Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Print is dood. Lang leve print! Net als we print voor de zoveelste keer hebben doodverklaard, komt er zowaar een print-aanvulling op iets dat de laatste jaren bij uitstek online plaatsvond: dating.
FlirtiZOO is een Nederlandse dienst om de drempel voor daters en flirters te verlagen met behulp van, jawel… gedrukte kaartjes…
Alles draait om de fysieke kaartjes – om niet geheel duidelijke redenen voorzien van dierenprints – , die voorzien zijn van een code. Deze biedt toegang tot een online profiel op www.flirtizoo.com, waar de ‘flirt’ in kwestie vervolgens direct een bericht kan terugsturen. Het flirten start dus geheel anoniem. FlirtiZOO is geen datingsite of een community zoals Hyves, Facebook of MySpace. Persoonlijke gegevens kunnen niet op internet gevonden worden en er zijn geen ‘vrienden van vrienden’ te zien.
Volgens een van de oprichters, Paul van der Meer, zijn de huidige datingsites niet ideaal. “Mensen hebben toch de neiging om zichzelf wat aantrekkelijker te presenteren dan ze zijn. Vaak kom je er pas tijdens het eerste echte afspraakje achter dat ‘33’ best ‘53’ kan betekenen en ‘single’ soms voor ‘getrouwd’ staat. Bovendien zijn chat en e-mail onvergelijkbaar met een fysieke ontmoeting. Een ‘klik’ is iets anders dan een ‘click’: non-verbale communicatie vertelt meer dan duizend mailtjes.”
Soms wil je niet meteen je telefoonnummer afgeven. Of je hebt gewoon geen pakkende openingszin in huis. FlirtiZOO zou daarin moeten voorzien. Als lid krijg je een uniek ZOO-ID dat op persoonlijke FlirtiZOO kaartjes wordt geprint. Geef het kaartje aan degene met wie je een flirt hebt en hij of zij kan je makkelijk een berichtje sturen op www.flirtizoo.com. Zonder meteen een e-mail adres of andere persoonlijke gegevens achter te laten.
Je kunt het kaartje natuurlijk ook in iemands tas laten glijden, in iemands winkelwagentje leggen, of onder de ruitenwissers stoppen, maar ja, geen enkele garantie dat je dan straks met de juiste persoon aan het flirten bent.
“It’s a jungle out there”, begrijp ik van datende vrienden. Misschien dat die dierenprints daar dan iets mee te maken hebben?
Verder lezen over Dating
Artificial Intelligence25.10.2024
Wees niet bang voor Yahoo boys, maar voor deepfake lovers
Van Yahoo boy naar Yahoo botGaming29.08.2024
Dating-apps de deur uit: ga op date in je favo game
Social Media16.08.2024
Gaat je partner vreemd op TikTok? Dat kan worden gecheckt
Cybercrime14.06.2024
5 signalen om datingfraude te herkennen
Online24.04.2024
Dating-app Grindr aangeklaagd om delen HIV-status met anderen
Online22.04.2024
Zo zijn je vrienden beter op de hoogte van je Tinder-date
Technology16.02.2024
Vrouw trouwt deze zomer met hologram-partner in Rotterdam
Online15.02.2024
Je AI-geliefde is onbetrouwbaar: onveilig en uit op geld
Doe het veiligVerder lezen over PR 2.0
DC Business10.07.2020
Digital Marketing Summit: PR meets Marketing
Online21.04.2020
Een gouden tweede jeugd voor PR: Influencer-PR 2.0
Online21.03.2019
Waarom free publicity een goede basis is voor een contentstrategie
Media10.03.2014
Nederlander minste vertrouwen in sociale media
Startups08.02.2013
Startupscène zweert bij growth hacking
Media19.06.2011
Facebook PR op voet van oorlog met media
Media08.06.2011
Don’t mess with the US Army, don’t mess with YouTube!
Social Media19.05.2011