19.06.2013
E-mail

Travix International en Ematters winnaar van de DDMA Email Award 2013

By: Jeroen de Hooge

BlogE-mail

Online reisorganisatie Travix is winnaar van de DDMA Email Awards 2013 geworden met haar internationale cross-sell emailcampagne, ontwikkelt in samenwerking met Ematters. Het realtime marketing bureau uit Amsterdam won in 2011 de laatste prijs in dit vakgebied, de EMMA, met haar campagne voor Travix-dochter EasyToBook.com.

travix-international-en-ematters-winnaar.jpg
travix-international-en-ematters-winnaar.jpg

De volledig geautomatiseerde cross-sell email campagne van Travix biedt informatie over duizenden bestemmingen wereldwijd, met actuele aanbiedingen die de waarde per boeking voor Travix vergroot. Elke afzonderlijke vluchtboeking is een trigger voor een maatwerkcampagne, waarin de klant van Travix in verschillende emails wordt voorzien van relevante en actuele reisproducten, geheel afgestemd op de aankomende vlucht.

Frans Reichardt, juryvoorzitter DDMA Email Award: “Travix International is er met gerichte e-mailcampagnes in geslaagd kopers van een vliegticket op het juiste moment relevante bijproducten aan te bieden, w.o. hotels en huurauto’s. Travix en haar partner Ematters hebben deze complexe, grensoverschrijdende operatie professioneel opgezet, goed doordacht en uitgevoerd.”

Martin de Boer, Global Marketing Manager Travix: “De succesvolle samenwerking tussen EasyToBook.com en Ematters was voor mij aanleiding de opdracht aan Ematters te geven om voor alle merken wereldwijd de cross-sell email campagnes te ontwikkelen. Ematters heeft in eerdere campagnes bewezen uitstekend in staat te zijn hoogwaardig gepersonaliseerde e-mails te ontwikkelen door complexe databases aan elkaar te knopen. Elke cross-sell mail van Travix is volledig afgestemd op de reiziger en zijn aankomende vlucht en bevat realtime content met hotels, huurauto’s en entertainment, tot aan het weerbericht op locatie. In een goed uitgedachte flow wordt de reiziger tot aan zijn vlucht voorzien van op maat gemaakte aanbiedingen die bijdragen aan een positieve reiservaring. Onze klanten zien het als goede service, niet als het zoveelste verkooppraatje.”

Wouter van der Hucht, Client Services Director Ematters: “We zijn bijzonder trots op deze prijs. Het team van Travix en Ematters heeft ontzettend hard gewerkt om alle verschillende informatiebronnen om te zetten in een toegankelijke campagne voor alle verschillende merken, perfect getimed en tot op het kleinste detail afgestemd op de reiziger in spé. Custom dashboards voor stakeholders, overzichtelijke responsive en defensive designed templates, een in-house ontwikkelde IATA-locatiedatabase met unieke bestemmingsinformatie, et cetera; echt álles wat je binnen dit vakgebied kan inzetten, is gebruikt om de campagne tot een succes te maken. Ik dank Travix voor het vertrouwen, mijn collega’s voor hun inzet en de DDMA voor dit mooie initiatief.”

Share this post