De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Magneet voor het meest creatieve werk in arbeidsmarktcommunicatie zijn VNU Vacature Media/Tweakers en Politie (Nationale Eenheid) bekroond voor de Cybercrime Challenge. Met deze online campagne werden 23 (digitaal) rechercheurs geworven voor het team High Tech Crime.
ICT’ers werden door middel van een online game op Tweakers.net uitgedaagd om de cybercrime challenge te kraken. De campagnesite trok ruim 20.000 unieke bezoekers, er werden 1,3 miljoen pagina’s bekeken en er waren 7.225 deelnemers. De challenge werd door 352 deelnemers opgelost. De wervingscampagne resulteerde in 600 sollicitatiebrieven en uiteindelijk 23 nieuwe collega’s.
Arjen de Vries, Manager Nonspot & Concepts bij Tweakers: “Met de Cybercrime Challenge hebben we in nauwe samenwerking met de Recherche een concept ontwikkeld om op een relevante manier onder de aandacht te komen van een moeilijk bereikbare wervingsdoelgroep. De challenge bleek een fantastisch spel voor de doelgroep en een goede selectietool om het kaf van het koren te kunnen scheiden. Het wordt zelfs nu nog gebruikt door de Politie als instrument bij interne trainingen.”
SJP
De Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie reikt jaarlijks de Magneten uit. De prijs voor het beste werk in arbeidsmarktcommunicatie. SJP wil tonen wat creativiteit voor organisaties kan doen. In directe werving en in het bouwen van het Employer Brand. De lat ligt hoog en dat maakt de Magneet tot een van de meest begeerde prijzen in arbeidsmarktcommunicatie.
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023