De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Met de groei van het aantal webshops en de toenemende risico’s van fraude bij online betalingen is het optimaliseren van anti-fraude-instellingen voor veel internetwinkeliers een kunst op zich die veel aandacht, analyse en geduld vereist. Staan je instellingen te rigide, dan worden veel welwillende klanten aan de poort geweigerd met omzetverlies tot gevolg. Bij instellingen die te ruim staan, kan de schade door frauduleuze shoppers enorm groeien. Het vinden van de juiste anti-fraude-instellingen, ofwel de balans tussen risico en opbrengst, is daarom een belangrijke dagelijkse activiteit in de back office van veel internetwinkeliers stelt Adyen, een bedrijf wat met name gespecialiseerd is in internetbetalingen.
Met de vandaag door het bedrijf gelanceerde Risk Analytics-tool kunnen online winkeliers hun beveiligingsniveaus eenvoudiger optimaliseren. De fraude analyse-tool toont waar de fraude vandaan komt en welke landen al dan niet ‘fraudegevoelig’ zijn. Ook analyseert de tool continu de gevolgen van de huidige fraude-instellingen en stelt wijzigingen voor die meer omzet kunnen genereren. Hierbij kan de winkelier het niveau van fraude aangeven dat bij bepaalde omzetgroei nog acceptabel is. De ‘wat-als’-analyse geeft winkeliers in real-time inzicht in de mogelijke gevolgen van deze wijzigingen. Voorheen bestond dit proces uit trial and error, waarbij nieuwe instellingen eerst voor langere tijd getest moesten worden.
Met deze benadering wil de online betalingsspecialist met de nieuwe software een balans zien te bereiken tussen (te) strenge checks bij online betalingen en het onbedoeld weigeren van serieuze klanten (“false positives“). Het verschil tussen het systeem van Adyen en traditionele fraudepreventie-tools is dat bestaande tools veelal fraude koste wat kost willen voorkomen.
Deze nieuwe Risk Analytics tool werkt volautomatisch en is beschikbaar voor alle aangesloten winkeliers. Samen met de Payment Analytics tool, die het aanbod van betaalmethoden voor winkeliers optimaliseert, is deze tool een volgende stap in het verhogen van de conversie van online betalingsverkeer. Op dit moment is Risk Analytics alleen beschikbaar voor de merchants van die gebruik maken Adyen. Klanten van het bedrijf zijn o.a. Scotch & Soda, Pathe, Albelli, VakantieVeilingen.nl, Spil Games en Vodafone.
Verder lezen over E-Commerce
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024