Faceculture produceert video en exploiteert een uitgebreide catalogus videomateriaal die deels online te bekijken is. De website kent maandelijks ongeveer 60.000 unieke bezoekers waar meer dan 100.000 filmpjes worden bekeken. De hoofdmoot van de catalogus bestaat momenteel uit muziekgerelateerde interviews maar uitbreiding naar o.a. zakenleven en politiek staat in de planning.
De reden voor de investering in ‘Faceculture’ is volgens het DCIF is de combinatie van een business model met veel potentie in het focusgebied van de DCIF, de Nederlands digitaal creatieve industrie. En het geloof in de ondernemer zelf, die deze onderneming fors kan laten groeien .
“Video is één van de grote groeisectoren binnen IP media en Faceculture heeft een innovatieve en aansprekende vorm gevonden voor videoproductie en exploitatie waarin we veel potentieel zien.” zegt Gert-Jan Bennen, co-Fonds Manager bij het DCIF. “Bovendien is Martin Kuiper, de man achter Faceculture, gesneden uit ondernemershout en kent een enorme drive voor kwaliteit.”
“Ik ben erg blij met de investering vanuit het DCIF.” zegt Martin Kuiper van Faceculture. “Niet alleen biedt het me de financiële mogelijkheden om sneller te groeien, maar ook de expertise en het netwerk van het DCIF en haar partners zijn erg waardevol voor me.