De Adobe User Group Nederland, de community van creatieve professionals, is met meer dan 6.000 leden inmiddels de grootste Adobe User Group wereldwijd. Sinds de oprichting in 2007 zijn er in Amsterdam en Rotterdam ruim 30 events georganiseerd. Wat begon in een kleine zaal met 80 bezoekers en lokale sprekers, is uitgegroeid tot events met vele honderden bezoekers en internationale, toonaangevende sprekers.
Bij de vereniging staan 3 kernwaarden centraal: inspiratie, kennisuitwisseling en netwerken. Voorzitter Bert Hagendoorn: “De organisatie is vanaf het begin zorgvuldig opgebouwd met een bestuur en medewerkers, die als vrijwilliger vol passie werken aan dit platform. De Adobe User Group is een plek om ervaringen en kennis te delen en elkaar te ontmoeten. Dat we zoveel leden hebben, 25 gerenommeerde bedrijven dit initiatief ondersteunen en zoveel bezoekers op onze events afkomen geeft aan hoe groot de behoefte hieraan is.”
De organisatie is volledig zelfstandig en wordt niet door Adobe gestuurd, maar wel ondersteund: Adobe is als partner betrokken.
“Wij zijn verheugd over het enorme succes van deze Nederlandse community, de grootste Adobe User Group wereldwijd. Wij zijn trots hieraan verbonden te zijn,” zegt Derk-Jan Brand, Managing Director Adobe Benelux. “Adobe hecht veel waarde aan de feedback van gebruikers en doet er alles aan om het creatieve proces van deze professionals zo optimaal mogelijk te ondersteunen. Die professionals vinden wij bij de Adobe User Group.“
Internationale sprekers
Tijdens de meest recente bijeenkomst in Rotterdam werd voor een uitverkochte zaal van 500 bezoekers stilgestaan bij het jubileum (5 jarig bestaan) en de behaalde resultaten. Het event stond in het teken van de beste creatieven uit New York: sprekers van de digitale bureaus Your Majesty, Stinkdigital, Huge en B-reel stonden op het podium. Deze lieten hun award-winnende projecten zien en deelden hoe dit tot stand was gekomen.
[Credits foto’s: Roy del Vecchio]
Adobe User Group Nederland: Het bestuur van de Adobe User Group bestaat naast Bert Hagendoorn uit Owen van Dijk, Niels de Keizer, Leo van Hamond en Tijmen Moltmaker. Creatieve professionals kunnen gratis lid worden van de Adobe User Group en kunnen na registratie ook gratis naar de events.