E-mail07.02.2007

E-mail beïnvloedt aankoopbeslissingen


-106.jpg
-106.jpg

Onderzoek van Microsoft Digital Advertising Solutions heeft uitgewezen dat e-mail een belangrijke invloed heeft op aankoopbeslissingen van consumenten. Dit onderzoek is door MetrixLab in opdracht van Microsoft uitgevoerd onder meer dan 14.000 e-mailgebruikers. De resultaten laten adverteerders zien dat e-mail de kans biedt om op een belangrijk invloedspunt contact te maken met de doelgroep. Verder laat onderzoek van Universal McCann zien dat e-mail de betrouwbaarste bron van informatie is, na mondelinge informatieoverdracht.

“De uitkomsten van dit onderzoek geven duidelijk aan dat e-mail belangrijk is voor consumenten om met vrienden en familie te praten over waar zij heengaan of wat zij van plan zijn te kopen. Dat betekent dat onze Windows Live Mail en Hotmail services, gezien hun enorme bereik, effectief gebruikt kunnen worden door marketeers om hun merk te profileren voor consumenten die voor een aankoopbeslissing staan”, aldus Jacqueline Smit, onder meer verantwoordelijk voor Microsoft Digital Advertising Solutions Nederland.

Het onderzoek is eind 2006 door MetrixLab uitgevoerd in Brazilië, China, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Uit de resultaten blijkt dat belangrijke beslissingen worden beïnvloed door conversaties binnen e-mail, zoals Windows Live Mail en MSN Hotmail, met in Nederland ruim 6,3 miljoen accounts:

* Van de respondenten praat 67 procent van de mannen en 81 procent van de vrouwen via Windows Live Mail of MSN Hotmail over sociale aangelegenheden, zoals bezoek aan films, concerten, evenementen of restaurants;

* Van de mannen praat 41 procent via e-mail over financiële diensten die zij afnemen;

* Van de vrouwen praat 77 procent over reizen; 61 procent van de respondenten discussieert over hun opleidingsmogelijkheden, terwijl 71 procent van de 18- tot 35-jarigen via e-mail over hun carrière praat.

Verder geeft 45 procent aan dat e-mail voor hen het betrouwbaarste communicatiemiddel is. Dat betekent dat mondelinge aanbevelingen en adviezen en meningen van bekenden via e-mail de sterkste invloed hebben wanneer consumenten een aankoop overwegen:

* Twee derde van de respondenten bediscussiëren via Windows Live Mail of MSN Hotmail muziek die zij willen aanschaffen. Dit aantal bedraagt 68 procent in de categorie 18- tot 35-jarigen;

* 56 procent van de mannen praat over auto’s;

* 73 procent van de mannen en 58 procent van de vrouwen praat over elektronische apparatuur en gadgets voor de aankoop;

* 61 procent van de mannen en 54 procent van de vrouwen praat via e-mail over mobiele telefoons alvorens deze te kopen.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Microsoft

Je kunt straks een andere taal spreken in Microsoft Teams

Het idee is dat je hardop tegen je computer of telefoon praat en vervolgens zorgt de AI voor een nabootsing van wat je zegt in een andere taal. In jouw stemgeluid.

Online19.11.2024

Je kunt straks een andere taal spreken in Microsoft Teams

Amerikaanse overheid start onderzoek naar Microsofts clouddienst

Het Amerikaanse IT-bedrijf Microsoft zou er praktijken op nahouden die bepaald geen eerlijke handel zijn, denkt de FTC.

Online18.11.2024

Amerikaanse overheid start onderzoek naar Microsofts clouddienst

Outlook heeft een kalenderprobleem: dit is wat het inhoudt

Er zit in de nieuwe versie van de Outlook-client een bug waardoor een nieuwe afspraak in de agenda zetten geen optie is.

Online12.11.2024

Outlook heeft een kalenderprobleem: dit is wat het inhoudt

Zelfs Microsoft Notepad krijgt kunstmatige intelligentie

Het bekende kladblok op je PC is altijd zo lekker eenvoudig, maar dat betekent niet dat het niet slimmer kan.

Artificial Intelligence07.11.2024

Zelfs Microsoft Notepad krijgt kunstmatige intelligentie

Microsoft Outlook loopt vast door deze heel gewone activiteit

Even snel iets kopieren-plakken is er niet meer bij voor mensen die Klassieke Outlook gebruiken. Maar er is een oplossing.

Online04.11.2024

Microsoft Outlook loopt vast door deze heel gewone activiteit

Er is een workaround
Microsoft stelt release van AI-meekijker Recall weer uit

Eerst leek de wereld er nog niet klaar voor en nu is het juist Microsoft zelf dat er niet klaar voor is. Recall is weer uitgesteld.

Artificial Intelligence31.10.2024

Microsoft stelt release van AI-meekijker Recall weer uit

Je nieuwe collega’s zijn autonome AI-agents in Microsoft Copilot

Microsoft voegt nieuwe, AI-agents toe aan Copilot. Ze zijn geheel zelfwerkend, dus ze verrichten allerlei taken die werk uit handen nemen van menselijke medewerkers.

Artificial Intelligence22.10.2024

Je nieuwe collega’s zijn autonome AI-agents in Microsoft Copilot

5 handige programma’s voor online samenwerken

Online samenwerken kan voor problemen zorgen: miscommunicaties ontstaan vrij snel. Met deze tools gaat samenwerken beter.

Online11.10.2024

5 handige programma’s voor online samenwerken