E-mail02.01.2012

E-mail marketing in 2012 transparanter


e-mail-marketing-in-2012-transparanter.jpg
e-mail-marketing-in-2012-transparanter.jpg

Per 1 januari 2012 is de herziene Code E-mail in werking getreden. Een belangrijke wijziging in de e-mail marketingstrategie van het Nederlands bedrijfsleven. DDMA en Thuiswinkel.org hebben in samenwerking met werkgeverskoepel VNO-NCW de nieuwe Code E-mail opgesteld. Deze vervangt de bestaande codes voor commerciële e-mail aan bedrijven en consumenten. De herziening was noodzakelijk om de pas te lopen met technologische ontwikkelingen en strengere wettelijke eisen.

In de nieuwe Code E-mail staat omschreven hoe en wanneer organisaties (adverteerders, bestandseigenaren en bewerkers) commerciële e-mail mogen versturen. In de Code staan onder andere belangrijke bepalingen, waarin eisen worden gesteld aan transparantie in het vragen van: toestemming, de afmeldprocedure en derdeverstrekking.

In de afgelopen vijf maanden heeft DDMA veel aandacht besteed aan de nieuwe Code E-mail door voorlichting op bijeenkomsten en op de website. Dat de branche zich goed heeft voorbereid, blijkt onder andere uit de vele vragen die het DDMA bureau de afgelopen maanden heeft ontvangen. “Het is goed te zien dat de Code zo goed is opgepakt. Sinds vandaag moet de ontvanger te allen tijden weten waar hij aan toe is. De Code stelt hoge kwaliteitseisen aan transparantie in reclame via e-mail. Dit is niet alleen goed voor de consument, maar ook voor de organisaties die zich op deze manier positief onderscheiden,” aldus Jitty van Doodewaerd, Compliance Officer DDMA.

Organisaties die nog niet hebben gecontroleerd of zij aan de Code E-mail voldoen, kunnen de Code downloaden [PDF] op de website van DDMA.

...

Verder lezen over Email Marketing

Booking.com heeft een haat-liefde-verhouding met AI

Booking.com is deze week groot in het nieuws: het reisplatform heeft te maken met een toename van het aantal oplichtingszaken tot 900 %.

Artificial Intelligence23.06.2024

Booking.com heeft een haat-liefde-verhouding met AI

​Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?

Het klinkt altijd als iets wat nog uit de tijd komt van de doorstuurmail en de ecard, en dat komt het ook: de nieuwsbrief. Waar doorstuurmails en ecards echter plaats hebben gemaakt voor phishing en appjes, is de nieuwsb...

Online13.10.2023

​Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

​5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie

We zaten er al een tijdje op te wachten maar de eerste resultaten zijn binnen. De nieuwe privacy feature MPP van Apple heeft heel wat teweeg gebracht in de e-mail marketing wereld. Sinds de lancering van de privacy featu...

E-mail05.04.2023

​5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie

​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Wireless Services B.V., bestaande uit een hoogwaardig SMS-platform en Eazy, een toonaangevend omnichannel communicatieplatform dat consistente klantinteractie mogelijk maakt via...

Marketing21.03.2023

​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeteren
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Op woensdag 19 april 2023 is het zo ver. Dan worden de winnaars van de verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer van 2022 bekendgemaakt. De uitreiking zal plaatsvinden in het Parktheater Eindhoven. Na twee spannende we...

Marketing10.03.2023

Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Sooqr B.V., een platform dat online retailconversies verhoogt en zo een hogere omzet realiseert. Dat doen zij met behulp van gepersonaliseerde onsite search, productaanbevelingen...

Marketing09.03.2023

​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeteren
Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei

Spotler Group, een snelgroeiende Europese leverancier van marketingtechnologie, kondigt de afronding aan van een financieringsronde van €30 miljoen, opgehaald onder nieuwe en bestaande aandeelhouders. Na de overname en...

Marketing15.12.2022

Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei