De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
SIRE (Stichting Ideële Reclame) is een nieuwe campagne gestart met het thema ‘Handen af van onze hulpverleners‘. In deze campagne stelt SIRE geweld tegen hulpverleners aan de kaak. Uit recent onderzoek van Trendbox blijkt dat acht op de tien Nederlanders het geweld tegen hulpverleners meer dan zat is. Het merendeel van de Nederlanders (88%) vindt dat hulpverleners ongestoord hun werk moet kunnen doen. Dat wordt beschouwd als een verantwoordelijkheid van ons allemaal. Toch geeft de meerderheid (58%) aan niet zelf in te grijpen bij geweld tegen hulpverleners.
Met deze campagne geeft SIRE een teken van erkenning en respect aan onze hulpverleners. En ze willen ook dat mensen zich gesterkt voelen om op te komen tegen geweld tegen hulpverleners. Besef dat je niet alleen bent en dat je medeburgers het ook zat zijn. Geef hulpverleners de ruimte om hun werk te doen en spreek elkaar aan. Op de speciale website (www.handenaf.nl) worden mensen opgeroepen een petitie tegen geweld te ondertekenen, mogelijke oplossingen aan te dragen en bijzondere hulpverleners een hart onder de riem te steken en te nomineren voor de Hulpverleners Award.
De laatste cijfers over 2011 tonen aan dat hulpverleners ook dit jaar weer met een schrikbarende hoeveelheid gewelds- en agressie-incidenten zijn geconfronteerd. Waaronder 75% van de verpleegkundigen, 73% van de agenten, 44% van de brandweermannen en 75% van het ziekenhuispersoneel. Vrijwel niemand vindt het geweld tegen hulpverleners meevallen of behorend tot het beroepsrisico.
Met de campagne ‘Handen af van onze hulpverleners’ richt SIRE zich op de hulpverleners met een publieke taak die in de frontlinie opereren zoals politieagenten, brandweer-, ambulance- en ziekenhuispersoneel. Het is belangrijk dat hulpverleners, die vaak moeten werken onder zware omstandigheden die een groot beroep doen op hun mentale en fysieke weerbaarheid, veilig hun werk kunnen uitvoeren en zich gerespecteerd voelen.
In haar campagne trekt SIRE een parallel met de Conventie van Genève. Door de Conventie van Genève hebben hulpverleners in een oorlogssituatie een beschermde status. Als we in oorlog respect hebben voor hulpverleners … waarom dan niet in vredestijd?
Met het oog op de jaarwisseling wordt gestart met de campagne op dinsdag 27 december. Het is de 105e campagne sinds de oprichting van SIRE in 1967.
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023