Cybercrime29.08.2010

Kaspersky Lab lanceert tijdschrift SecuREview


kaspersky-lab-lanceert-tijdschrift-secur.jpg
kaspersky-lab-lanceert-tijdschrift-secur.jpg

Kaspersky Lab gaat een zg. non-profit beveiligingstijdschrift SecuREview uitgeven. Met een geplande kwartaaluitgave wil het bedrijf de bewustwording op het gebied van IT-beveiliging onder een breed publiek vergroten door gebruikers in alle marktsegmenten proactief te informeren. Zo staat het letterlijk in het persbericht.

De keuze voor een tijdschrijft is best bijzonder omdat je vandaag je wel een paar andere manieren kunt bedenken over het informeren van je doelgroep. Maar misschien zit het in “informeren” en niet in het opzetten van een dialoog met je gebruikers. Daarom 5 vragen aan het Lab over hun keuze voor een tijdschrift.

Waarom kiest Kaspersky voor een tijdschrift en niet voor een online (Blog)publicatie?
SecuREview is een tijdschrift in digitale vorm en wordt online gepubliceerd; het blad is voor geïnteresseerden bewust geheel kosteloos te downloaden en wordt elektronisch verspreid.

Denken jullie niet dat het juist gezien de content belangrijk is om interactie met je gebruikers te hebben?
Interactie met je lezersdoelgroep is voor elk medium belangrijk. Zoals je in het persbericht hebt kunnen lezen heeft Kaspersky het magazine net gelanceerd. Het plan is om dit jaar 4 edities uit te geven en in de toekomst te gaan naar een maanduitgave. De inbreng daarin van onze lezers en geïnteresseerden is daarin belangrijk. Vandaar dat wij ze oproepen om hun bijdrages aan ons te sturen. Daarnaast zijn we nu bezig met het ontwikkelen van allerlei ondersteunende activiteiten om de interactie met de doelgroep te kunnen vergroten. Zo heeft SecuREview ook een eigen Twitter-pagina en Facebook-pagina.

Hoe gaan je jullie doelgroep weten te bereiken, die bestaat toch uit iedereen die online is. Nu lijkt het een BtB format met onderwerpen als kijk ons nu eens.
De doelgroep bestaat uit: Experts werkzaam binnen de industrie, Specialisten van verschillende bedrijven die verantwoordelijk zijn ten aanzien van het beleid op het valk van Computer Security, C-level management en geïnteresseerden die op de hoogte gehouden willen worden van de ontwikkelingen op security-vlak.

Dus eigenlijk de mannen en vrouwen met een redelijk technische achtergrond in de leeftijd van 25 – 45 jaar.
Deze doelgroep proberen we te bereiken via diverse activiteiten zoals het kunnen inschrijven op het magazine via onze website, het opzetten van een mini-site, de lay-out verder te optimaliseren en door het opzetten van webcasts. 

Het tijdschrift heeft secties met News (maar niet vergankelijk gezien de kwartaaluitgave) bijv. over algemene trends, bijzondere branche evenementen, Analyses (bij voorleur met een extern onderzoeksbureau), interviews (deels met de eigen specialisten – threatpost – en deels met externe experts), Expert columns, nieuwe technologie en vooruitzichten en trends. Een goede balans tussen artikelen van Kaspersky-mensen en externe experts dus. Dit is ook nodig omdat op de langere termijn Kaspersky alle bedrijven en iedereen werkzaam binnen de security markt met dit tijdschrift wil bereiken.

Hebben jullie nagedacht om ipv van een Magazine vol voor Social Media te gaan of was dat geen optie?
Kaspersky legt zich steeds meer toe op Social Media maar voorzag een mogelijkheid tot het publiceren van een tijdschrift. Natuurlijk wordt het tijdschrift zoals eerder aangegeven wel ondersteund met social media.

Waar gaan mensen het tijdschrift tegenkomen en hoe verloopt de distributie?
Geïnteresseerden worden er op geattendeerd door de hierboven beschreven activiteiten en door ons te volgen op social media als Twitter en Facebook.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over Kaspersky Lab

Eenvoudige tips voor meer privacy tijdens het reizen met openbaar vervoer

Cybercrime16.09.2024

Eenvoudige tips voor meer privacy tijdens het reizen met openbaar vervoer

zorgen om privacy tijdens woon-werkverkeer
World Password Day: omdat we nog steeds niet nadenken over wachtwoordgebruik

Wachtwoorden vormen de basis van ons digitale leven, maar ze dienen ook als toegangspoort voor cybercriminelen om in te breken in gevoelige persoonlijke informatie.

Cybercrime02.05.2024

World Password Day: omdat we nog steeds niet nadenken over wachtwoordgebruik

Meer dan 1 op de 10 mensen deelt digitale, intieme content

Hoewel veel mensen wel weten dat er risico's aan vastkleven, blijken 1 op de tien mensen wel gevoelige, intieme digitale beelden te delen.

Cybercrime23.04.2024

Meer dan 1 op de 10 mensen deelt digitale, intieme content

Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security

In heel Nederland, maar ook in de rest van Europa, zorgen de toenemende kosten van levensonderhoud en de inflatie voor sombere economische vooruitzichten voor het komende jaar. Met als logisch gevolg dat we wat meer gaan...

Cybercrime05.02.2024

Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security

Flinke toename in cyberaanvallen gericht op gamers

Cyberaanvallen zijn dagelijkse kost geworden. Voor de criminelen die erachter zitten is het gewoon een lucratieve business. En zolang bedrijven blijven betalen, zoals recent de KNVB nog, blijft dt onverminderd doorgaan....

Cybercrime09.11.2023

Flinke toename in cyberaanvallen gericht op gamers

Ook hackers volgen alle trends: Cryptocurrency phishing groeit met 40%

De anti-phishing systemen van Kaspersky hebben in 2022 5 miljoen cryptocurrency-gerelateerde phishing-aanvallen voorkomen. Dit is een stijging van 40 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Omgekeerd was er een afname...

Cybercrime12.04.2023

Ook hackers volgen alle trends: Cryptocurrency phishing groeit met 40%

Digitaal geweld via stalkerware toont weinig tekenen van afname

In 2022 waren bijna 30.000 mobiele gebruikers wereldwijd het doelwit van stalkerware (geheime observatiesoftware die door huiselijk geweldplegers wordt gebruikt om slachtoffers te volgen), zo blijkt het meest recente Sta...

Cybercrime10.03.2023

Digitaal geweld via stalkerware toont weinig tekenen van afname

Ook cybercriminelen haken in op The Last of Us

De langverwachte serie “The Last of Us”, gebaseerd op de gelijknamige PlayStation-game, wordt nu uitgezonden in Nederland en is naar verluidt een van de meest succesvolle shows van HBO van het afgelopen decennium. Zo...

Cybercrime27.01.2023

Ook cybercriminelen haken in op The Last of Us

The Last of ... scams