Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
Hoewel video-marketing nog altijd in belangrijke mate geconcentreerd blijft op de website van de onderneming of op gespecialiseerde kanalen zoals YouTube, wordt het medium ook steeds meer in email-campagnes geïntegreerd. Zo blijkt uit onderzoek van de Web Video Marketing Council en de bureaus ReelSeo en Flimp Media onder Amerikaanse marketeers. Daarbij wordt erop gewezen dat 83,9% van de marketeers video gebruikt op de eigen website, terwijl 65,2% materiaal heeft geplaatst op YouTube, maar daarnaast blijkt dat 60% inmiddels video ook integreert in zijn email-boodschappen.
Dat betekent een belangrijke vooruitgang tegenover vorig jaar, toen slechts 52% video in zijn email-campagnes had verwerkt. De onderzoekers wijzen erop dat bovendien nog eens 26% van de respondenten aangeeft van plan te zijn om in de toekomst in email-campagnes van video gebruik te maken. De onderzoekers stelden ook vast dat 82% van de marketeers getuigt dat het gebruik van video in email-campagnes efficiënt is gebleken, waarbij 60% van mening is dat het doelpubliek na het ontvangen van een video-email meer geneigd is om een gewenste actie, zoals de aankoop van een product of het opzoeken van verdere informatie, te ondernemen.
Volgens de ondervraagden is video-email het meest efficiënt voor de promotie van producten of diensten (73%) en lead generation (55%). Ook werd vastgesteld dat 41% van de respondenten video-email gebruikt voor interne communicaties van de onderneming. Uit het onderzoek bleek verder dat meer dan 90% van de respondenten video gebruikt bij online marketing, sales of communicatie, tegenover 81% vorig jaar. Ook heeft 70% het voorbije jaar zijn budget voor online video-marketing heeft opgedreven.
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023