10.12.2009
Media

Wereldpremiere Avatar live via YouTube

By: Redactie Dutchcowboys

BlogMedia
wereldpremiere-avatar-live-via-youtube.jpg
wereldpremiere-avatar-live-via-youtube.jpg

Twentieth Century Fox is een samenwerking met YouTube aangegaan voor de lancering van het avonturen epos Avatar. Hiermee krijgen power users van YouTube toegang tot de wereldpremière van de film om daar ook rechtstreeks verslag van te doen op YouTube. Direct na het evenement zal in een record aantal landen, een unieke paginagrote Avatar-masthead advertentie op de homepage van YouTube staan
 
Avatar combineert de visionaire 3D filmtechniek en storytelling van James Cameron met een baanbrekende cineastische ervaring. De film gaat vandaag in het Londense West End zijn wereldpremière beleven met de exclusieve steun van LG, dat het evenement sponsort voor de campagne met de lancering van een nieuwe mobile.

Drie power users van YouTube, DaveyBoyz , Paperlilies , en WhatAboutAdam, zullen net als traditionele omroepbedrijven live verslag doen van de première om fans een uniek kijkje in de keuken te bieden. 24 uur later zal een Avatar-advertentie met een 3,5 minuut durende trailer, in 15 landen op de homepage van YouTube staan .

De advertentie zal te zien zijn in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Rusland, Zweden, Mexico, Brazilië, Australië, Japan, Zuid-Korea en Hong Kong. Met de homepage take overs worden wereldwijd miljoenen YouTube gebruikers bereikt. De advertentie biedt onder meer links naar exclusieve YouTube-beelden van de première, Google Maps-technologie waarmee gebruikers de dichtstbijzijnde bioscoop kunnen vinden, Twitter-feeds en Facebook Share.

Bettina Sherick, Vice-President Digital Marketing van Twentieth Century Fox: “We hebben gemerkt hoezeer de film Avatar onder de internetgemeenschap leeft. Er is geen betere manier om deze cineastische ervaring te delen dan via ’s werelds grootste videowebsite. De power users van YouTube zullen een verfrissende kijk op dit unieke evenement bieden.

Mascha Driessen, Head of YouTube & Display bij Google Nederland: “20th Century Fox staat alom bekend om de dynamische promotie van zijn films. Door de YouTube-gemeenschap exclusieve toegang te bieden tot de wereldpremière en vervolgens met de YouTube homepages wereldwijd deelgenoot laten worden met het fenomeen Avatar is echt uniek’.

Share this post