De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
MailPlus heeft iets nieuws gelanceerd dat per direct voor alle gebruikers van MailPlus beschikbaar is. De nieuwe release helpt gebruikers bij het op een slimme manier verzamelen van e-mailadressen, bestanden te laten groeien met als resultaat een nog beter e-mail marketingresultaat te behalen. Hoe MailPlus dit bereikt:
– Met een app voor het gebruik op een tablet op locatie
– Met een app voor gebruik op een smartphone
– Met aan pop-up voor integratie in websites.
De tools bevinden zich allemaal in de nieuwe Subscription Manager van MailPlus: een module specifiek bedoeld voor het verzamelen van nieuwe contacten.
Hoe het precies in zijn werk gaat
De Subscription Manager is ontwikkeld om gemakkelijk contacten (e-mailadressen) te verzamelen. Door namelijk proactief nieuwe e-mailadressen te verzamelen van (potentiële) klanten, worden kansen op betere e-mail marketingresultaten vergroot. Met de nieuwe module is direct inzichtelijk welke bronnen worden ingezet en hoeveel nieuwe contacten er per bron zijn ingeschreven op de nieuwsbrief c.q. zijn toegevoegd aan het e-mailbestand.
Daarmee wordt ook inzichtelijk gemaakt hoe de bestandsgroei per maand verloopt. Behalve inzicht biedt de Subscription Manager de mogelijkheid om de instellingen van de apps en de subscribe pop-up aan te passen.
Inschrijvingen via een pop-up voor website of webshop
Als onderdeel van de nieuwe Subscription Manager biedt MailPlus een pop-up-script. Met de zgn. Subscribe pop-up die op een website of webshop geplaatst wordt, kunnen heel gemakkelijk nieuwe contacten verzameld worden.
In de Subscription Manager module kunnen verschillende onderdelen van de pop-up worden ingesteld:
- Verschijningsmoment (na x aantal pagina’s of x aantal seconden op site)
- Verschijningsplek (centraal als overlay, of als slide-in linksonder of rechtsonder)
- Kleur en tekst van de verzendbutton
- Tekst in het invulveld
Hieronder een screenshot van de pop-up zelf met de bijbehorende instelmogelijkheden:
Pop-ups in de praktijk
Een pop-up voor inschrijvingen helpt voor gezonde bestandsgroei. Zo zag MailPlus zelf inschrijvingen groeien met 500% na het inzetten van de inschrijfpop-up op de website. Meer details hierover zijn te vinden in het artikel Mailbestand vergroten? Gebruik een pop-up.
E-mailadressen verzamelen via tablets en smartphones: de SignUpp app en SignUpp Go
Naast de Subcribe pop-up heeft MailPlus een tweetal apps ontwikkeld die kunnen worden ingezet om met behulp van tablets en smartphones contacten te verzamelen die direct in MailPlus terechtkomen.
De tablet app genaamd SignUpp is bedoeld voor gebruik in winkels, op kantoor of tijdens beurzen en evenementen. Op deze manier kunnen organisaties aan bezoekers en klanten de optie bieden zich in te schrijven voor hun nieuwsbrief en/of actiemailings. De app werkt ook offline, zodat adressen zodra er weer een internetverbinding is alsnog worden gesynchroniseerd naar de contactdatabase.
De app is geheel in huisstijl aan te passen en biedt mogelijkheden om een slideshow of zelfs videofilms te tonen. Zo is de app niet alleen een tool om e-mailbestanden te laten groeien, maar ook een extra promotiemiddel in winkels en op beurzen. Denk hierbij aan een welkomstkorting of aanbieding. De app is beschikbaar voor Android en iOS.
SignUpp app: Niet alleen voor tablets: ook voor smartphones
Naast de SignUpp app voor tablets is er ook SignUpp Go. Deze app is bedoeld voor gebruik op smartphones. Deze is eveneens voor zowel iOS als Android beschikbaar.
Google Play Store – Ondersteuning: Android 4.2+
SignUpp Go – SignUpp
App Store – Ondersteuning: iOS 7+
SignUpp Go – SignUpp
Verder lezen over Email Marketing
Artificial Intelligence23.06.2024
Booking.com heeft een haat-liefde-verhouding met AI
Online13.10.2023
Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
E-mail05.04.2023
5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie
Marketing21.03.2023
Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over
Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeterenMarketing10.03.2023
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022
Marketing09.03.2023
Spotler Group neemt Sooqr B.V. over
Conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeterenMarketing15.12.2022