E-mail12.11.2024

5 tips over nieuwsbrieven versturen van Mindstream


Het is moeilijker dan ooit om een publiek aan te spreken. Er zijn veel kanalen, er is veel aanbod, hoe zorg je dat mensen jouw nieuwsbrief niet alleen willen ontvangen, maar ook daadwerkelijk willen openen? Tijdens HubSpot GROW gaven de heren van Mindstream daar antwoord op.

1. Originele content

Voor een goede nieuwsbrief is het belangrijk dat je met originele content komt. Hoewel veel websites baat hebben bij nieuwsbrieven die een opsomming zijn van de gepubliceerde artikelen, maak je mensen echt fan van je nieuwsbrief als ze er iets exclusiefs in kunnen lezen. Als er content is die waardevol is en alleen te vinden is via de nieuwsbrief, dan zijn fans van je website en van het onderwerp waar je over schrijft veel blijer met je nieuwsbrief.

2. Gebruik LinkedIn

LinkedIn gebruiken om je nieuwsbrief onder de aandacht te brengen is een goed idee. Zie het als een cafe beginnen: daar komen ook eerst vooral je vrienden en familie, maar zeker als je af en toe een goede actie doet en laat weten dat je er bent, komen mensen bij je langs. Afwachten tot mensen je vinden zou bij een fysieke locatie als een café nog wel kunnen, maar zo werkt het internet niet, waardoor het nog belangrijker is om het van de daken te schreeuwen. En veel nieuwsbrieven lenen zich perfect om gedeeld te worden op LinkedIn. De mannen gaven als tip om Taplio te gebruiken, waarmee je je LinkedIn-netwerk enorm kunt laten groeien.

3. Gebruik AI

Het is niet aan te raden om AI je hele artikelen te laten schrijven, maar bijvoorbeeld voor goede artikelideeen kun je heel goed terecht bij AI. Bij Mindstream gebruiken ze Perplexity, de AI-chatbot die volgens de Wall Street Journal de beste AI-chatbot is van allemaal. Veel schrijvers gebruiken het, omdat het een soort AI-zoekmachine is die tussen ChatGPT en Google Zoeken inzit. Hij kan vragen beantwoorden en met linkjes naar interessante websites op de proppen komen. 

4. Hemingway gebruiken

Teksten schrijven: iedereen kan het, maar niet iedereen kan het even goed. Een extra paar ogen over een tekst heen laten gaan is altijd verstandig en daarvoor kun je het beste Hemingway gebruiken. Het is zeker als je Engelstalig schrijft een geweldig maatje dat je laat weten of je te complexe teksten schrijft, te lange zinnen maakt, spelfouten maakt, enzovoort. Hij leert je ook meer over hoe zinnen zijn opgebouwd en wijst je bijvoorbeeld op het gebruik van bijvoeglijke naamwoorden of een passieve schrijfstijl.

5. Doe het 7 dagen per week

Het klinkt als een bak werk van hier tot Tokio, maar aan de andere kant, met wat hulp van AI kun je al ver komen. De mannen van Mindstream, een nieuwsbrief over AI, versturen hun nieuwsbrief 7 dagen per week en doen dat al 500 dagen op rij, zonder onderbrekingen. Elke ochtend even schrijven en samenstellen, klaarzetten en in de middag kunnen ze zich weer richten op andere dingen. Een nieuwsbrief hoeft ook niet vol te staan met 10 artikelen. Sterker nog, waarschijnlijk vinden mensen een nieuwsbrief die wat rustiger aandoet met de hoeveelheid leesvoer veel prettiger en overzichtelijker: Mindstream heeft maar 2 artikelen per dag. Volgens de mannen willen ze daarbij vooral een ‘vriend’ zijn die je iets vertelt. 

Tot slot zeiden de mannen ook dat je moet oppassen met titels die je misschien in de spambox doen verdwijnen. Pas dus op met titels die te verkoop-achtig klinken, zoals ‘koop vandaag’ of ‘probeer nu’. Happy sending!

 

Laura Jenny
Laura Jenny

Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.

...

Verder lezen over Content

Waar begin je als je toch AI-content op je site wil?

