Media28.12.2011

Nieuwe SIRE-campagne: ‘Handen af van onze hulpverleners’


SIRE (Stichting Ideële Reclame) is een nieuwe campagne gestart met het thema ‘Handen af van onze hulpverleners‘. In deze campagne stelt SIRE geweld tegen hulpverleners aan de kaak. Uit recent onderzoek van Trendbox blijkt dat acht op de tien Nederlanders het geweld tegen hulpverleners meer dan zat is. Het merendeel van de Nederlanders (88%) vindt dat hulpverleners ongestoord hun werk moet kunnen doen. Dat wordt beschouwd als een verantwoordelijkheid van ons allemaal. Toch geeft de meerderheid (58%) aan niet zelf in te grijpen bij geweld tegen hulpverleners.

Met deze campagne geeft SIRE een teken van erkenning en respect aan onze hulpverleners. En ze willen ook dat mensen zich gesterkt voelen om op te komen tegen geweld tegen hulpverleners. Besef dat je niet alleen bent en dat je medeburgers het ook zat zijn. Geef hulpverleners de ruimte om hun werk te doen en spreek elkaar aan. Op de speciale website (www.handenaf.nl) worden mensen opgeroepen een petitie tegen geweld te ondertekenen, mogelijke oplossingen aan te dragen en bijzondere hulpverleners een hart onder de riem te steken en te nomineren voor de Hulpverleners Award.

nieuwe-sire-campagne-handen-af-van-onze-.jpg
nieuwe-sire-campagne-handen-af-van-onze-.jpg

De laatste cijfers over 2011 tonen aan dat hulpverleners ook dit jaar weer met een schrikbarende hoeveelheid gewelds- en agressie-incidenten zijn geconfronteerd. Waaronder 75% van de verpleegkundigen, 73% van de agenten, 44% van de brandweermannen en 75% van het ziekenhuispersoneel. Vrijwel niemand vindt het geweld tegen hulpverleners meevallen of behorend tot het beroepsrisico.

Met de campagne ‘Handen af van onze hulpverleners’ richt SIRE zich op de hulpverleners met een publieke taak die in de frontlinie opereren zoals politieagenten, brandweer-, ambulance- en ziekenhuispersoneel. Het is belangrijk dat hulpverleners, die vaak moeten werken onder zware omstandigheden die een groot beroep doen op hun mentale en fysieke weerbaarheid, veilig hun werk kunnen uitvoeren en zich gerespecteerd voelen.

In haar campagne trekt SIRE een parallel met de Conventie van Genève. Door de Conventie van Genève hebben hulpverleners in een oorlogssituatie een beschermde status. Als we in oorlog respect hebben voor hulpverleners … waarom dan niet in vredestijd?

Met het oog op de jaarwisseling wordt gestart met de campagne op dinsdag 27 december. Het is de 105e campagne sinds de oprichting van SIRE in 1967.

...

Verder lezen over Campagne

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

Bijna iedereen heeft wel een antwoord als je hem vraagt wat hij of zij zou doen met 120 miljoen, maar niemand vraagt wat je nu doet om je een winnaar te voelen. Wat als je dat wel doet?

Entertainment04.06.2024

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief