Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Het is moeilijker dan ooit om een publiek aan te spreken. Er zijn veel kanalen, er is veel aanbod, hoe zorg je dat mensen jouw nieuwsbrief niet alleen willen ontvangen, maar ook daadwerkelijk willen openen? Tijdens HubSpot GROW gaven de heren van Mindstream daar antwoord op.
1. Originele content
Voor een goede nieuwsbrief is het belangrijk dat je met originele content komt. Hoewel veel websites baat hebben bij nieuwsbrieven die een opsomming zijn van de gepubliceerde artikelen, maak je mensen echt fan van je nieuwsbrief als ze er iets exclusiefs in kunnen lezen. Als er content is die waardevol is en alleen te vinden is via de nieuwsbrief, dan zijn fans van je website en van het onderwerp waar je over schrijft veel blijer met je nieuwsbrief.
2. Gebruik LinkedIn
LinkedIn gebruiken om je nieuwsbrief onder de aandacht te brengen is een goed idee. Zie het als een cafe beginnen: daar komen ook eerst vooral je vrienden en familie, maar zeker als je af en toe een goede actie doet en laat weten dat je er bent, komen mensen bij je langs. Afwachten tot mensen je vinden zou bij een fysieke locatie als een café nog wel kunnen, maar zo werkt het internet niet, waardoor het nog belangrijker is om het van de daken te schreeuwen. En veel nieuwsbrieven lenen zich perfect om gedeeld te worden op LinkedIn. De mannen gaven als tip om Taplio te gebruiken, waarmee je je LinkedIn-netwerk enorm kunt laten groeien.
3. Gebruik AI
Het is niet aan te raden om AI je hele artikelen te laten schrijven, maar bijvoorbeeld voor goede artikelideeen kun je heel goed terecht bij AI. Bij Mindstream gebruiken ze Perplexity, de AI-chatbot die volgens de Wall Street Journal de beste AI-chatbot is van allemaal. Veel schrijvers gebruiken het, omdat het een soort AI-zoekmachine is die tussen ChatGPT en Google Zoeken inzit. Hij kan vragen beantwoorden en met linkjes naar interessante websites op de proppen komen.
4. Hemingway gebruiken
Teksten schrijven: iedereen kan het, maar niet iedereen kan het even goed. Een extra paar ogen over een tekst heen laten gaan is altijd verstandig en daarvoor kun je het beste Hemingway gebruiken. Het is zeker als je Engelstalig schrijft een geweldig maatje dat je laat weten of je te complexe teksten schrijft, te lange zinnen maakt, spelfouten maakt, enzovoort. Hij leert je ook meer over hoe zinnen zijn opgebouwd en wijst je bijvoorbeeld op het gebruik van bijvoeglijke naamwoorden of een passieve schrijfstijl.
5. Doe het 7 dagen per week
Het klinkt als een bak werk van hier tot Tokio, maar aan de andere kant, met wat hulp van AI kun je al ver komen. De mannen van Mindstream, een nieuwsbrief over AI, versturen hun nieuwsbrief 7 dagen per week en doen dat al 500 dagen op rij, zonder onderbrekingen. Elke ochtend even schrijven en samenstellen, klaarzetten en in de middag kunnen ze zich weer richten op andere dingen. Een nieuwsbrief hoeft ook niet vol te staan met 10 artikelen. Sterker nog, waarschijnlijk vinden mensen een nieuwsbrief die wat rustiger aandoet met de hoeveelheid leesvoer veel prettiger en overzichtelijker: Mindstream heeft maar 2 artikelen per dag. Volgens de mannen willen ze daarbij vooral een ‘vriend’ zijn die je iets vertelt.
Tot slot zeiden de mannen ook dat je moet oppassen met titels die je misschien in de spambox doen verdwijnen. Pas dus op met titels die te verkoop-achtig klinken, zoals ‘koop vandaag’ of ‘probeer nu’. Happy sending!
Verder lezen over Content
Marketing11.11.2024
Waar begin je als je toch AI-content op je site wil?
Search11.04.2023
YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!
DC Business27.01.2023
Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf
DC Business24.11.2022
Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?
Social Media26.01.2021
Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over
Een beter thuis voor schrijversSearch14.12.2020
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?
Online07.09.2020
Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!
Search12.03.2020
De onzichtbare kracht van SEO
Verder lezen over Email Marketing
Artificial Intelligence23.06.2024
Booking.com heeft een haat-liefde-verhouding met AI
Online13.10.2023
Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
E-mail05.04.2023
5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie
Marketing21.03.2023
Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over
Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeterenMarketing10.03.2023
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022
Marketing09.03.2023
Spotler Group neemt Sooqr B.V. over
Conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeterenMarketing15.12.2022