We vragen zoveel aan AI, maar tot nu toe durven nog niet veel mensen het aan om AI te gebruiken voor grotere taken. Zonde, want je kunt samen met een AI-collga een heel succesvol blog runnen. Dat belooft in ieder geval Semrush, dat met ContentShake AI komt. Een manier om ongelimiteerde, publiciteitsklare content te genereren.

Marketing11.11.2024

Waar begin je als je toch AI-content op je site wil?

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Ben jij een online marketeer of SEO-specialist en wil je je kennis en vaardigheden op het gebied van SEO naar een hoger niveau tillen? Dan mag je YoastCon zeker niet missen! YoastCon is hét evenement voor iedereen die g...

Search11.04.2023

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

Als ondernemer heb je veel zaken om aan te denken: de inkoop van producten, het verkopen van diensten en producten, de administratie, je personeel… Het is daardoor aantrekkelijk om sommige taken uit te besteden. Een bo...

DC Business27.01.2023

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Als je een website runt, dan is de kans groot dat je wel eens mails graag met vragen over linkbuilding. Of het nu gaat om bedrijven die graag een linkje op jouw website reserveren of bedrijven die je ermee willen helpen:...

DC Business24.11.2022

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Twitter is de plek waar mensen naartoe gaan om te zien wat er in de wereld gebeurt en om erover te praten. En het is ook de plek waar schrijvers - van individuele makers tot uitgevers - hun werk delen, zinvolle gesprekke...

Social Media26.01.2021

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Een beter thuis voor schrijvers
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

1 van de onderwerpen waar je aandacht aan moet besteden als je aan SEO doet, is duplicate content. Deze dubbele inhoud is niet alleen vervelend voor de bezoekers van je website, maar ook voor zoekmachines. Na het lezen v...

Search14.12.2020

Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

In deze column ga ik het hebben over de productbeschrijvingen in jouw webshop. Wat als je een luie concurrent hebt die jouw productteksten pikt? Dat is vervelend. Maar wat als iedere concurrent ze van jou pikt? Behalve ?...

Online07.09.2020

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

​De onzichtbare kracht van SEO

Als jouw potentiële afnemers of klanten op zoek gaan naar een product of dienst die jij aanbiedt, hoe groot is dan de kans dat ze op jouw website terechtkomen? Hoeveel moeite doet een klant? Het antwoord is simpel, de g...

Search12.03.2020

​De onzichtbare kracht van SEO

Verder lezen over Email Marketing

Booking.com heeft een haat-liefde-verhouding met AI

Booking.com is deze week groot in het nieuws: het reisplatform heeft te maken met een toename van het aantal oplichtingszaken tot 900 %.

Artificial Intelligence23.06.2024

Booking.com heeft een haat-liefde-verhouding met AI

​Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?

Het klinkt altijd als iets wat nog uit de tijd komt van de doorstuurmail en de ecard, en dat komt het ook: de nieuwsbrief. Waar doorstuurmails en ecards echter plaats hebben gemaakt voor phishing en appjes, is de nieuwsb...

Online13.10.2023

​Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

​5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie

We zaten er al een tijdje op te wachten maar de eerste resultaten zijn binnen. De nieuwe privacy feature MPP van Apple heeft heel wat teweeg gebracht in de e-mail marketing wereld. Sinds de lancering van de privacy featu...

E-mail05.04.2023

​5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie

​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Wireless Services B.V., bestaande uit een hoogwaardig SMS-platform en Eazy, een toonaangevend omnichannel communicatieplatform dat consistente klantinteractie mogelijk maakt via...

Marketing21.03.2023

​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeteren
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Op woensdag 19 april 2023 is het zo ver. Dan worden de winnaars van de verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer van 2022 bekendgemaakt. De uitreiking zal plaatsvinden in het Parktheater Eindhoven. Na twee spannende we...

Marketing10.03.2023

Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Sooqr B.V., een platform dat online retailconversies verhoogt en zo een hogere omzet realiseert. Dat doen zij met behulp van gepersonaliseerde onsite search, productaanbevelingen...

Marketing09.03.2023

​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeteren
Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei

Spotler Group, een snelgroeiende Europese leverancier van marketingtechnologie, kondigt de afronding aan van een financieringsronde van €30 miljoen, opgehaald onder nieuwe en bestaande aandeelhouders. Na de overname en...

Marketing15.12.2022

Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei