De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Als consument kun je best geïrriteerd raken als je merkt dat bedrijven je proberen in te palmen met allerlei mooie praatjes of beloftes. Marketing is er op gericht om mensen te teasen, maar dit doe je niet door constant maar oude ’trucjes’ in te zetten waar niemand meer intrapt.
Personalisatie in de onderwerpregel kan een aanvulling zijn en in sommige gevallen ook leiden tot een hoger open ratio maar niet met woorden als ‘Esther, speciaal voor jou: 2+1 gratis!’. Natuurlijk weet ik dat ik niet de enige ben die deze mail ontvangt. Als ik een enkele keer zo’n mail krijg, dan kan ik dat nog begrijpen, maar ik heb al zeker 10 x een mail ontvangen van deze afzender met een zelfde soort onderwerpregel. Dit is best frustrerend en ik heb ook al tijden geen mail meer van ze geopend dus het werkt averechts. Verzin eens wat nieuws.
Bol.com is ook een bekende afzender die dit vaak gebruikt in mailings. Persoonlijke boodschappen zijn leuk maar niet als ze te vaak worden ingezet dat het ongeloofwaardig wordt. Er zijn genoeg manieren om goede onderwerpregels te verzinnen als je inspeelt op de behoefte van de mens maar tegelijkertijd ook eerlijk bent. Je kunt hiervoor vasthouden aan 4 basismotivatoren:
1. Hebzucht (Verdienen, besparen, iets gratis krijgen, kans op winnen)
2. Angst (Door onzekerheid op zoek naar veiligheid en zekerheid)
3. Status (Mensen willen ergens bij horen en zo gezien worden)
4. Ontplooiing (Mensen willen zich ontwikkelen, leren en groeien)
Overige irritaties
Voorkom ook andere irritaties zoals te vaak e-mails ontvangen, onduidelijkheid over wie de afzender is, misleiding, lelijke opmaak door niet geoptimaliseerde template voor mobiel (responsive), te veel artikelen (vooral op mobiel vervelend), irrelevante inhoud en na het doorklikken op een niet responsive website terechtkomen waardoor soms niet te lezen. Als je deze irritaties voorkomt, is de kans kleiner dat iemand zich afmeld voor de nieuwsbrief. Ga dus aan de slag met onderwerpregels, frequentie van de nieuwsbrief, responsive template en website en de (dynamische) content.
Verder lezen over Email Marketing
Artificial Intelligence23.06.2024
Booking.com heeft een haat-liefde-verhouding met AI
Online13.10.2023
Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
E-mail05.04.2023
5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie
Marketing21.03.2023
Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over
Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeterenMarketing10.03.2023
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022
Marketing09.03.2023
Spotler Group neemt Sooqr B.V. over
Conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeterenMarketing15.12.2022
Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei
Verder lezen over Spotler
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
E-mail02.08.2023
Spotler Group neemt ook Shopping Minds over
en blijft uitbreiden als Commerce Experience PlatformMarketing21.03.2023
Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over
Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeterenMarketing09.03.2023
Spotler Group neemt Sooqr B.V. over
Conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeterenMarketing15.12.2022
Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei
E-mail05.10.2021
Nieuw: het Nationaal E-mail Onderzoek 2021
advertorialMarketing02.08.2021
Spotler Group neemt Customer Data Platform (CDP) Squeezely over
E-mail31.05.2021