Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
De e-mail associatie gaat verder met DDMA. Dit besluit namen leden van de e-mail associatie tijdens de jaarvergadering op 30 maart j.l. Het idee van het samengaan is niet van de laatste tijd; er bestond al sinds 3 jaar contact over een mogelijke strategische samenwerking tussen de partijen. Er was de afgelopen tijd al wat meer roering in de e-mail markt door onder andere de oprichting van de DESPA door een aantal Nederlandse ESP’s (e-mail service providers). De leden van de e-mail associatie hopen met deze samenvoeging een krachtige e-mail council neer te zetten, naar voorbeeld van de UK e-mail marketing council, die de belangen van alle stakeholders; Adverteerder, Bureau en ESP volwaardig zal behartigen.
Michael Straathof, voorzitter van de e-mail associatie, licht de keuze toe: “Wij geloven in de kracht van de combinatie. Het grote voordeel is dat e-mail associatie leden nu toegang hebben tot een groot netwerk, krachtige lobby en een professioneel bureau. Door de oprichting van een e-mail council binnen DDMA blijft e-mail de aandacht krijgen die het verdient.”.
DDMA-voorzitter Henry Meijdam is blij met het samengaan: “DDMA en de e-mail associatie hebben hetzelfde DNA. Verantwoorde communicatie is een gedeeld uitgangspunt. Met deze stap neemt onze slagkracht toe. We trokken al gezamenlijk op, bijvoorbeeld met de evaluatie van de Code e-mail. Nu kunnen we met één stem naar buiten treden om consumenten, organisaties en politiek verder bekend te maken met het creatieve, persoonlijke en resultaatgerichte karakter van dialoogmarketing in den brede.”
25 Organisaties zijn al zowel bij e-mail associatie als DDMA aangesloten. Zij waren ook onderwerp van discussie op de jaarvergadering. Niet leden van de DDMA hoeven het eerste anderhalf jaar geen volledig lidmaatschap aan de DDMA te betalen. Daarnaast hoeven zij, gedurende deze periode, ook niet te betalen om gebruik te maken van het Privacy Waarborg van de DDMA. Dit wordt door de e-mail associatie betaald uit de bestaande reserves. Een aantal van de aanwezigen,inclusief ondergetekende, was van mening dat de reserves beter gebruikt konden worden voor promotie van e-mail als effectief kanaal.
Michael Straathof: “Voor hen en de bestaande leden van DDMA wordt een e-mail council opgericht. Deze gaat zich bezighouden met het overdragen van kennis via events, workshops, expertsessies, artikelen en whitepapers. Er zal dit jaar nog een aantal werkgroepen opgericht worden om deze activiteiten te organiseren, om trend- en gedragonderzoek te verrichten en een opleiding te starten. In 2011 wordt ook het e-mail associatie-keurmerk aan het Privacy Waarborg van DDMA toegevoegd. We hebben scherpe ambities geformuleerd voor de toetreding tot DDMA. De e-mail council houdt deze doelstellingen nauwlettend in de gaten.”
In de huidige structuur zijn inmiddels 5 werkgroepen gedefinieerd. Voor een groot deel van deze groepen geldt, dat zij zullen worden geleid door oud bestuurleden van de e-mail associatie “Om de continuïteit van de plannen te waarborgen”, aldus de nieuwsbrief van de e-mail associatie. De e-mail council zal worden voorgezeten door Michael Straathof. Hij zal ook namens e-mail plaatsnemen in de strategische raad van de DDMA.
De onlangs opgerichte e-mail commissie binnen de DDMA komt hiermee te vervallen. De deelnemers van deze commissie zullen uitgenodigd worden om deel te nemen in de e-mail council.
Verder lezen over Dialoogmarketing
Marketing10.03.2023
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022
Technology17.05.2021
Alles over de nieuwe telecommunicatiewet die per 1 juli ingaat
Opt-in of opt-out?DC Business25.03.2020
Zo maak je een mooie marketing beursstand
Denk strategisch na bij het plannen van uw kraam op een beursSocial Media15.10.2018
Webcare op Twitter in Nederland is nog niet je van het
Onderzoek Digital Wizards vindt nog wel wat issuesMedia09.11.2017
Fresh Bridge vecht met #Stocktober tegen neppe stockfotografie
Marketing10.01.2015
Dialogue Marketing Awards 2015 voor Air Miles en UPC
Richard Brandhorst is Dialogue Marketeer of the Year & Annefloor Samsom Dialogue Marketing Talent of the Year!Marketing28.11.2014
De nominaties voor de Dialogue Marketing Awards 2015
Marketing22.09.2014