Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Online reisorganisatie Travix is winnaar van de DDMA Email Awards 2013 geworden met haar internationale cross-sell emailcampagne, ontwikkelt in samenwerking met Ematters. Het realtime marketing bureau uit Amsterdam won in 2011 de laatste prijs in dit vakgebied, de EMMA, met haar campagne voor Travix-dochter EasyToBook.com.
De volledig geautomatiseerde cross-sell email campagne van Travix biedt informatie over duizenden bestemmingen wereldwijd, met actuele aanbiedingen die de waarde per boeking voor Travix vergroot. Elke afzonderlijke vluchtboeking is een trigger voor een maatwerkcampagne, waarin de klant van Travix in verschillende emails wordt voorzien van relevante en actuele reisproducten, geheel afgestemd op de aankomende vlucht.
Frans Reichardt, juryvoorzitter DDMA Email Award: “Travix International is er met gerichte e-mailcampagnes in geslaagd kopers van een vliegticket op het juiste moment relevante bijproducten aan te bieden, w.o. hotels en huurauto’s. Travix en haar partner Ematters hebben deze complexe, grensoverschrijdende operatie professioneel opgezet, goed doordacht en uitgevoerd.”
Martin de Boer, Global Marketing Manager Travix: “De succesvolle samenwerking tussen EasyToBook.com en Ematters was voor mij aanleiding de opdracht aan Ematters te geven om voor alle merken wereldwijd de cross-sell email campagnes te ontwikkelen. Ematters heeft in eerdere campagnes bewezen uitstekend in staat te zijn hoogwaardig gepersonaliseerde e-mails te ontwikkelen door complexe databases aan elkaar te knopen. Elke cross-sell mail van Travix is volledig afgestemd op de reiziger en zijn aankomende vlucht en bevat realtime content met hotels, huurauto’s en entertainment, tot aan het weerbericht op locatie. In een goed uitgedachte flow wordt de reiziger tot aan zijn vlucht voorzien van op maat gemaakte aanbiedingen die bijdragen aan een positieve reiservaring. Onze klanten zien het als goede service, niet als het zoveelste verkooppraatje.”
Wouter van der Hucht, Client Services Director Ematters: “We zijn bijzonder trots op deze prijs. Het team van Travix en Ematters heeft ontzettend hard gewerkt om alle verschillende informatiebronnen om te zetten in een toegankelijke campagne voor alle verschillende merken, perfect getimed en tot op het kleinste detail afgestemd op de reiziger in spé. Custom dashboards voor stakeholders, overzichtelijke responsive en defensive designed templates, een in-house ontwikkelde IATA-locatiedatabase met unieke bestemmingsinformatie, et cetera; echt álles wat je binnen dit vakgebied kan inzetten, is gebruikt om de campagne tot een succes te maken. Ik dank Travix voor het vertrouwen, mijn collega’s voor hun inzet en de DDMA voor dit mooie initiatief.”
Verder lezen over Email Marketing
E-mail12.11.2024
5 tips over nieuwsbrieven versturen van Mindstream
Artificial Intelligence23.06.2024
Booking.com heeft een haat-liefde-verhouding met AI
Online13.10.2023
Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
E-mail05.04.2023
5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie
Marketing21.03.2023
Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over
Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeterenMarketing10.03.2023
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022
Marketing09.03.2023