Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Traditiegetrouw is december de maand van de feestdagen én de maand van de marketing. Tijd voor feestelijke mails. Omzetten in de e-commerce liggen in de maanden november en december zo’n 30% hoger dan in de rest van het jaar – bron: Loyalityfacts.
Je wilt dan wel iets extra’s doen met je e-mailmarketing. Maar waar moet je beginnen? Wij helpen je op weg met dit artikel en het whitepaper “Wat te doen met je decembermailing?” die boordevol e-mailinspiratie zit, ook als je niet in de e-commerce zit.
Wat zet je in feestelijke mailings?
In je mails in november en december kun je inhaken op genoeg feestelijke events. Denk aan Black Friday ,Sinterklaas, Kerstmis en Oud en Nieuw. Maar Blue Monday is ook een dag om niet te vergeten in je e-mailmarketing! Waar kunnen je feestelijke mails nu over gaan?
- Kerstinkopen stimuleren en de beste wensen doen
- Aansluiten op goede voornemens
- Je klanten een jaaroverzicht geven
- Inspelen op trends en evenementen
We lichten het eerste moment uit aan de hand van een leuk voorbeeld van Marktplaats.
Kerstinkopen doen en de beste wensen
Alle grote merken hebben speciale feestelijke mails. Kijk maar eens in je eigen inbox rond december. Marktplaats pakte hun e-mailmarketing goed op tijdens feestdagen. Want dit is wel de meest bijzondere kop in een eerste contentblok ooit: ‘Je feestoutfit hangt bij de overburen’.
De kracht van deze feestelijke mail is de consistentie van alle verschillende contentblokken. Vooral de combinatie tussen de vier tekstlinks in de lopende tekst en de vier kleinere visuals is goed gevonden. Kostuum, nette schoenen, manchetknopen en vlinderstrikje krijgen zo extra aandacht. Maar ook de combi tussen copy en beeld is on point. Hoe mooi is het om de CTA ‘Kijk rond bij je buren’ aan te laten sluiten op een kaartje van Nederland inclusief pins (bij je overburen).
De hele mail is een parel. Alles klopt. Zeker als je na de kerstdagen een mail ontvangt met als titel: Heb je een KerstMISkoop gekregen?
E-mail onderwerpregels met een feestelijk knipoogje
De decembermaand is bij uitstek de tijd van leuke inhakers. Met inhakers speel je in op de actualiteit én kan je humor gebruiken. Wat dacht je van: Amstel Bier: Dank u Sinter Vaasje. ING: hoor wie dokt daar kind’ren? Waarom ook niet. Een feestelijk knipoogje kan bijna altijd.
- Heerlijk avondje is gekomen (Durex)
- Sinterklaas, wie kent ‘m niet? (Alzheimer Nederland)
- Met Kerst moet je pieken (Jumbo Supermarkten)
- Ho! Ho! Hoge korting bij Formido (Formido)
En we zien je al fronsen: hoe verzin ik een onderwerpregel voor mijn feestelijke mail rond december met een feestelijk knipoogje? Gewoon een beetje brainstormen met je marketingcollega’s, leuk om te doen!
Klaar voor jouw decembermailing?
Benieuwd naar meer voorbeelden, kant-en-klare ontwerpregels en lijstjes volinspiratie voor jouw eigen feestdagenmailing? Download dan gratis het whitepaper “Wat te doen met je decembermailing?”.
Verder lezen over Email Marketing
E-mail12.11.2024
5 tips over nieuwsbrieven versturen van Mindstream
Artificial Intelligence23.06.2024
Booking.com heeft een haat-liefde-verhouding met AI
Online13.10.2023
Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
E-mail05.04.2023
5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie
Marketing21.03.2023
Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over
Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeterenMarketing10.03.2023
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022
Marketing09.03.2023
Spotler Group neemt Sooqr B.V. over
Conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeterenVerder lezen over Spotler
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
E-mail02.08.2023
Spotler Group neemt ook Shopping Minds over
en blijft uitbreiden als Commerce Experience PlatformMarketing21.03.2023
Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over
Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeterenMarketing09.03.2023
Spotler Group neemt Sooqr B.V. over
Conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeterenMarketing15.12.2022
Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei
E-mail05.10.2021
Nieuw: het Nationaal E-mail Onderzoek 2021
advertorialMarketing02.08.2021
Spotler Group neemt Customer Data Platform (CDP) Squeezely over
E-mail31.05.2021