De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De cyberaanval op internetbankieren van ING telde meerdere golven. Dat blijkt uit een analyse van het aantal storingsmeldingen door Allestoringen.nl.
Iets na 12:30 uur ontving Allestoringen.nl de eerste klachten van ING rekeninghouders over problemen met het inloggen op internetbankieren en mobiel bankieren. Het aantal klachten loopt vervolgens snel op en kent zijn hoogtepunt tussen 13:15 en 13:30. In die periode ontvangt Allestoringen 1246 klachten.
Om 16:00 uur lijken ING de problemen onder controle te hebben. Maar rond 16:15 uur stijgt het aantal klachten plotseling opnieuw. “Het lijkt erop dat de aanvallers toen een andere aanpak hebben gekozen,” zegt Sander van de Graaf, CTO van Allestoringen.nl. ” Daarop neemt het aantal storingsmeldingen weer toe. Om 20:30 uur is de aanval definitief afgeslagen of gestopt.” Onderstaande grafiek toont het verloop van het aantal storingsmeldingen dat door het bedrijf is gemeten tijdens de cyberaanval op ING internebankieren.
Foto : Nrc.nl
Verder lezen over ING
Online14.10.2024
ING introduceert Budgetteren: een maandbudget voor boodschappen, sporten, enzo
Nieuws20.11.2023
Boodschappen rekenen we al 35 jaar af met de pinpas
in 1988 had Albert Heijn de primeurOnline16.03.2023
Banken dreigen door te schieten in hun anti-witwascontroles
Kafkaiaanse reflexen bedreigen ook jouw bankrekeningMobile01.09.2022
Deze app maakt van een Android telefoon een betaalautomaat
Mobile07.07.2022
ING NEAR: straks betalen door je telefoon naar iemand te wijzen
Cybercrime13.04.2022
Tweestapsverificatie van banken gemakkelijk verschalkt door phishing-scams
Banken zijn verwijtbaar als het op de gevolgen van phishing-scams aankomtCybercrime24.02.2022
Banken kunnen phishing via valse bankwebsites grotendeels verhinderen
Hoe een adequate bancaire systeemoplossing tegen phishing in beginsel mogelijk isMobile17.01.2022