De welkomstcampagne is de eerste kennismaking met een organisatie. In dit document geven we tips hoe je een goede eerste indruk maakt. Gecombineerd met 6 inspirerende voorbeelden én een checklist om jouw eigen welkomst...
De welkomstcampagne is de eerste kennismaking met een organisatie. In dit document geven we tips hoe je een goede eerste indruk maakt. Gecombineerd met 6 inspirerende...
SaaS-bedrijf Spotler, marktleider op het gebied van e-mail marketing automation voor het middensegment, heeft voor € 14,4 miljoen euro Communigator overgenomen. Hiermee...
Uit het B2B Marketing Trendrapport 2018 blijkt dat content marketing nog steeds het belangrijkste speerpunt is van B2B-marketeers in Nederland. Bijna de helft (49%) vindt...
Benieuwd naar de huidige stand van zaken in B2B Nederland en de uitdagingen waar B2B-marketeers in 2018 voor staan? Het B2B Marketing Trendrapport 2018 geeft inzicht in...
Je lezers nemen binnen enkele seconden een beslissing over jouw e-mailing. Interessant en lezen of oninteressant en deleten? Uiteraard wil je dat het eerste gebeurt. ...
Over fondsenwerving zijn vele studies en handboeken verschenen. Een bekende is Ask without fear van Marc A. Pitman. Zijn bestseller heet in het Nederlands Durf te vragen....
In deze casebundel krijg je in detail te lezen hoe drie succesvolle e-mail campagnes zijn opgezet en wat de specifieke resultaten zijn. De campagnes van Kees Smit...
E-mail en vormgeving horen bij elkaar. Alle mailings die je verstuurt, verdienen een professionele vormgeving. Vraag is: hoe doe je dat? Dit white paper laat zien wat...
De kans is groot dat je je niet meer kunt herinneren wanneer je de laatste mailing ontving zonder visual. Dat is niet zo vreemd. Ruim driekwart van de marketeers geeft...
Spotler Holding, het bedrijf achter Spotler Nederland B.V. en Spotler Software B.V. heeft voor het tweede jaar op rij met succes de certificering voor ISO 27001 doorlopen...
Neemt je e-mail engagement af? Tijd om actie te ondernemen! Voor je abonnees die een slapend bestaand leiden is een mooie wake-up call een goede manier om ze wakker te...
Onder marketeers is het wel bekend: e-mail clients als Outlook en Gmail vinden het belangrijk dat de mailings die je verstuurt, gelezen worden. En gelukkig: de meeste...
Spotler, ontwikkelaar en leverancier van e-mailmarketing software, breidt zijn activiteiten per 1 februari 2018 uit naar Spanje. Om verder te groeien maakte Spotler, in...
In een game waar de seksueel getinte grappen beginnen voordat je goed en wel de controle over je karakter hebt lijkt de richting van de humor al snel vast te liggen, maar...
Blog.nl: Over de hele wereld is het spel World of Warcraft een groot succes, maar de meest bizarre verhalen over verslaafden aan dit spel, komen toch wel uit Azië. Zo...
Inmiddels staat de 2e Search Challenge live. Bij de 1e challenge waren er toch nogal wat vragen hoe Ask uiteindelijk werkt. De komende dagen zullen we daar wat uitleg bij...
Mag ik mijn bestand nog mailen? Mag ik nog profielen verrijken en segmenteren? Mag ik mijn e-mail bestand retargeten? Vragen die spelen nu de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming per 25 mei 2018 van kracht wor...
Mag ik mijn bestand nog mailen? Mag ik nog profielen verrijken en segmenteren? Mag ik mijn e-mail bestand retargeten? Vragen die spelen nu de nieuwe Algemene Verordening...
Je mailing is de digitale deur uit. Veertig procent van je ontvangers opent. Maar dan volgt de volgende hobbel. Klikken ze ook? Dat hangt af van verschillende factoren....
Heb je het voornemen om in 2018 de klik ratio van je nieuwsbrief te verhogen? Slim! De klik ratio is namelijk een graadmeter voor de kwaliteit van de “inhoud” van je...
Traditiegetrouw is december de maand van de feestdagen. Een fantastische maand voor marketing om daarop in te spelen. Maar hoe zorg je dat je met je decembermailing...
Je zal het niet snel zeggen, maar als e-mail marketeers kunnen we veel leren van de sociale media om ons heen. Al die miljoenen gebruikers op Facebook, Twitter,...
Een belangrijke graadmeter van het succes van je e-mailing is de open ratio. Maar wat is eigenlijk een ‘goede’ open ratio? En wat kun je doen om deze KPI te laten...
De smartphone is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Ik heb iemand wel eens horen zeggen dat hij het erger zou vinden als hij zijn mobiele telefoon zou...
Een goede afzendernaam doet wonderen. Deze is vaak direct van invloed op de open ratio van je e-mails. Wil jij scoren met je afzendernaam en de opens van je mailings...
Een bekende naam doet wonderen. Of toch niet? In e-mail marketing vaak wel. Ondanks dat de keuze voor een afzendernaam direct van invloed is op de open ratio van je...
Om de open ratio van je nieuwsbrieven te verbeteren moet je testen en experimenteren. Het is verstandig om een plan te maken om de verschillende onderdelen die de open...
Elke mailing begint met een header. Vaak is dat een afbeelding met de naam en het logo van je organisatie. Boven zo’n afbeelding is nog ruimte voor een preheader. Hier...
E-mail is een fantastisch marketingkanaal. En dat is echt geen wij-van-WC-Eend. Als je e-mail marketing met succes weet in te zetten, dan is een ROI mogelijk van 34 euro...