieuwsbrieven, webformulieren, enquêtes, SMS, landingspagina’s en automatische multichannel campagnes. De software is gericht op de niet-technische marketeers die maximale resultaten willen behalen.
[Afbeelding via Fotolia]